سکته های مغزی متعدد بر اثر مصرف سیگار

به گزارش کلوب آگهی، محققان چینی به این نتیجه رسیده اند که استعمال سیگار خطر سکته های مغزی متعدد را افزایش می دهد.

سکته های مغزی متعدد بر اثر مصرف سیگار

محققان چینی بر این باورند که افراد سیگاری که یک بار دچار سکته مغزی شده اند، در صورتیکه مصرف آن را کنار نگذارند یا حداقل کاهش ندهند، بیشتر محتمل است مجدد دچار سکته مغزی شوند.

محققان همیشه بر ارتباط بین استعمال سیگار و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و حمله قلبی و سکته مغزی تاکید داشته اند. هرچند در این مطالعه نو بر این نکته تاکید شده که چگونه استعمال سیگار بر خطر سکته مغزی دوم در افرادی که پیش از این سابقه سکته داشته اند، تاثیرگذار است.

از میان 3069 نفری که پس از سکته مغزی جان سالم به در برده بودند، 48 درصد مصرف نماینده فعلی سیگار هستند و 9 درصد دیگر سابقه استعمال سیگار داشته اند. بعلاوه از میان افرادی که مصرف سیگار داشته اند، 62 درصد توانستند در مدت چند ماه پس از سکته مغزی سیگار را ترک نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محققان مشاهده کردند که افراد سیگاری بیش از افرادی که سابقه استعمال سیگار نداشته اند، محتمل است که دچار دومین سکته مغزی شوند. بعلاوه این خطر با وجود کنار گذاشتن مصرف سیگار پس از اولین سکته وجود دارد. هرچند، افرادی که پس از سکته مغزی اول مصرف سیگار را ترک نموده اند 29 درصد کمتر از افرادی که به استعمال سیگار ادامه داده اند، در معرض خطر دومین سکته مغزی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2153

به "سکته های مغزی متعدد بر اثر مصرف سیگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکته های مغزی متعدد بر اثر مصرف سیگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید