خیابان های نازیبای زیباشهر

به گزارش کلوب آگهی، فرشته بامری - زاهدان - خبرنگار: وقتی از کوچه ها و خیابان های زیباشهر عبور می کنی نخاله های ساختمانی، نبود آسفالت مناسب و کنده کاری ها نظرت را جلب می کند.

خیابان های نازیبای زیباشهر

معضلاتی که سیما و منظر این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و نام گذاری این شهر کوچک به نام زیباشهر را بی ربط و بی دلیل نشان می دهد. یکی از ساکنان زیباشهر زاهدان گفت: آسفالت خیابان ها و معابر زیباشهر به هیچ وجه مناسب نیست و رانندگان در حین عبور از خیابان های زیباشهر حتی با سرعت پایین هم به خودروشان آسیب می رسد.

  • خیابان های ناهموار

رضا مرادی اضافه کرد: سطح خیابان ها ناهموار است و خودروها برای عبور و مرور دچار مشکل هستند. به گفته وی وقتی حفاری در خیابان ها انجام می شود، ترمیم اصولی و همسطح با آسفالت انجام نمی شود و همین موضوع سبب برآمدگی و ناهمواری سطح خیابان ها می شود. وی شرح داد: این مسائل سبب خسارت و هزینه های سنگینی برای رانندگان می شود. مرادی اضافه کرد: در زیباشهر موزائیک کاری و آسفالت کنار در منازل مسکونی با هزینه و سلیقه شهروندان اجرا شده است. به همین دلیل حین عبور از یک خیابان، با 3 نوع معبر روبه رو می شویم؛ بخش هایی موزائیک کاری، بخشی آسفالت و بخش هایی همچنان خاکی است.

  • اولویت بهسازی معابر

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: لازم است شهرداری آسفالت و ترمیم معابر خاکی و نیازمند بهسازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. ابوالفضل ابراهیمی اضافه کرد: خیابان های زیباشهر به اقداماتی نظیر اصلاح، تعویض روکش آسفالت و لکه گیری نیاز دارند تا منظر شهری در این منطقه وضعیت مناسب تری پیدا کند.

وی ادامه داد: خیابان ویلا در بخش روکش آسفالت دچار مشکل است و چاله ها و سطح ناهموار خیابان رانندگان را به ستوه آورده است. ابراهیمی شرح داد: شبکه جمع آوری آب های سطحی در این خیابان وجود ندارد و وجود نخاله های ساختمانی در معابر از جمله مسائل موجود است. از شهرداری انتظار داریم به مسائل این خیابان رسیدگی کند. وی خاطرنشان کرد: وجود نخاله ساختمان هم از دیگر مسائل زیباشهر است که عبور و مرور شهروندان را سخت کرده است.

  • مشکل زیرسازی خیابان ها

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهردار زاهدان در این خصوص به خبرنگاران گفت: خیابان های زیباشهر مدت هاست درگیر مسائلی همچون تاسیسات شهری نظیر گازرسانی است و حفاری های آب، گاز و فاضلاب در منطقه تازه تمام شده است. جمشید میر اضافه کرد: سطح ناهموار خیابان ها به دلیل ترمیم غیرهمسطح شرکت های حفاری است. همچنین آسفالت زیرسازی خیابان نیز اغلب دچار مشکل است.

وی ادامه داد: متاسفانه اغلب خیابان های شهر زاهدان به لحاظ زیرسازی دچار مشکل هستند و اصلاح زیرسازی های خیابان های زاهدان از خیابان امام خمینی(ره) آغاز شده و بخشی از آن به اتمام رسیده است. میر شرح داد: برنامه بهینه سازی آسفالت در زاهدان به طول 2 میلیون متر مکعب اجرا می شود و به 100میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی خاطرنشان کرد: از شرکت گاز هم انتظار داریم کار حفاری در نقاط مختلف شهر را سریع تر به انتها برساند تا شهرداری بتواند کار ترمیم و بهسازی آسفالت شهر را زودتر عملیاتی کند.

  • جدول گذاری و ترمیم آسفالت

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهردار زاهدان گفت: در خصوص مسائل خیابان های زیباشهر اقدامات متعددی در دست اجراست که جدول گذاری و ترمیم آسفالت از جمله این اقدامات است. میر با اشاره به این که خیابان ویلا نیاز به شبکه هدایت آب های سطحی و به تبع آن جدول گذاری برای ایجاد جوی آب دارد، اضافه کرد: طول خیابان ویلا یک کیلومتر است و یکی از اقدامات مهمی که در خیابان ویلا باید اجرایی شود جدول گذاری در دوسوی خیابان به طول 2 کیلومتر است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هم 150متر جدول گذاری شده است و پیش بینی می شود این عملیات اجرایی طی 3 ماه به انتها برسد. وی با بیان این که زیرسازی خیابان ویلا و بلوار بهارستان مسائل اساسی دارد، ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها، کار جدول گذاری طی 3 ماه به انتها می رسد و پس از آن برنامه زیرسازی و آسفالت معابرخیابان ویلا و سایر خیابان های زیبا شهر اجرا می شود. مدیر امور زیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان در ادامه می گوید: آسفالت برخی خیابان ها به ویژه منطقه 5 زیباشهر پس از اتمام حفاری های گاز 90 درصد روکش آسفالت اجرا شده و در مناطق 2، 3، 4 به محض این که حفاری ها به انتها برسد، عملیات اجرایی آغاز می شود که در تلاشیم تا انتها سال به اتمام برسد.

میر اضافه کرد: از شرکت گاز انتظار داریم کار حفاری های گاز را با سرعت بیشتری انجام دهد تا بتوانیم کار ترمیم و بهسازی آسفالت را سریع تر انجام دهیم. وی در خصوص نخاله های ساختمانی شرح داد: هر شهروندی که ساخت وساز انجام می دهد موظف است نخاله های ساختمانی را مشخص تکلیف کند. هیچ شهروندی نباید آن ها را داخل پیاده روها رها کند.

  • جمع آوری نخاله های ساختمانی

جمشید میر، معاون امور زیربنایی شهردار زاهدان گفت: شهروندان می توانند با تماس با شهرداری از خودروهای جمع آوری نخاله های ساختمانی استفاده کنند و اگر شهروندی شخصاً اقدام به جابه جایی نخاله ها کند باید توجه داشته باشد آن ها را به محل های مشخص شده شهرداری انتقال دهد. هرداری نیز به منازلی که نخاله ساختمانی رهاشده دارند مراجعه کرده و از آنان خواسته برای جمع آوری نخاله ساختمانی اقدام فوری کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 127

به "خیابان های نازیبای زیباشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های نازیبای زیباشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید