شرط برگزاری مراسم های مذهبی در اماکن سربسته

به گزارش کلوب آگهی، کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسؤولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها در ایام ماه محرم منتشر کرد.

شرط برگزاری مراسم های مذهبی در اماکن سربسته

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین های سوگواری سیدوسالار شهیدان، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها در ایام ماه محرم منتشر کرد.

1. برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضا های سربسته صرفاً در ایام تعیین شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

2. برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک انجام می گردد.

3. مسؤول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت نمایندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد گردد.

4. هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی گردد و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می گردد.

5. صدا و سیما و نهاد های تبلیغی و مردمی نسبت به ارائه برنامه های ابتکاری مناسب شرایط فعلی کشور و تقویت فضای معنوی و فرهنگ عاشورایی در فضای تبلیغاتی و مجازی اقدام نمایند.

6. کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و مردمی به ویژه رسانه ها، صدا و سیما و هیئات مذهبی نسبت به آماده سازی افکار عمومی و ارائه آموزش های بهداشتی ویژه ایام عزاداری اقدام می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 923

به "شرط برگزاری مراسم های مذهبی در اماکن سربسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط برگزاری مراسم های مذهبی در اماکن سربسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید