تدارک برنامه های آموزشی صیانت از آثار تاریخی اردبیل ویژه دانش آموزان

به گزارش کلوب آگهی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سال جاری برنامه های آموزشی متنوعی در راستای صیانت از آثار تاریخی این استان ویژه دانش آموزان تدارک دیده شده است.

تدارک برنامه های آموزشی صیانت از آثار تاریخی اردبیل ویژه دانش آموزان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 27 آذر با اعلام این خبر توضیح داد: برنامه اصلی آموزش صیانت از آثار تاریخی باید متمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان باشد.

او اضافه نمود: در صورتی می توان در آینده شاهد صیانت مطلوب از آثار تاریخی باشیم که بتوان از امروز نسبت به تربیت نسلی آگاه و آگاه اقدام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مورد برنامه های در دست اجرا اضافه نمود: در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اولین طرح جامع گردشگری بچه ها با عنوان گزبیل رونمایی شد و این طرح همچنان تحت حمایت اداره کل است.

فلاحی ادامه داد: ر مناسبت های مختلف و رویدادهای گردشگری سهمی برای بچه ها تعریف می گردد بطوریکه در جشنواره زمستانی سال جاری نیز بخشی برای بچه ها تدارک دیده شده است.

او با بیان اینکه به صورت ویژه در تمامی جشنواره ها و رویدادها بخش کودک مورد توجه قرار می گیرد، متذکر شد: همچنین زمینه بازدید از آثار تاریخی با هدایت کارشناسان اداره کل برای دانش آموزان فراهم شده و از ابتدای سال برنامه های مختلفی نیز اجرا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تدارک اجرای اولین زنگ گردشگری کشور با هدف آموزش و اطلاع رسانی به دانش آموزان اشاره نمود و گفت: در نمایشگاه پژوهش نیز فرصتی برای بازدید دانش آموزان از کارگاه مرمت آثار تاریخی فراهم شده است.

فلاحی تاکید نمود: در راستای آشنایی دانش آموزان نیز فرصت بازدید از موزه صنایع دستی و کارگاه های تولیدی فراهم است.

او به مشارکت اداره کل در تدوین کتاب حوزه گردشگری اشاره نمود و اضافه نمود: کارهای گرافیکی این کتاب در حال اجرا بوده و با موضوع آموزش فرهنگ گردشگری در مدارس و معرفی جاذبه های گردشگری در حال تدوین است که در بین دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول توزیع می گردد.

او خواهان مشارکت آموزش و پرورش در اجرای برنامه های آموزشی شد و تاکید نمود: در قالب تفاهم نامه آماده توسعه برنامه ها هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 27

به "تدارک برنامه های آموزشی صیانت از آثار تاریخی اردبیل ویژه دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدارک برنامه های آموزشی صیانت از آثار تاریخی اردبیل ویژه دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید