با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید

به گزارش کلوب آگهی، تجربه محیطی آرامش بخش و بدون اضطراب در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروزی کار سخت و سختی به نظر می رسد. در خانه ها، محل کار و… همواره عواملی وجود دارد که سکوت و آرامش فضاها را در هم می شکند و عاملی برای افزایش دلهره و نگرانی افراد می گردد. برای همین انسان ها همواره در پی راهکارها و ابزارهایی برای ایجاد آرامش بیشتر و کاهش اضطراب ها و نگرانی های روزمره هستند.

با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید

این موضوع در عصر دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا نموده و این انتظار از ابزارها و دستگاه های فناوری می رود تا به کاهش استرس های روزمره یاری نمایند. گوشی های هوشمند، هدفون ها، دستبندهای سلامتی، ساعت های هوشمند، تبلت ها و… به عنوان دستگاه هایی که همواره همراه خود داریم، بیشترین نقش را در این موضوع دارند. در ادامه به مرور راهکارهایی پرداخته ایم که به شما یاری می نماید تا از ابزارهای هوشمند خود برای ایجاد محیطی آرامش بخش و به حداقل رساندن اضطراب های روزمره استفاده کنید.

گوشی های متمرکز

حتما برای تان پیش آمده است هنگامی که مشغول فعالیتی هستید صدای اعلان ها یا برنامه های خاصی از گوشی شما باعث اختلال در تمرکز و افت کیفیت کار شما شده است. اعلانات شبکه های اجتماعی وسوسه زیادی را در افراد ایجاد می نماید تا اپلیکیشن را باز نموده و ساعت ها غرق در خبرها، پست ها و استوری های دوستان و آشنایان شویم. برای پیشگیری از این مساله راهکارهای متنوعی پیش روی شما واقع شده است. یکی از این راهکارهای کاربردی استفاده از قابلیت های Digital Wellbeing and parental controls در گوشی های گلکسی سامسونگ است. در این بخش از گوشی های سامسونگ شما می توانید اندازه زمانی که صرف هر اپلیکیشن می کنید را مشاهده نموده و برای هر برنامه محدودیت زمانی بگذارید. بعلاوه در این قابلیت می توانید با فعال کردن گزینه Focus Mode تمامی برنامه های مزاحم خود را در زمان کار مسدود کنید تا از شر اعلانات و صداهای آن خلاص شوید. بعلاوه این قابلیت یک گزینه به نام Take a break دارد که به شما امکان استفاده از آن برنامه ها را برای مدت کوتاهی به عنوان زمان استراحت می دهد تا از فرسودگی و خستگی حین انجام کارهایتان بکاهد.

برای استفاده از قابلیت های متنوع این بخش کافیست در بخش تنظیمات گوشی های سامسونگ به سراغ گزینه Digital Wellbeing and parental controls بروید.

تلویزیون های ایمن

تلویزیون ها به عنوان صفحه نمایش هایی که ساعت های زیادی به خصوص در زمان پایانی شب به آن چشم می دوزیم، سهم موثری در مقدار خواب و کیفیت آن دارد. توجه به این نکته در زمان انتخاب تلویزیون ها می تواند به سلامت چشم ها و داشتن خواب باکیفیت در طول زندگی مان یاری کند. به طور مثال تلویزیون های سری 2022 Neo QLED سامسونگ از قابلیتی به نام Eye Comfort بهره می برد که با با کاهش نور آبی تصاویر، تجربه ای لذت بخش و ایمن از تماشای تلویزیون را ارائه می دهد.

وقتی شما به مدت طولانی به صفحه تلویزیون و نمایشگر دیگر محصولات الکترونیکی خیره می شوید، اندازه زیادی نور آبی به چشم تابیده می گردد. این نویزهای پراکنده و غیرمتمرکز، موجب کاهش کنتراست شده و در بلند مدت باعث خستگی چشم می گردد. از سوی دیگر تماشای تلویزیون در طول شب می تواند ریتم شبانه روزی طبیعی بدن شما را با کاهش مقدار ملاتونین فراوری شده مختل کند، زیرا بدن شما فکر می نماید که روز است.

حالت Eye Comfort با تغییر نور محیط، به طور اتوماتیک و به تدریج مقدار نور صفحه نمایش را کاهش می دهد و رنگ های گرم تری را به نمایش می گذارد. بنابراین اگر تماشای تلویزیون در محیطی تاریک یکی از عادات شخصی شما هنگام تماشا برنامه محبوب تان است با فعال کردن حالت Eye Comfort، سطح نور آبی کاهش می یابد و تصاویر گرم تر به نظر می رسد.

ساعت های هوشمند

ایجاد آرامش و کاهش استرس های روزمره با هدف حفظ سلامتی و ارتقا تندرستی بدن مان انجام می گردد. برای همین چنانچه از مقدار سلامتی خود باخبر و آگاه نباشیم، حفظ و مراقبت از آن سخت می گردد. ساعت های هوشمند، امروزه به قابلیت های پیشرفته ای مجهز هستند که به طور دقیق ما را از شرایط بدن مان آگاه می نماید و حتی برای ارتقا سطح تندرستی، پیشنهادات کاربردی ارائه می دهند. براساس یک تحقیق اجرا شده، ابزارهای پوشیدنی به طور میانه زمان نشستن افراد را تا 68 دقیقه کاهش داده و تعداد فعالیت های بدنی روزانه افراد را تا 2500 گام افزایش می دهد.

داشتن ساعتی هوشمند با حسگرهای پیشرفته به شما یاری می نماید تا از جزئی ترین علائم حیاتی و شرایط بدن خود اطلاع یافته و در صورت لزوم به سرعت برای درمان بیماری ها اقدام کنید. در این زمینه ساعت های هوشمند سری گلکسی Watcp و Watch5 سامسونگ از حسگری پیشرفته به نام تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) بهره می برد که اطلاعات مهمی همانند عضلات اسکلتی، نرخ متابولیک پایه، درصد آب بدن و چربی بدن به اطلاع کاربر می رسد.

ساعت های هوشمند گلکسی Watcp و Watch5 سامسونگ بعلاوه از حسگر پیشرفته BioActive بهره می برند. این حسگر تازه سه کاره از یک چیپ برای فعالیت دقیق سه حسگر قدرتمند حوزه سلامت (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب و تحلیل آمپدانس بیوالکتریک) استفاده می نماید تا کاربران بتوانند فشار خون و مقدار اکسیژن خون را مشاهده نمایند و ضربان نامنظم یا AFib را تشخیص دهند.

سامسونگ با اولویت قرار دادن آسایش و راحتی هر چه بیشتر کاربران در طراحی محصولات، کوشیده تا یک زیست بوم متصل و یکپارچه را در اختیار کاربران خود بگذارد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2184

به "با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید