دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع برترین های مهندسی دنیا نهاده شد

به گزارش کلوب آگهی، 41 دانشگاه ایران بر اساس رتبه بندی تایمز 2022 در میان برترین دانشگاه های مهندسی دنیا نهاده شد که نام دانشگاه های مراغه و تبریز هم در میان آن ها به چشم می خورد.

دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع برترین های مهندسی دنیا نهاده شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز ،رتبه بندی تایمز 2022 در رشته های مهندسی عمومی، برق و الکترونیک، مکانیک و هوافضا، عمران و شیمی دسته بندی شده و دانشگاه مراغه هم در رشته های مکانیک، عمران و شیمی در صندلی 400-301 دنیای قرار گرفته است.

دانشگاه مراغه در رشته های مهندسی به ویژه مهندسی شیمی به جایی رسیده که اکنون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری گروه شیمی را از وزارت علوم مطالبه می نماید و مدام خبر های خوشی از موفقیت های اعضای هیئت علمی آن در عرصه های پژوهشی به گوش می رسد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم اخیرا با تاکید بر اینکه وزیر علوم دارای شناخت کافی نسبت به ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه مراغه در گروه شیمی است، گفته بود که دانشگاه مراغه در علوم پایه و شیمی در سایه اراده از روی شناخت وزیر علوم به قطب تبدیل می گردد.

رشته های مهندسی در کشورمان با نام خواجه نصیرالدین طوسی عجین است و این دانشمند برجسته که در قرن هفتم هجری می زیست، توانست یکی از بزرگترین مراکز علمی دنیا را در کهن شهر مراغه بنا کند تا جایی که از رصدخانه پکن تا رصدخانه تیکو در اروپا، از آن الگوبرداری کردند.

او در همین رصدخانه نظریه ای را بیان کرد که به همراه توضیحات و نوشته های تکمیلی شاگردان و همکارانش، به مکتبی در نجوم تبدیل شد که به مکتب مراغه معروف است و از آن به عنوان دورۀ پیش از کوپرنیک هم یاد می گردد.

نام دانشگاه تبریز هم در رتبه بندی تایمز 2022 که برترین دانشگاه های مهندسی دنیا را معرفی نموده، در صندلی 201 تا 250 دیده می گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1812

به "دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع برترین های مهندسی دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع برترین های مهندسی دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید