جوجه ریزی 31 واحد مرغداری خوسف پس از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/خراسان جنوبی سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف اظهار کرد: پس از بحران آنفولانزا فوق حاد پرندگان 31 واحد مرغداری در شهرستان خوسف به چرخه تولید بازگشتند و جوجه ریزی کردند.

جوجه ریزی 31 واحد مرغداری خوسف پس از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

شریفی، امروز شنبه 4 اردیبهشت به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: زمستان سال گذشته بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای تولیدی شهرستان خوسف باعث خسارات فراوان اقتصادی به واحدهای درگیر، کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تامین تخم مرغ شد.

به گزارش خبرنگاران، سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف بیان نمود: با تلاش شبانه روزی همکاران ما و ناظران بهداشتی، بیماری در این واحدها مهار شد.

شریفی با اشاره به اینکه در این راستا در شهرستان خوسف 31 واحد مرغداری بعد از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد از اسفند ماه شروع به جوجه ریزی کردند، شرح داد: از اسفندماه سال گذشته تا به امروز 756 هزار و 50 قطعه جوجه ریزی در این 31 واحد مرغداری در شهرستان خوسف صورت گرفته است.

وی از وجود 68 واحد مرغ گوشتی در شهرستان خوسف خبر داد و بیان کرد: با توجه به لزوم صیانت از سرمایه دامی و طیور استان جوجه ریزی در تمامی واحدهای گوشتی از این پس با رعایت کلیه شرایط بهداشتی فارم و عقد قرارداد با مسوول بهداشتی و انجام ممیزی های دقیق توسط کمیته ممیزی استان در فارم های مرغ تخمگذار و داشتن بیمه نامه جوجه ریزی انجام می شود و مرغداری های تخمگذار علاوه بر آن باید از واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1570

به "جوجه ریزی 31 واحد مرغداری خوسف پس از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوجه ریزی 31 واحد مرغداری خوسف پس از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید