بیش از 11 میلیون نفر در ایام نوروز به قم سفر کردند

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران: سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: بیش از 11 میلیون مسافرت در ایام نوروز به استان قم صورت گرفته و بیش از یک میلیون نفر نیز در قم اقامت داشته اند.

بیش از 11 میلیون نفر در ایام نوروز به قم سفر کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از قم، یونس عالی پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار گردید با اشاره به اینکه 11 کمیته از 50 دستگاه فعالیت خود را در ایام عید انجام دادند، گفت: کمیته اطلاع رسانی، خدمات شهری، کمیته زائران غیر ایرانی و کمیته نظارت از جمله آن ها بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به جلساتی که در ستاد تسهیلات زائران استان قم برگزار گردیده است، اضافه کرد: در این مدت 75 جلسه برگزار گردید که 320 مصوبه در جلسات داشته ایم و با فعالیت همه دستگاه ها حدود 10 هزار نفر مشغول خدمت به زائران بوده اند.

وی با اشاره به مجموعه خدماتی که ارائه شده است گفت: بیش از 11 میلیون مسافرت به استان قم صورت گرفته است و بیش از یک میلیون نفر نیز در قم اقامت داشته اند.

عالی پور با بیان اینکه سال جاری با برنامه ریزی خوبی برای تنظیف قم صورت گرفته بود، قم جز استان های نظیف شناخته شد، خاطر نشان کرد: توزیع میوه نوروزی، برپایی خیمه های معرفت و بحث های مرتبط با درمان در قم از جمله برنامه های اجرایی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه در بحث درمان فعالیت های خوبی با یاری دانشگاه علم پزشکی صورت گرفته است، گفت: تجهیز اماکن عمومی و استادیوم ها در نوروز سال جاری انجام شد و برای امنیت زائران کارهایی انجام شد که از جمله آن می توان به بیمه همه زائران در این اماکن اشاره نمود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت زائران استانداری قم احتیاج به همکاری دیگر معاونت ها داریم، اضافه کرد: سند چشم انداز و برنامه 5 ساله استانداری قم باید به گونه ای باشد که از زائر و گردش گر مذهبی استان به صورت شایسته ای میزبانی گردد.

عالی پور با بیان اینکه همه ظرفیت های استان باید شناسایی گردد، گفت: در مسئله پارکینگ هسته مرکزی شهر معضل جدی دارد و برنامه جدی برای آن داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: در ساخت زائرسرا و استفاده از ظرفیت خیران استان باید برنامه ریزی گردد و خیران زیادی تمایل به ساخت زائر سرا ها دارند که باید به آن ها یاری گردد.

وی با بیان اینکه ایجاد اقامتگاه های موقت و چند ساعته در اطراف حرم و جمکران را در برنامه داریم، گفت: پیگیری طرح و نقشه راهبردی زیارت در دستور کار ما واقع شده است.

عالی پور با اشاره به اینکه باید نگاهی مالی به حوزه گردشگری در قم داشته باشیم، اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه در حوزه زیارت نیز از برنامه هایی است که در سال جدید پیگیری می کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه توجه به حوزه توریست سلامت در دستور کار ویژه استان است، خاطر نشان کرد: برخورد با زائر توسط رانندگان تاکسی و هتل داران باید اصلاح گردد و احتیاج به کار فرهنگی ویژه دارد.

وی با اشاره به فعالیت های مرتبط با زوار خارجی گفت: با همکاری بخش های مختلف از جمله نیروی انتظامی برنامه هایی را برای این قشر اجرا می کنیم.

عالی پور توضیح داد: در سال جدید به سمت ایجاد نمایشگاه هایی با موضوع زیارت و صنایع دستی حرکت می کنیم و برای جذب زائران خارجی به قم کوشش می کنیم.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 425

به "بیش از 11 میلیون نفر در ایام نوروز به قم سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 11 میلیون نفر در ایام نوروز به قم سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید