روزه داری با ارتقای حافظه موجب طول عمر می گردد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تحقیق یادشده که در کالج کینگز لندن بر روی موش ها اجرا شده، نشان می دهد روزه داری و رژیم های غذایی مبتنی بر آن نه تنها موجب کاهش وزن افراد می شوند، بلکه حافظه طولانی مدت افراد را هم ارتقا داده و موجب کاهش مسائل شناختی ناشی از افزایش سن می شوند. در نتیجه ژن های مرتبط با طول عمر در افراد تقویت شده و آنان مدت زمان بیشتری عمر می نمایند.

روزه داری با ارتقای حافظه موجب طول عمر می گردد

پیش از این مطالعات متعددی دیگری صورت گرفته بود که همگی بر مزایای روزه داری دلالت می کردند. از جمله این مزایا می توان به بازسازی میکروبیوم های مفید روده، مقابله با سرطان، پاکسازی پروتئین های سمی از بدن که عامل آلزایمر هستند و تقویت سلول های بدن با هدف جلوگیری از پیری زودرس اشاره نمود.

تحقیق تازه که در یک بازه زمانی سه ماهه بر روی موش ها صورت گرفته، حاکیست در مغز موش هایی که روزه داری نموده و بر همین اساس غذا می خوردند ژنی مرتبط با ماندگاری موسوم به Klotho تقویت شده که فرایند پیری در پستانداران را کند می نماید و این امر موجب افزایش فراوری سلول های عصبی جدیدی در مغز می گردد که نقش مهمی در تشکیل حافظه دارند. انتظار می رود تکرار این آزمایش بر روی انسان ها نتایج مشابهی به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1626

به "روزه داری با ارتقای حافظه موجب طول عمر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه داری با ارتقای حافظه موجب طول عمر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید