تور دوحه: در فرودگاه دوحه قطر چه کار کنیم؟

به گزارش کلوب آگهی، امکانات فرودگاه دوحه

اگر شما هم اهل سفر هوایی و پرواز باشید حتما با تاخیرها و توقف های گاه طولانی پرواز آشنا هستید. گاهی پروازمان با تاخیر انجام می گردد و گاه مجبوریم در توقف بین دو پرواز چند ساعتی را میهمان فرودگاه باشیم. توقف در فرودگاه شاید برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نباشد، اما اگر بحث فرودگاه دوحه قطر در میان باشد وضع فرق می نماید. فرودگاه بین المللی حمد (Hamad International Airport) که به نام فرودگاه دوحه نیز شناخته می گردد یکی از برترین و مدرن ترین فرودگاه های دنیا است. در این فرودگاه امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برای سرگرم کردن مسافران وجود دارد؛ به طوری که توقف در این فرودگاه را به تجربه ای به یادماندنی برای مسافران تبدیل می نماید. در این مطلب مروری بر امکانات فرودگاه دوحه خواهیم داشت و دیدنی ها و تسهیلات رفاهی این فرودگاه را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور دوحه: در فرودگاه دوحه قطر چه کار کنیم؟

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه حمد دوحه در زمره برترین فرودگاه های جهان واقع شده است و امکانات و دیدنی های بسیار زیادی برای مسافران فراهم نموده است. در فرودگاه حمد دوحه می توانید از اینترنت وای فای رایگان لذت ببرید، از بیش از 80 فروشگاه بدون مالیات خرید کنید و یا از تور دوحه بهره ببرید. فرودگاه دوحه اولین فرودگاهی است که اختصاصا برای پذیرش هواپیماهای بزرگ و پهن پیکر ایرباس ای 380 ساخته و طراحی شده است. رستوران های متنوع، محوطه بازی بچه ها و استخر سرپوشیده از جمله امکانات فرودگاه دوحه هستند. در ادامه دیدنی های فرودگاه دوحه را با شما در میان می گذاریم.

محوطه بازی بچه ها

یکی از دیدنی ها و امکانات فرودگاه دوحه بدون شک محوطه بازی بچه ها است. درست است که این محوطه برای بچه ها ساخته شده اما وسایل بازی استفاده شده در آن به نوعی اثر هنری نیز محسوب می شوند. وسایل بازی این محوطه را هنرمند مشهور آمریکایی به نام تام آترنس (Tom Otterness) طراحی نموده است و با اشکال جالب و زیبا، فضایی سرگرم نماینده را برای بچه ها و همین طور بزرگ ترها ایجاد نموده است. اگر همراه با بچه هاتان به دوحه سفر نموده اید حتما سری به این محوطه بازی جالب و تماشایی بزنید.

استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده و تماشای هواپیماها یکی از منحصربفردترین امکانات فرودگاه دوحه است که در هتل فرودگاهی در اختیار مسافران قرار می گیرد. مسافرانی که چند ساعتی را در فرودگاه دوحه سپری می نمایند می توانند سری به هتل فرودگاهی بزنند. در این هتل امکان رزرو اتاق برای مدت 3 ساعت نیز امکان پذیر است. یکی از امکانات خاص این هتل، استخر سرپوشیده است که چشم اندازی زیبا و منحصربفرد به باند فرودگاه دارد. مسافران می توانند در این استخر علاوه بر شنا، از تماشای پرواز و فرود هواپیماها نیز لذت ببرند. اینترنت وای فای رایگان نیز در این محوطه وجود دارد.

اثر هنری خرس لامپی | lamp bear

اثر هنری خرس لامپی ساخته هنرمند مشهور اورس فیشر (Urs Fischer) است که به یکی از برترین دیدنی های فرودگاه دوحه تبدیل شده است. این خرس غول پیکر با 7 متر طول درست وسط فرودگاه حمد قرار گرفته و با رنگ زردش چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. این مجسمه از جنس برنز ساخته شده و باعث شده وزنی بالغ بر 20 تن داشته باشد! اثر هنری Lamp Bear متعلق به خاندان سلطنتی قطر است و ارزشی معادل 6.8 میلیون دلار دارد. ممکن است با تماشای این خرس غول پیکر عاشقش شوید یا آن که از آن خوشتان نیاید، اما به هرحال این اثر هنری آنقدر بزرگ است که قابل چشم پوشی نیست!

گشتی در جهانی شکلات و مارمالاد

یکی از اولین تفاوت هایی که در ارتفاع 10000 متری ایجاد می گردد تفاوت در ذائقه است. همه مسافرانی که با هواپیما سفر نموده اند متوجه این تفاوت شده اند. اما نکته جالب این است که در ارتفاع بالا خوراکی های مزه دار لذت بیشتری به شما می دهند. به همین علت می توانید در مدت زمانی که در فرودگاه حمد هستید سری به جهانی شکلات بزنید و از انواع و اقسام شکلات های خوش طعم و خوش عطر بخرید. این شکلات ها که ساخته کارخانه شکلات سازی مشهور بلژیکی گودیوا (Godiva) هستند شما را به جهانی طعم های بی نظیر شکلات می برند. بعلاوه در بازار مارمالاد نیز می توانید انواع مزه های خوشمزه را امتحان کنید. در این فروشگاه انواع باقلوا، خرما، مغزیجات، مارمالاد و مربا و قهوه های باکیفیت وجود دارد. مطمئنا سخت ترین قسمت در این فروشگاه، انتخاب از بین این همه طعم خوشمزه است.

تجربه طعم لذیذ غذاهای عربی

از جمله امکانات خوب فرودگاه دوحه ، طیف متنوع رستوران ها و کافه های مختلف است که برای هر ذائقه و سلیقه ای یک پیشنهاد هیجان انگیز دارند. در قطف کافه (Qataf Café) آشپزی عربی و قطری را به برترین و باکیفیت ترین شکل ممکن تجربه کنید، در رستوران لو گراند کومپتوآر (Le Grand Comptoir) انواع غذاهای لذیذ فرانسوی را سفارش دهید؛ در خانه خاویار بهتری و ممتازترین خاویار شرقی را امتحان کنید و در رستوران ایتالیایی سوپرافینو (Soprafino) دستپخت سرآشپز مشهور ماسیمو کاپرا (Massimo Capra) را امتحان کنید. در فرودگاه دوحه بیش از 30 رستوران وجود دارد که آنقدر متنوع هستند که نمی دانید کدام را انتخاب کنید.

سالن های استراحت لوکس و مجلل

سالن های استراحت فوق العاده مدرن و مجهز نیز از جمله امکانات فرودگاه دوحه هستند که اقامتی بسیار راحت و دلنشین را برای مسافران فراهم می نمایند. در سالن استراحت اوریکس (Oryx Lounge) برای افراد مختلف فضاهای متفاوتی فراهم شده است: سالن کنفرانس، اتاق مطالعه، اتاق بازی برای بچه ها و همینطور خدمات غذا و نوشیدنی از جمله امکانات این سالن هستند. ورود به این سالن برای بچه ها زیر 3 سال رایگان است.

سالن استراحت المورجان (Al Mourjan Business Lounge) نیز در فضایی بسیار وسیع واقع شده است و به مسافران قطر ایرویز و مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس عضو ایرلاین های وان ورلد (oneworld) تعلق دارد. در این سالن می توانید انواع اسنک، نوشیدنی و خوراکی های خوشمزه را سفارش دهید. بعلاوه سالن تلویزیون، اتاق بازی و خدمات مراقبت از بچه ها نیز به مسافران ارائه می گردد.

منبع: travelstart.co.za

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1968

به "تور دوحه: در فرودگاه دوحه قطر چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: در فرودگاه دوحه قطر چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید