تست ها قلابی، پرواز ها برقرار!

به گزارش کلوب آگهی، در حالی که تا به امروز چندین بار دستور لغو پرواز به کشور های مختلف داده شده این بار هم وزارت بهداشت دستور لغو پرواز های مستقیم و غیر مستقیم به کشور هند را به وزیر کشور ابلاغ کرده است.

تست ها قلابی، پرواز ها برقرار!

به گزارش خبرنگار ، باز هم شاهد افزایش چشمگیر مرگ و میر ها بر اثر کرونا در بسیاری از کشور ها از جمله هند، ترکیه و امارات هستیم این در حالی است که به این کشور ها همچنان پرواز انجام می شود. به طوری که امروز جهانپور دریک توییت جنجالی از تداوم پرواز ها میان ایران و هند انتقاد کرد.

به طوری که سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی نوشت؛

از سوی دیگر مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت هم امروز اعلام کرد که متاسفانه گزارشاتی در زمینه جعل جواب تست منفی کرونا به طور رسمی و غیر رسمی حتی از طریق آزمایشگاه ها دریافت کرده ایم و دانشگاه ها به آن ها رسیدگی کرده اند.

معمولا آزمایشگاه هایی که مسافران بین المللی را پذیرش می کنند، مجبور هستند علاوه بر استاندارد های وزارت بهداشت هر آنچه کشور مقصد و یا خطوط هوایی انتظار دارند را اجرا کنند. در این موارد نتیجه درست و به موقع از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به عنوان مثال به دنبال گزارش یک نتیجه مثبت غلط فرد نمی تواند به سفر برود و ممکن است امور و برنامه ریزی های خود و خانواده و محل کارش مختل شوند.

براساس این گزارش در هفته های گذشته هم با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا در ترکیه بسیاری از رسانه ها خود پای کار آمدند برای کاهش و یا لغو پرواز های ترکیه که نهایت تصمیم گرفته شد که تنها تور های ترکیه لغو شود و پرواز های ترکیه برقرار باشد که در حال حاضر هم خود مسافران از ترس شیوع گسترده ویروس کرونا به این کشور پرواز نمی کنند و میزان پرواز ها به این کشور به کاهش 95 درصدی رسیده است.

هر چند در روز تقریبا، 6 پرواز به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد می شود و احتمال گسترش این ویروس از طریق همین ورودی ها نیز وجود دارد.

به طور قطع مانور رسانه ای بر این پرواز ها و تشدید شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور ها باعث خواهد شد که ستاد ملی کرونا در این زمینه چاره اندیشی کند. به طوری که هم اکنون مانور رسانه ها بر پرواز های هند خود باعث درخواست وزیر بهداشت از رحمانی فضلی درباره توقف نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از هند کند.

وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا نوشت: در ماه مبارک رمضان، نظر به اینکه ویروس COVID-19 در کشور هندوستان دچار موتاسیون بسیار خطرناک شده لذا ضروری است به نحو مقتضی نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از کشور هند صورت گیرد.

در همین رابطه دقیق کیا رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، با بیان اینکه ما هیچ پرواز مستقیم به کشور هند نداریم، گفت: هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی داخلی پرواز مستقیم به هند ندارند و تمامی پرواز ها به این کشور هم به صورت کانکشنی انجام می شود.

او ادامه داد: پرواز به کشور هند از طریق دو شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و قطر ایرویز انجام می شود که هم اکنون شرکت هواپیمایی ترکیش ایر هم چند روزی است که تمامی پرواز های خود به کشور هند و پاکستان را لغو وکنسل کرده و هیچ پروازی به این کشور ها نداریم.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی دستور العمل های بهداشتی در تمامی پرواز های خارجی به صورت کامل رعایت می شود و تست مسافران هم که از ایران خارج می شوند ویا داخل ایران هم می شوند مربوط به آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است.

البته که ساعاتی پیش رئیس سازمان هواپیمایی در دستوری، تمامی پروازهای هند و پاکستان حتی به صورت موردی هم لغو کرد.

با وجود آنکه تا کنون چندین بار وزارت بهداشت هشداری های لازم مبنی بر لغو پرواز های خارجی به کشور های که سرعت انتقال ویروس کرونا در آن ها افزایش یافته و یا پرواز های داخلی به شهر های قرمز، اما همچنان شاهد آن هستیم که پرواز ها در آنجا برقرار است این در حالی است که تا کنون چندین بار وزارت بهداشت اعلام کرده که بسیاری از پرواز ها به دلیل زیان های شدید وارد شده به بخش هوایی لغو نشده است، اما وزیر راه وشهرسازی در همین رابطه گفته است: وزارت راه وشهرسازی تا به امروز برای هر پروازی که ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ کند اقدامات لازم برای لغو آن را انجام داده ایم و در هیچ پروازی وزارت راه وشهرسازی کوتاهی نکرده است.

براساس این گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا برای لغو یا توقف پرواز ها باید به قدری صلابت و تحکم داشته باشه که مصوباتش اجرا شود در زمینه کنترل ورود مسافران خارجی و همچنین خروج مسافران باید وزارت بهداشت و همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی نظارت های خود را تشدید کنند تا در این حوزه دچار مشکل نشویم.

در بحث پرواز های خارجی مانند هند و پاکستان هم باید در ابتدا ستاد ملی مقابله با کرونا دستور دهد تا اقدامات لازم برای لغو آن صورت گیرد البته نباید این نکته فراموش شود که ما هیچ پرواز مستقیم به این کشور نداریم و تمامی پرواز ها به این کشور در قالب کانکشنی و به صورت موردی توسط ایرلاین های خارجی و ایرلاین های داخلی انجام می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1573

به "تست ها قلابی، پرواز ها برقرار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست ها قلابی، پرواز ها برقرار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید