برداشت برگ سبز چای شروع شد، پیش بینی برداشت 135هزار تن برگ سبز

به گزارش کلوب آگهی، رئیس سازمان چای با اشاره به شروع برداشت برگ سبز چای از باغات چای، گفت: پیش بینی شده سال جاری 135 هزار تن برگ سبز برداشت گردد.

برداشت برگ سبز چای شروع شد، پیش بینی برداشت 135هزار تن برگ سبز

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حبیب جهانساز عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به شروع برداشت بهاره برگ سبز چای از باغات شهرستان لنگرود، اظهار کرد: برداشت برگ سبز چای با یک هفته تأخیر به دلیل شرایط نامساعد جوی و برگ دهی اندک باغ ها از امروز شروع شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد سال جاری 135 هزار تن برگ سبز چای برداشت گردد، اضافه کرد: تا به امروز از 165 کارخانه چایسازی 140 کارخانه با سازمان چای برای برگ سبز چای قرار داد بسته اند.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه پیش بینی می گردد که با شروع برداشت برگ سبز چای از باغات تعداد کارخانجات برای عقد قرار داد افزایش یابد، گفت: 50 هزار بهره بردار کوشش می نمایند تا برگ های سبز چای را از 25 هزار هکتار باغات چای برداشت نمایند.

وی همچنین با اشاره به پرداخت 53 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران، ادامه داد: این تسهیلات برای خرید ماشین آلات و یا احیا باغ های چای به کارخانه داران و چایکاران پرداخت شد.

جهانساز با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها سال جاری 33 هزار تن چای خشک فراوری می گردد، اضافه کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1582

به "برداشت برگ سبز چای شروع شد، پیش بینی برداشت 135هزار تن برگ سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت برگ سبز چای شروع شد، پیش بینی برداشت 135هزار تن برگ سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید