تور تایلند: راهنمای سفر به کرابی

به گزارش کلوب آگهی، سفر به کرابی

یکی از استان های خوش آب و هوای تایلند که چندین سال است طبیعت بکر و دست نخورده آن، عامل اصلی در جذب گردشگری است، استان کرابی است. سفر به کرابی برای آن دسته از افرادی که در پی طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطلوب و خوش، سواحل شنی تمیز وسیع، آب های شفاف، کوه های پوشیده از درخت و حیات دریایی دیدنی هستند، برترین انتخاب است. این ها فقط مروری کوتاه از دیدنی های این منطقه زیبای تایلند بود پس تعجبی ندارد که گردشگری آن تا این مقدار خواستار داشه باشد. در یکی دیگر از راهنماهای سفر، خبرنگاران مطلب جامع و کاملی را از کرابی و آنچه که برای سفر به آن ضروری است بدانید، آماده نموده است. با ما همراه باشید:

تور تایلند: راهنمای سفر به کرابی

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

موقعیت جغرافیایی کرابی

کرابی یکی از استان های کشور تایلند در جنوب شرقی آسیاست که مساحتی به تقریب 4708 کیلومتر مربع دارد و در جنوب این کشور قرار گرفته است. مرکز استان کرابی، شهر کرابی است.

کرابی یکی از توریستی ترین منطقه ها تایلند محسوب می شود.

مختصری از تاریخ کرابی

کرابی یک شهر بندری و ماهیگری است که شاید بتوان آن را قدیمی ترین سکونتگاه مردم تایلند در بین شهرهای دیگر دانست. استانی که در جنوب دریای آندامان قرار گرفته است و شاید قدیمی ترین تاریخ سکونتگاه های تایلند را در بین بقیه استان ها داشته باشد. کرابی صخره ها و غارهای بسیاری دارد که روی دیواره های آنها می توان نشانه هایی از نقاشی های باستان را دید. بعلاوه در کشفیاتی که در این منطقه شده است، ابزارهای نقاشی و سفالگری کهنی کشف شده است که به 25000 تا 35000 قبل ازمیلاد مسیح بر می شود.

اطلاعات کلی در سفر به کرابی

کرابی 3.5 ساعت با تهران اختلاف ساعت دارد و از آن جلوتر است. زبان رسمی مردم این شهر تایلندی و واحد پول آن بات است. کرابی دارای یک فرودگاه بین الملی به نام فرودگاه بین المللی کرابی KBV است و بد نیست اطلاعاتی هم در خصوص شماره تلفن های اضطراری آن داشته باشید.

پلیس: 191، آملولانس: 1669، آتشنشانی: 199، پلیس گردشگری: 1155

آب و هوای کرابی و برترین زمان سفر به آن

کرابی هم مانند خیلی از منطقه ها دیگر تایلند آب و هوای گرمسیری دارد و میانگین دمای هوا، 27 درجه یا بالاتر است. کرابی دو فصل گرم و خشک و خنک و مرطوب را دارد اما حتی در فصل گرم و خشک آن هم باید انتظار بارش باران را داشته باشیم. هوای گرم و خشک در ماه های مارس و آپریل و هوای خنک و مرطوب در ماه های سپتامبر و اکتبر است.

برترین زمان سفر به کرابی با توجه به آب و هوای آن، از ماه ژانویه تا ماه مارس است و بنابراین در این ماه ها، با گردشگرهای زیادی هم روبرو می شوید و طبیعتا قیمت هتل ها و خدمات هم بیشتر می شود. ماه های می تا اکتبر به علت بارش زیاد باران، زمان مناسبی برای سفر نیست.

هزینه های کلی در سفر به کرابی

هزینه اقامت در هتل و هاستل: با توجه به توریستی بودن کرابی، در آن محل های اقامتی زیادی را می توانید پیدا کنید. اگر بخواهید در هاستل هایی با اتاق های چند نفره اقامت کنید، باید هزینه ای برابر 150 تا 320 بات را بپردازید اما در صورت اقامت در اتاق خصوصی باید هزینه ای معادل 275 تا 500 بات را پرداخت کنید.

در خصوص اقامت در هتل هم باید گفت که انواع اقسام هتل ها را با رنج قیمت متفاوت می توانید انتخاب کنید، قیمت های حدودی با کمی اختلاف بصورت زیر هستند. اقامت در هتل 1 ستاره: 700 تا 1500 بات. اقامت در هتل 2 ستاره: 450 تا 2500 بات. اقامت در هتل 3 ستاره: 600 تا 4800 بات، اقامت در هتل 4 ستاره: 800 تا 8280 بات و اقامت در هتل 5 ستاره: 2546 تا 21180 بات.

هزینه خورد و خوراک: برای صرف یک وعده ناهار می توانید از غذاهای خیابانی که هم مقرون به صرفه و هم خوش مزه هستند، بهره ببرید که هزینه ای بین 40 تا 120 بات دارند. در صورتی هم که بخواهید در یک رستوران خوب محلی یا بین المللی غذا میل کنید، باز هم احتیاج به پرداخل هزینه زیادی نیست، تقریبا بین 100 تا 200 بات.

هزینه حمل و نقل عمومی: اتوبوس، موتور و تاکسی و حتی قایق از وسایل مرسوم حمل و نقل در سفر به کرابی است. هزینه یک بلیط تک سفره با اتوبوس چیزی حدود 40 بات می شود. تاکسی ها معین هزینه بیشتری دارند و برای رسیدن از فرودگاه کرابی تا خود شهر 500 بات پول لازم خواهید داشت. یک پیشنهاد مفرح و عالی، کرایه موتور سیکلت در کرابی است که برترین راه برای گشت و گذار در این شهر فوق العاده است. 1 روز کرایه موتور برایتان 150 بات آب می خورد.

جاذبه های مهم گردشگری

کرابی از ان دسته منطقه های است که خود استان را می توان جاذبه دانست! هر جای آن بروید به چیزی بر میخورید که دلتان را می رباید، با این حال برای اینکه سردرگم نشوید، بد نیست با تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کرابی آشنا شوید.

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach): از برترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند، ساحل ریلی است. برای رسیدن به این ساحل باید از کرابی سوار قایق شوید و بعد خودتان را در یکی از طبیعت های منحصر بفرد خداوند پیدا می کنید. هر آنچه که فکرش را بکنید در این ساحل پیدا می کنید از آب های شفاف گرفته تا غارهای کم نظیر، صخره های آهکی و طبیعت بکر…

کوه پودا (Koh Poda): از محبوبترین مجمع الجزایر کرابی است که با قایق 25 کیلومتر تا آن راه است. منظره زیبا از طبیعت و شن های نرم ساحل در کنار آب های گرم و شفاف آن را به بهشت غواصان تبدیل نموده است.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands): نمی توان از تایلند گفت اما حرفی از جزایر فی فی به میان نیاورد. جزایر فی فی، از تماشای ترین جاذبه های نه فقط تایلند بلکه سرتاسر جنوب شرقی آسیاست که زیبایی حیرت انگیز در کنار آبهای خیره کننده، از آن یکی از برترین منظره ها طبیعی جهان را ساخته است.

خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay): یکی از برترین منطقه ها گردشگری در سفر به کرابی خلیج فانگ نگا بی است که بیشتر تصاویری که از تایلند در مجلات و غیره دیده می شد، از همین خلیج است. ضمناً یکی از فیلم های معروف جیمزباند هم در این جزیره فیلمبرداری شده است. روستاهای بومی بخش جالبی از تماشایهای فانگ نگا بی است که تماشا آن از واجبات سفر به کرابی است!

غار وات تام سوا (Wat Tham Sua): از معروف ترین غارهای کرابی است که یکی از بناهای مذهبی تایلند را هم در دل خود دارد، برای رسیدن به یکی از اصلی ترین جاذبه های این منطقه که گفته می شود جای پای یکی از افراد مقدس و مورد احترام تایلندی هاست، باید 1277 پله نفس گیر را بالا بروید. اما نتیجه عالی است!

خلیج مایا (Maya Bay): خلیج مایا هم در جزایر فی فی واقع شده است و سواحل زیادی در دور و اطراف خود را دارد. این هم یکی دیگر از برترین جاذبه های گردشگری کرابی است، جایی با سواحل شنی سفید نرم در کنار آب های روان و جهان زیر آب حیرت اور که حتما باید ببنید.

بایدها و نبایدها در سفر به کرابی

  • بایدی که در سفر به کرابی وجود دارد، انتخاب خود کرابی به عنوان یک مقصد گردشگری است. چون هم بسیار تماشای است و هم جای مقرون به صرفهی نیست و می توانید با هزینه کم 4 تا 5 روز در آن بمانید و خوش بگذرانید. بهتر از این می شود؟
  • در سفر به کرابی، تجهیزات شنا و غواصی را از قلم نیاندازید . یادتان باشد که جذابیت اصلی این شهر، سواحل و آب های زمردین آن است.
  • از نظر ما و افرادی که سفر به کرابی داشته اند، هیچ نبایدی برای سفر به این منطقه حیرت آور از تایلند وجود ندارد به جز شرایط آب و هوایی که باید مد نظر داشته باشید و در فصل های باران زا سفر نکنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1952

به "تور تایلند: راهنمای سفر به کرابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: راهنمای سفر به کرابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید