ظرفیت های تبریز در حوزه گردشگری بیش از اصفهان و شیراز است

به گزارش کلوب آگهی، شهردار تبریز گفت: ما در مسائل گردشگری همانند شیراز و اصفهان نشدیم اما اگر کمی در تبریز زحمت کشیده گردد، تبریز می تواند بهتر از اصفهان و شیراز باشد، چون در تبریز پتانسیل های زیادی وجود دارد.

ظرفیت های تبریز در حوزه گردشگری بیش از اصفهان و شیراز است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا زمستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، صادق نجفی در همایش بزرگداشت روز جهانى گردشگرى و تقدیر از فعالان صنعت گردشگرى استان آذربایجان شرقى که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار گردید گفت: روز گذشته که به همراه سایر شهرداران خدمت دکتر روحانی رئیس جمهور محترم بودیم، ایشان به قدری از تبریز تمجید کردند که من نیز با توجه به صحبت های ایشان، توضیحاتی را در خصوص اینکه در این مدت چه اتفاقاتی در تبریز افتاده است به ایشان دادم.

وی اضافه نمود: برای تبدیل شانس به فرصت اراده ضروری است، تبریز پتانسیل های زیادی دارد و ما باید این شانس ها را به فرصت تبدیل کنیم، وظیفه ما این است که زیرساخت ها را فراهم کنیم اما متأسفانه در حال حاضر این زیرساخت ها به طور مثال برای هتل ها در شهر تبریز چندان آماده نیست.

شهردار شهر تبریز گفت: در 2 تا 3 سال گذشته همواره به دنبال مطرح کردن هویت گذشته شهر تبریز بودم و دوست داشتم که جهانیان این شهر را بشناسند که خوشبختانه تا حد زیادی در این امر پیروز بودم. اینکه شهردار شهر تبریز در مقر سازمان ملل حاضر می گردد و در خصوص زیبایی های این شهر صحبت می نماید، قطعاً افتخاری برای مردم شهر اولین ها خواهد بود.

نجفی در خصوص میزان حضور گردشگران در تبریز طی تابستان گذشته، گفت: طبق آماری که رئیس آموزش وپرورش استان به ما داده است، سال جاری حدود 270 هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شده اند. ما باید کوشش کنیم که این گردشگران نه تنها در مدارس، بلکه به هتل ها هم بروند تا از این راه هم بتوانیم برای شهر تبریز درآمدزایی کنیم، چون هر جا منافع نباشد کار پیش نمی رود.

وی با گلایه از عملکرد بعضی ارگان ها در سطح شهر تبریز، گفت: بسیاری از افرادی که در حال حاضر در کشور صاحب پست و مقام هستند، اهل تبریز هستند که این موضوع نیز برای ما یک فرصت خیلی خوب به حساب می آید اما ما تا به امروز نتوانستیم از این فرصت ها استفاده کنیم، از طرفی ما نتوانستیم جاهای دیدنی تبریز را زیباتر از گذشته کنیم.

شهردار کلان شهر تبریز ادامه داد: با توجه به موضوع تبریز 2018، ما آغاز به بازسازی جاهای دیدنی شهر ازجمله مقبره الشعرا، ربع رشیدی، ارگ علیشاه و خیلی از جاهای دیگر نموده ایم. طی روزهای آینده نیز چند پارک در سطح شهر افتتاح خواهند شد تا مردم بتوانند از آن ها هم استفاده نمایند.

نجفی گفت: ما در مسائل گردشگری همانند شیراز و اصفهان نشدیم اما اگر کمی در تبریز زحمت کشیده گردد، تبریز می تواند بهتر از اصفهان و شیراز باشد، چون در تبریز پتانسیل های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال 2018، تأکید کرد: باید در سال 2018 برای وزرای گردشگری خاطره خوبی رقم بزنیم تا آنان در سال های آینده نیز بار دیگر به تبریز سفر نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 422

به "ظرفیت های تبریز در حوزه گردشگری بیش از اصفهان و شیراز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های تبریز در حوزه گردشگری بیش از اصفهان و شیراز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید