تجربه تحویل سال نو در خانه کشتی فراموش نشدنی است

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، علی اشکانی یکی از قهرمانان پیشین و مربیان جوان و پیروز کشتی فرنگی ایران محسوب می گردد که در عرصه های مختلف ملی توانست به افتخارات متعددی دست یابد. وی که علاوه بر سابقه حضور در ترکیب تیم ملی، در رده های مختلف هم به عنوان سرمربی در تیم های ملی کشتی فرنگی حضور داشته از خاطرات خود در زمان تحویل سال و عید نوروز در خانه کشتی و در کنار ملی پوشان می گوید.

تجربه تحویل سال نو در خانه کشتی فراموش نشدنی است

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

علی اشکانی در سال جدید با یادآوری آن خاطرات به خبرنگاران گفت: چه زمانی که به عنوان ملی پوش در اردوهای تیم ملی بودم و چه در ایامی که به عنوان سرمربی باید در اردوها در کنار اردونشینان می ماندم، خاطرات زیادی از تحویل سال نو در خانه کشتی دارم. ما در بعضی سالها با توجه به رویدادهای مهم چاره ای جز ماندن در اردوهای تیم ملی در ایام عید نوروز نداشتیم و مثل اعضای یک خانواده بزرگ، لحظه تحویل سال را پای سفره هفت سین در خانه کشتی جشن می گرفتیم.

وی توضیح داد: حال و هوای آن روزها و تحویل سال در خانه کشتی و اردوی تیم ملی به هیچ عنوان فراموش شدنی نیست. هر چند دلتنگی و دوری از خانواده باعث ناراحتی بسیاری از بچه ها می شد اما حالا که سالها از آن دوران گذشته با حس حال خوبی از آن روزها یاد می گردد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: زندگی ورزشکاران و قهرمانان ملی تفاوت های فراوانی با افراد عادی دارد. ما همیشه دو خانواده داریم. اول پدر و مادر و اعضای خانواده خودمان هستند که در کنار آنها بدنیا آمدیم و رشد کردیم و دوم خانواده ای که از هم تیمی ها و مربیان تیم ملی تشکیل می شوند. ما خیلی از سالهای عمرمان را در اردوهای تیم ملی در کنار مربیان و کشتی گیران گذراندیم و به همین دلیل باید آنها را خانواده دوم خودمان بدانیم.

اشکانی به روزهای سخت و ناگوار سرانجام سال گذشته اشاره نمود و گفت: متاسفانه سال 98 با شرایطی سرانجام یافت که تمامی مردم ایران با ویروس کرونا دست به گریبان بودند ما خیلی از عزیزان و هموطنان خود را از دست دادیم. سالی که می توانست به خوبی و خوشی تمام گردد به شکلی سرانجام یافت که خیلی از ما را با خاطرات تلخ همراه کرد. به همین دلیل تنها دعایی که در هنگام تحویل سال در ذهنم داشتم، آرزوی سلامتی برای تمامی مردم ایران بود.

وی اضافه نمود: به عنوان یک ایرانی که به حفظ سلامتی دیگر هموطنانم اهمیت زیادی می دهم در این روزها در خانه ماندم و قید سفر و رفتن به شهر زادگاهم را هم زدم. ترجیح دادم در این ایام در تهران و در خانه بمانم و بر خلاف هر سال به شهرم نروم. در این مدت از تمامی دوستان و آشنایان هم درخواست کردم از سفرهای غیر ضروری خودداری نمایند چراکه ما نسبت به سلامتی همه افراد جامعه مسئول هستیم و نباید با تصمیمات شخصی و خودخواهانه، سلامت جامعه را به خطر اندازیم.

ملی پوش اسبق کشتی فرنگی ادامه داد: کشتی ایران در سال جدید روزهای بسیار سرنوشت ساز و مهمی را پیش رو دارد. ما زمان زیادی را برای تجهیز و آماده سازی تا المپیک از دست دادیم که البته به ناچار گرفتار این موضوع شدیم. کشتی فرنگی هنوز سه سهمیه برای المپیک را کسب نکرده که امیدوارم بتواند این سهمیه های به جامانده را در میادین گزینشی پیش رو کسب کند. کشتی فرنگی ایران به عنوان یکی از مدعیان رقابتهای جهانی و المپیک همیشه مورد نظر حریفان بوده و به همین دلیل تمامی مردم کشورمان نیز از کشتی گیران تیم ملی توقع تکرار افتخار و موفقیت را در المپیک دارند.

اشکانی در سرانجام ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که فرایند تمرینی بچه ها به دلیل تعطیلی اردوها به کلی تغییر کرد و فرنگی کاران نتوانستند در ماه سرانجامی سال گذشته در اردو حضور داشته باشند. همین مساله باید در سطح توقع و خواسته مردم و مسئولان ورزش تاثیر بگذارد و انتظار بالایی از بچه ها نداشته باشند. کشتی گیران ما به اندازه کافی تحت فشار روحی و جسمی هستند و نباید با توقع بیش از حد از کادر فنی و کشتی گیران، سنگینی این بار را بر دوش آنها بیشتر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 517

به "تجربه تحویل سال نو در خانه کشتی فراموش نشدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه تحویل سال نو در خانه کشتی فراموش نشدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید