دوئل های زیبا در لیگ قهرمانان اروپا، زور کدام تیم بیشتر است؟

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران - گروه ورزشی: قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر لیون فرانسه برگزار گردید و تیم ها با انجام این قرعه کشی، حریفان خود را برای حضور در جمع هشت تیم برتر اروپا شناختند.

دوئل های زیبا در لیگ قهرمانان اروپا، زور کدام تیم بیشتر است؟

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ملاقاتهایی که بدون شک می توانست حتی از این هم جذاب تر باشد اما صعود نکردن بعضی از تیم های بزرگ از گروه خود، مانند آژاکس و اینتر و همچنین عدم صعود بعضی از تیم های عنوان دار از لیگ خود به لیگ قهرمانان اروپا مانند، منچستر یونایتد، آرسنال، میلان و ... سبب شد تا آنطور که باید و شاید، بعضی از بازی های این مرحله حداقل از الان، هیجان انگیز نباشد.

رئال مادرید- منچستر سیتی؛ پپ و برخورد به سدِ سلطان چمپیونزلیگ

بدون تردید حساس ترین بازی این مرحله از رقابتهای جدال حساس و نفس گیر شاگردان زیدان و گواردیولا است؛ دو تیمی که این روزها اوضاع متفاوتی باهم دارند. رئال مادرید با زیدان این روزها هم امتیاز با بارسا و با توجه به تفاضل گل در رده دوم رقابتهای لیگ اسپانیا قرار گرفته است. رئالی ها با زیدان به 4 پیروزی پیاپی در لالیگا رسیدند و از آن مهم تر شکل بازی آن ها است که نسبت به اوایل فصل رشد چشم گیری داشته است. کیفیت بالای بازی این تیم اسپانیایی و همچنین مدیریت زیدان در تیم، باعث شده است تا رئال را شانس اول این ملاقات نفس گیر بدانیم.

شاید برای تعیین شدن عیار کهکشانی ها باید تا چهارشنبه شب صبر کنیم و ببینیم این تیم پرستاره در جدال حساس با بارسلونا چه خواهد نمود. مادرید در لالیگا با 35 امتیاز از شانزده بازی و همچنین به ثمر رساندن 33 گل و دریافت 12 گل در رده دوم قرار گرفته است. امید اول گلزنی این تیم بدون شک کریم بنزمایِ آماده این روزها است.

اما اوضاع در شهر منچستر چندان مناسب نیست. سیتیزن ها سال جاری بر خلاف سال گذشته پیروز به کسب نتایج مناسب نشدند. شاید نتیجه ای که تا به امروز سیتی گرفته برای این تیم چندان بد هم نباشد اما حتما از تیمی که راهنمایی آن را پپ گواردیولا بر عهده دارد انتظارات بیشتری می رود.

شاگردان پپ در حال حاضر 14 امتیاز با صدر جدول انگلیس و لیورپولِ یورگن کلوپ فاصله دارند و بعید است تا انتهای لیگ پیروز به جبران این فاصله شوند. فرم نه چندان مناسب شاگردان پپ در این فصل باعث شده تا بسیاری از اهالی فوتبال از همین حالا رئال را در جمع هشت تیم برتر اروپا ببینند؛ احتمالی که شاید اگر هر کسی جای پپ روی نیمکت سیتی بود می شد آن را قریب به یقین دانست اما فردی روی نیمکت سیتی نشسته است که قطعا یکی از فزونین مربی های تاریخ دنیای فوتبال است.

منچستر سیتی پارسال در لیگ قهرمانان تا مرحله یک چهارم نهایی آمد اما در ملاقاتی حساس و نفس گیر در نهایت از تاتنهامِ پوچیتینو مغلوب شد. امید اول پپ در این بازی بدون شک مثلث هجومی آن ها یعنی رحیم استرلینگ، سرخیو آگوئرو و برناردو سیلوا است که قطعا خطر بزرگی برای خط دفاع نه چندان مطمئن رئالی ها در لیگ قهرمانان هستند.

جالب ترین نکته این قرعه، بدون شک جدال سرمربی سابق کاتالان ها یعنی پپ گواردیولا با رئال مادرید است؛ پپ در آخرین ملاقاتی که به مصاف رئال رفته است، با بایرن متحمل شکست چهار بر صفر مقابل رئالی ها شد.

بازی رفت این دو تیم 7 اسفند در ورزشگاه اتحاد است و 27 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

بارسلونا- ناپولی؛ قرعه ای ترسناک برای کاتالان ها!

هیچ قرعه ای شاید برای بارسایی ها به ترسناکی جدال با تیمی ایتالیایی نبود! شاگردان والورده درست 2 سال پیش در جدالی حساس که با رم داشتند متحمل شکستی عجیب شدند که تا مدتها سوژه بسیاری از رسانه ها و مردم بود. جدال این دو تیم حتما از جذابیت های زیادی برخوردار است اما با توجه به فرم مناسبِ فعلی بارسا و همچنین افت وحشتناک ناپولی بعید است شاگردان والورده کار سختی برای صعود داشته باشند.

ابتدا از بارسا صحبت کنیم؛ تیمی که دو سال است به عجیب ترین شکل ممکن از لیگ قهرمانان اروپا حذف می گردد، تیمی که مسی را دارد اما در مواقع حساس، حتی مسی هم ناجی آن ها نمی گردد.

بارسلون با والورده دو فصل گذشته بعد از پیروزی 5-2 برابر رم با خیالی راحت پا به ورزشگاه المپیک رم گذاشتند اما تیم اول شهر رم با فزونی سه بر صفر برابر بارسایی ها پا به مرحله نیمه نهایی گذاشت و بارسا حذف شد. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد؛ تقریبا تمامی اهالی فوتبال به جز اهالی بندر لیورپول و شاگردان آقای معمولی، بعد از پیروزی 3-0 بارسا در نیوکمپ برابر لیورپولِ یورگن کلوپ، مطمئن بودند که بارسا بعد از مدتها به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود می نماید اما ایمان و باور قرمز پوشان بندر لیورپول، باعث اتفاقی عجیب شد.

شاگردان کلوپ در ملاقات برگشت با درخشش اوریگی و واینالدوم با نتیجه عجیب و غریب 4-0 بارسا را در هم کوبیدند و راهی ملاقات فینال شدند. بعد از آن ملاقات عجیب با رم تقریبا هیچکس تصور آن سناریو را هم برای بارسا نمی کرد اما ترکیب عجیب والورده و عدم آمادگی ستاره های بارسا از جمله لوییس سوارز و جوردی آلبا در نهایت باعث حذف بارسا از این رقابتها شد.

کاتالان ها در حال حاضر با کسب 35 امتیاز از 16 ملاقات با تفاضل گل بهتر در صدر جدول لیگ اسپانیا هستند و اگر الکلاسیکو چهارشنبه شب را از رئال ببرند، شانس بسیار خوبی برای قهرمانی در لیگ اسپانیا دارند. شانس اول شاگردان والورده در این ملاقات، مانند 10 سال اخیر فوق ستاره آرژانتینی آنها یعنی لیونل مسی است؛ بازیکنی که سال جاری انگیزه بالایی برای فتح لیگ قهرمانان بعد از 5 سال دارد.

اما اوضاع در ناپولی خیلی مناسب نیست؛ مدیران این تیم چند روز قبل در اقدامی عجیب، کارلو آنجلوتی را بعد از نتایج بدی که در لیگ ایتالیا گرفت، از کار برکنار کردند و در اقدامی عجیب تر، سرمربی اخراجی میلان یعنی جناره گتوزو را برای راهنمایی این تیم انتخاب کردند. ناپولی در حال حاضر با 21 امتیاز از 16 بازی در رده هشتم لیگ ایتالیا قرار گرفته است و در حال حاضر تنها باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کوشش کند.

امید اول این تیم ایتالیایی بدون شک مرتنز و اینسینیه و همچنین خط هافبک ناپولی هستند.

نکته جالب درباره این قرعه ملاقات مجدد بارسا با یک تیمی ایتالیایی بعد از شکستی که برابر رم داشتند، است. بازی رفت این دو تیم سه شنبه 6 اسفند در ورزشگاه ناپولی است و 28 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

دورتموند- پاریسن ژرمن؛ بازگشت توخل به جهنم سیگنال ایدونا پارک

شاید اگر به جای دورتموند، اینتر راهی این مرحله می شد، می توانستیم شانس بیشتری را برای تیم مقابل پاریسن ژرمن در نظر بگیریم؛ اما بدون شک با توجه به عملکرد فاجعه بار خط دفاعی دورتموند و همچنین درخشش کم نظیر خط حمله پاریس، شانس اصلی صعود به جمع هشت تیم برتر، پاریسن ژرمن است.

شاید اگر عملکرد درخشان لیورپول با کلوپ نبود، می شد پاریسن ژرمن را بهترین صدرنشین پنج لیگ برتر اروپایی دانست. عملکرد شاگردان توماس توخل در این فصل عالی بوده؛ آن ها در بهترین فرم خود هستند و تقریبا هیچ مصدوم سرشناسی ندارند.

بلای جای پاریس در چند فصل اخیر مصدومیت ستاره هایی مانند امباپه و نیمار در مواقع حساس، باعث حذف این تیم در لیگ قهرمانان اروپا شده است. تیم آقای توخل در فرانسه از 18 ملاقات 45 امتیاز گرفته است و با فاصله ای 10 امتیازی نسبت به تیم دوم، در صدر جدول این رقابتها قرار گرفته است. بدون شک، نیمار، امباپه و ایکاردی، گزینه های اول پاریس برای گلزنی در برابر دورتموند هستند.

اما به آلمان برویم، دورتموند این روزها خیلی شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد و بنظر همچنان برای تماشای قهرمانی زنبورهای آلمانی باید منتظر بمانیم. دورتموندی ها که به نوعی صعود خود را مدیون مربی اینتر، آنتونیو کونته هستند، اگر قصد صعود به مرحله بعد را دارند باید خیلی بیشتر از این روزها در دفاع سختگیر باشند و اجازه نفوذ به خط دفاعی خود را به تیم های مقابل ندهند. شانس اول زنبورهای آلمانی در این ملاقات حتما مثلث رویس، سانچو و آلکاسر است که به شرط آمادگی می تواند خطر مهمی برای دفاع پاریس باشند.

نکته جالب درباره این قرعه کشی، بازگشت سرمربی سابق دورتموند به خانه است؛ توخل با اینکه فوتبال خوبی را در دورتموند به نمایش می گذاشت اما چندان نتایج مناسبی را با این این تیم نگرفت. بازی رفت این دو تیم 29 بهمن در ورزشگاه دورتموند است و 21 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

یوونتوس- لیون؛ قرعه خوب باز هم نصیب ساری شد

این بهترین قرعه ممکن برای یوونتوسی ها بود؛ یووه این روزها فوتبال خوبی را به نمایش نمی گذارد و شاید رقابت با تیمی مانند لیورپول یا رئال مادرید کار آن ها را برای صعود خیلی سخت می کرد. حتما نمی توان لیون را شانس اول صعود دانست و این شاگردان ساری هستند که دست بالاتر را در این مرحله دارند.

یوونتوس در این فصل از 16 بازی ای که در سری آ انجام داده، پیروز به کسب 39 امتیاز شده است و هم امتیاز با اینتر و به دلیل تفاضل گل پایین تر در رده دوم قرار گرفته است. تیم مائوریتسیو ساری نسبت به تیم فصل گذشته که راهنمایی آن را مکس آلگری بر عهده داشت، فوتبال هجومی تری را بازی می نماید اما چندان در به کارگیری از مهم ترین ستاره لیگ ایتالیا و یوونتوس یعنی کریس رونالدو، پیروز نبوده است.

رونالدو در این فصل نه در گلزنی و نه در گل سازی عملکرد جالبی نداشته و بنظر باید برای دیدن روزهای درخشان او، کمی بیشتر صبر کنیم. اما حتی با این اوصاف هم این ستاره پرتغالی در کنار دیبالا و هیگوآین شانس اول ساری برای فتح دروازه لیون است.

شاید قبل از مصدومیت رباط صلیبی ممفیس دیپای ستاره لیون، می شد شانسی را برای این تیم قائل شد اما قرار گیری این تیم در رده هشتم لیگ نه چندان سختِ فرانسه، باعث می گردد شانس چندانی را برای لیون قائل نباشیم. موسی دمبله که این فصل بیشترین آمار گلزنی را در لیون داشته، حتما مهم ترین شانس لیون برای گگرددن دروازه یوونتوس است.

این قرعه شاید چندان جذاب نباشد و نکته جالبی هم نداشته باشد اما شاید دست کم دریافت لیون توسط یووه، در نهایت منجر به کسب نتیجه ای عجیب و نکته ای جالب گردد! بازی رفت این دو تیم 7 اسفند در ورزشگاه لیون است و 27 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

لیورپول- اتلتیکو مادرید؛ جدال حساس دو سبک در فوتبال اروپا

بعد از ملاقات حساس رئال و سیتی، حتما این بازی حساس ترین مسابقه دور یک هشتم لیگ قهرمانان است؛ جدالی داغ و نفس گیر بین دو تیم با دو سبک متفاوت، ملاقات دو مربی که هرکدام یک طور خاص به فوتبال نگاه می نمایند اما هردو پیروز هستند.

ابتدا به انگلیس و لیورپول برویم، اوضاع از این بهتر نمی گردد؛ لیورپول در بهترین فرم ممکن خود در ده سال اخیر است و شاید هیچوقت آنقدر تیم خوبی نداشتند؛ آن ها تقریبا در تمامی نقاط زمین بازیکن خوب دارند و از همه مهم تر سرمربی راهنمایی آن ها را برعهده دارد که قطعا هر بازیکنی آرزوی کار کردن با او را دارد؛ آقای معمولی یعنی یورگن کلوپ.

صدرنشین لیگ انگلیس در 17 ملاقات پیروز به کسب 49 امتیاز شده است و با اختلافی 10 امتیازی نسبت به تیم دوم یعنی لسترسیتی در صدر جدول قرار گرفته است. آن ها سال گذشته قهرمان لیگ قهرمانان شدند و قطعا سال جاری هدف اولشان فتح لیگ جزیره بعد از 30 سال است. محمد صلاح، سادیو مانه و بابی فیرمینو حتما شانس اول آقای کلوپ برای گلزنی هستند. بازیکنانی که به بهترین شکل ممکن باهم هماهنگ هستند و در کنار دو مدافع کناری تیم یعنی آرنولد و رابرتسون، پنج ضلعی وحشتناکی را برای گلزنی تشکیل داده اند.

و اما اتلتیکو، تیم سیمئونه در این فصل سلطانِ تساوی و تقسیم امتیازات است. آن ها از 17 بازی خود 8 بازی، امتیاز را با رقیبان تقسیم کردند و در رده پنجم لیگ اسپانیا قرار دارند. این تیم همچنان بهترین خط دفاعی اسپانیا را دارد؛ شاید تیم های سیمئونه خوب گل نزنند و حتی نتیجه بدی هم بگیرند اما یک چیز در این مربی و تیم های تحت راهنماییش هرگز تغییر نمی نماید و آن هم مربوط به عملکرد دفاعی آن ها است. شانس اولِ تیم دوم شهر مادرید برای گلزنی در این رقابت ها، آلوارو موراتا و ژوآو فیلیکس هستند.

نکته جالب درباره این قرعه، مربوط به تقابل دو تیم و دو مربی با تفکراتی کاملا متفاوت است؛ باید دید در نهایت کدام یکی از این تیم ها راهی مرحله بعد می گردد. بازی رفت این دو تیم 29 بهمن در ورزشگاه اتلتیکو است و 21 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

آتالانتا- والنسیا؛ کدام تیم حریف غول های اروپایی می گردد؟

وقتی این قرعه تعیین شد، از همین حالا خیلی از تیم های تیم مورد علاقه خود را برای مرحله بعد انتخاب کردند! این ملاقات شاید برای فوتبال دوستان چندان جذاب نباشد اما بدون شک ملاقاتی هیجان انگیز و سراسر تهاجمی است.

آتالانتا در 16 ملاقات پیروز به زدن 38 گل شده و بهترین تیم از این نظر در لیگ ایتالیا است. البته این آمار منجر به رتبه ای مناسب برای تیم آقای گاسپرینی نشده است و آنها در رده ششم لیگ ایتالیا قرار دارند. لوئیس موریل کلمبیایی قطعا سورپرایز آتالانتا در این فصل است؛ این مهاجم جوان در کنار دوان زاپاتا جزو بهترین های این فصل این تیم بودند و قطعا امید اول گلزنی آتلانتا در این ملاقات حساس.

شاید بسیاری از اهالی فوتبال دوست داشتند تیم دوست داشتنی اریک تن هاگ یعنی آژاکس در این مرحله قرار داشت اما نمی توان از کار بزرگ والنسیا در حذف یکی از 4 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته، عبور کرد. این تیم که در حال حاضر با 27 امتیاز از 17 بازی در رده هشتم لیگ اسپانیا قرار گرفته است، چندان در لیگ نتایج خوبی نگرفته است و تنها امیدشان در این فصل کسب سهمیه است. خفاش ها نکته مهمی را دارند و آن هم مربوط به نتایج درخشانی است که در خانه می گیرند و شاید در نهایت همین موضوع باعث صعود آن ها به مرحله بعد گردد. رودریگو و دنی پارخو قطعا شانس های اول گلزنی این تیم اسپانیایی در این جدال هستند.

این قرعه هم چندان نکته جذابی ندارد که قابل ذکر باشد اما شاید رویا پردازی هرکدام از این تیم ها و صعود حتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در نهایت منجر به نکته هیجان انگیز درباره آن ها گردد. بازی رفت این دو تیم 30 بهمن در ورزشگاه آتالانتا است و 28 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

چلسی- بایرن مونیخ؛ در انتظار زیباترین بازی فصل

درباره حساس ترین ملاقاتهای این مرحله دو بار و با بازی رئال و سیتی و لیورپول و اتلتیکو صحبت کردیم؛ اما شاید این ملاقات را باید از الان یکی از زیباترین بازی های این مرحله بنامیم. نمایش دلچسب شاگردان فرانک لمپارد در این فصل و همچنین تحول بایرن بعد از اخراج کواچ، سبب شده تا از همین حالا منتظر سه شنبه 6 اسفند باشیم.

نمی توان از چلسی این فصل صحبت کرد و درباره فرانک لمپارد حرفی نزد؛ معمولا عادت داشتیم چلسی را تیمی با تفکرات دفاعی ببینیم اما ورود لمپارد در چلسی باعث شده تا نگاه همگان به این تیم لندنی عوض گردد. چلسی با لمپارد درخشان است و قطعا در آینده هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. آن ها در حال حاضر با 29 امتیاز از 17 بازی در رده 4 لیگ انگلیس قرار دارند و شانس زیادی برای کسب سهمیه و حتی حضور در جمع سه تیم برتر این لیگِ سخت را دارند. شانس اول شاگردان لمپارد برای گلزنی، قطعا تامی آبراهامِ انگلیسی است؛ مهاجمی جوان که در کنار هادسون اودوی و پولیشیچ، مثلث هجومی تیمِ جذاب لمپارد را تشکیل می دهند.

بایرن هم شرایطی شبیه به چلسی را دارد، تیمی هجومی که به دلایل مختلف، در جمع سه تیم برتر آلمان قرار ندارد. شاگردان فلیک در مونیخ در حال حاضر با کسب 27 امتیاز از 15 بازی در رده پنجم لیگ آلمان قرار دارند. آمار هجومی این تیم به لطف درخشش لواندوفسکی، کم نظیر و درخشان است. همانطور که گفتیم سال جاری به نوعی سال لواندوفسکی است؛ این مهاجم لهستانی در این فصل به تنهایی خیلی بیشتر از تیم های آلمانی گلزنی نموده است. حضور لوا در کنار کوتینیو و گنبری می تواند خطر بزرگی برای خط دفاع نه چندان مطمئن چلسی باشد.

این بازی به نوعی تکرار فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012 لیگ قهرمانان است که چلسی با دی متئو پیروز به شکست بایرن در فینال این رقابتها آن هم در خانه شد. بازی رفت این دو تیم 6 اسفند در ورزشگاه چلسی است و 28 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

تاتنهام- لایپزیگ؛ جدالِ نسل ها!

قطعا قبل از حضور مورینیو شانس این دو تیم برابر بود اما حضور این سرمربی پرتغالی در تاتنهام بنظر شوک خوبی به این تیم وارد نموده است و گویا باید منتظر صعود شاگردان آقای خاص در جمع هشت تیم برتر اروپا باشیم.

اما آنقدر ها هم نمی توان با قاطعیت درباره صعود مورینیو صحبت کرد؛ رقیب این مربی در این مرحله صدرنشین فعلی لیگ آلمان است و قطعا تاتنهام برای صعود، کار سختی دارد.

لایپزیک در حال حاضر با کسب 33 امتیاز از 15 بازی صدرنشین لیگ آلمان است. ستاره بی چون چرای آن ها در این فصل تیمو ورنرِ آلمانی است که با درخشش کم نظیر خود به زدن 16 گل نقش مهمی در این تیم دارد. ناگلسمان سرمربی این تیم که ترکیب جوانی را هم در اختیار دارد، امیدوار است تا بتواند با شاگردان خود پیروزیت هایش در این فصل را با شکست تاتنهام، ادامه دهد.

اما مورینیو و تاتنهام؛ آقای خاص که مدتها بود راهنمایی هیچ تیمی را برعهده نداشت، پایان جانشین مربی ای شد که سال گذشته تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان برد. پوچیتینو که سال جاری شاید به نوعی از نظر نتیجه گیری اشباع شده بود، از کار برکنار شد تا مورینیو راهنمایی این تیم را برعهده بگیرد.

آقای خاص تاتنهام را تا اینجا به خوبی اداره نموده است و این تیم با کسب 26 امتیاز از 17 ملاقات، در رده پنجم لیگ انگلیس قرار گرفته است.

شانس اول گلزنی در این ملاقات برای تاتنهامی ها، هری کین، سون هیونگ مین و لوکاس مورا هستند؛ بازیکنانی که گویا با حضور مورنیو اوج دریافتد و آماده درخشش در این بازی هستند.

اما نکته جالب درباره این قرعه مربوط به تفاوت سنی مربیان دو تیم است؛ زمانی که مورینیو با پورتو قهرمان چمپیونزلیگ شد، ناگلزمن 16 سال داشت و الان تیم تحت راهنماییش با تیم مورینیو به رقابت میپردازد!

بازی رفت این دو تیم 30 بهمن در ورزشگاه تاتنهام است و 20 اسفند نیز ملاقات برگشت این دو تیم برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 336

به "دوئل های زیبا در لیگ قهرمانان اروپا، زور کدام تیم بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل های زیبا در لیگ قهرمانان اروپا، زور کدام تیم بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید