رانده و مانده دوباره آمد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرگزار کتاب ایران ، آنیتا دسای نویسنده سرشناس هندی در این رمان، داستان اوما را تعریف می نماید؛ دختر ازدواج نکرده خانواده ای خودمحور که در خانه گیر افتاده و اسیر سنت ها و پدر و مادری سلطه جوست.

رانده و مانده دوباره آمد

خواهر بلندپروازش آرونا، که ازدواج مناسبی می نماید و برادرش آرون، پسر سرخورده و وارث خانواده که در امریکا تحصیل می نماید، ظاهراً برعکس او هستند...

رانده و مانده که جزو آثار شاخص آنیتا دسای است، در سال 1999 نامزد جایزه بوکر شد. در همان سال جرالد کاوفمن که رئیس هیئت داوران این جایزه بود، گفت: اگر قرار بود به نفر دوم هم جایزه بدهیم، بی هیچ تردیدی آن را به رانده و مانده می دادیم؛ رمانی بی نهایت زیبا، تکان دهنده، کمیک و سخت تصویری از آنچه در دو قسمت مختلف دنیا بر سر زنان می آید.

این تنها تأیید و تشویق این رمان نبود و نشریه تایمز هم آنیتا دسای را از میراث داران تولستوی دانست و درباره رمان رانده و مانده نوشت: نوشته او نیز مانند نوشته های تولستوی حسّی، عمیق و بسیار تیزبینانه است. رانده و مانده داستانی خواندنی و جذاب است، با زبانی به دقت شعر... رمانی بلندپروازانه، پیروز و فکربرانگیز.

نشریه ایندیپندنت نیز در خصوص این رمان عنوان نمود: آنیتا دسای در رانده و مانده - آخرین حلقه از رشته ای رمان برجسته - به دنیایی در حال نابودی و محیطی که وقایع نگار بی بدیل آن است، بازمی شود... این اثری است جالب و پخته که بهترین نویسنده هندی انگلیسی زبان نوشته است.

ترجمه این رمان در سال 1382 از سوی نشر آهنگ دیگر منتشر شد، اما دیگر انتشار نیافت تا اکنون که از سوی نشر خزه تجدید چاپ شده است.

رمان رانده و مانده در 216 صفحه و با بهای 50 هزار تومان از سوی نشر خزه به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1631

به "رانده و مانده دوباره آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانده و مانده دوباره آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید