این تو بمیری فرق دارد: اینترنت VDSL شاتل نزدیک تر از هر زمان دیگری

به گزارش کلوب آگهی، این تو بمیری با دفعات قبل فرق دارد. موج جدیدی از تبلیغات شاتل شروع شده است؛ صفحه اینترنت وی دی اس ال شاتل کاملا تغییر نموده و بازطراحی شده است؛ شاتل در رسانه هایی مانند زومیت گزارش آگهی درباره مزایای سرویس VDSL منتشر می نماید و شاهد فراوری محتوای جدیدی درباره این سرویس هستیم.

این تو بمیری فرق دارد: اینترنت VDSL شاتل نزدیک تر از هر زمان دیگری

به نظرم اینترنت VDSL شاتل از هر زمان دیگری به واقعیت و عملیاتی شدن در سراسر کشور نزدیک شده و به زودی شاهد ارائه هزاران پورت نو خواهیم بود.

تبلیغات نیست؛ یک تجربه ناب است …

من بیش از یک سال است که مشترک سرویس اینترنت VDSL شاتل هستم؛ یکی از خوش شانس ترین کاربران اینترنت در ایران که نه در تهران و قم و اصفهان و مشهد؛ بلکه در یک شهر دزفول از خوزستان زندگی می کنم و اتفاقا شاتل برای پایلوت VDSL را از این شهر شروع کرد و در بسیاری از منطقه ها آن امکان گرفتن سرویس وی دی اس ال وجود دارد.

بماند که به خاطر تبلیغات نه چندان زیاد و خوب و همین طور قیمت گران، بسیاری از کاربران عادی اصلا خبر ندارند در این شهر می توان VDSL داشت اما همه چیز درباره سرویس اینترنت VDSL شاتل را نوشتم و انواع تست های سرعت و پینگ روی آن انجام دادم.

برای من سرعت حداکثر دانلود 80 مگابیت است؛ اما میانگین سرعت نزدیک 65 تا 70 مگابیت است و آپلود هم به 40 مگابیت می رسد. با این سرویس اینترنت می توان همه کاری کرد و اصلا فراموش کرد در ایران سرعت اینترنت ثابت چقدر پایین است. یک ویدئو 2 گیگابایتی را در چند ثانیه دانلود کرد یا یک ویدئو 70 مگابایتی را در چند ثانیه روی اینستاگرام منتشر ساخت.

هزاران وعده که یکی …

همواره آرزو داشتم اینترنت پرسرعت؛ حالا چه ADSL یا VDSL و فیبرنوری برای همه مردم ایران در هر شهر و استانی فراهم گردد. مسئولین دولتی و به ویژه وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم و سیزدهم هم بارها قول و وعده توسعه اینترنت و ارائه صدها هزار پورت VDSL را دادند ولی هیچ گاه عملی نشد و رنگ واقعیت به خود نگرفت.

وزارت ارتباطات در اوایل سال 1399 گفت می خواهد تا سرانجام سال 5 میلیون پورت VDSL بدهد ولی در اسفندماه اعلام شد زیر 1 میلیون پورت واگذار شده است و به خاطر مسائل و انحصار و محدودیت ها، بهتر است اینترنت 5G خانگی پیشرفته و جایگزین اینترنت VDSL گردد.

یکی از عظیم ترین مسائل بر سر راه توسعه اینترنت ثابت در ایران، شرکت مخابرات است. شرکت های FCP می گویند مخابرات همکاری نمی نماید و به وظایف خودش در پروژه ها و قراردادها و تفاهم نامه ها عمل نمی نماید و چون تمام کابل کشی فیبرنوری و زیرساخت اینترنت در انحصارش است؛ مانعی برای توسعه اینترنت ثابت شده است.

شرکت مخابرات هم می گوید کابل کشی و ارائه سرویس برایش به صرفه نیست و تعرفه ها قدیمی است و باید به روز گردد و سهم بیشتری بگیرد و داستان های دیگر …

در نهایت، این طور شده که اینترنت ثابت در ایران بسیار عقب تر از اینترنت موبایل است. حداکثر ما 12 میلیون کاربر اینترنت ثابت داریم و نزدیک به 90 میلیون کاربر اینترنت موبایل!

این تو بمیری فرق دارد …

اوایل سال جاری، دقیقا اواخر فروردین ماه اعلام شد و قرار است بازار اینترنت ثابت رقابتی گردد و شرکت ها بتوانند از زیرساخت ها و امکانات موجود خود برای ارائه خدمات بیشتر به مردم استفاده نمایند. به طور تعیین، قرار است مخابرات زیرساخت ارتباطی خود را برای ارائه سرویس های اینترنت ثابت در اختیار شرکت های طرف قرارداد قرار دهد.

احمدرضا نخجوانی مدیرعامل گروه شرکت های شاتل در آن موقع خاطرنشان کرد با مخابرات و شهرداری تفاهم نامه های نوی امضا شده است تا پورت های VDSL بیشتری واگذار گردد.

حالا، تقریبا چند هفته است که شرکت شاتل دوباره تبلیغات خود پیرامون اینترنت VDSL را شروع نموده است. این تبلیغات در کانال های تلگرامی و اینستاگرامی خود شاتل و کانال های تلگرامی معروف و پربازدید منتشر می شوند.

در این تبلیغات به سرعت 80 مگابیتی اینترنت VDSL اشاره شده و آن را انقلابی در سرعت اینترنت می خوانند. شاتل در این تبلیغات از کاربران می خواهد که وارد شده و ثبت نام و اطلاعات خود را وارد نمایند.

اخیرا هم یک گزارش آگهی از شاتل در سایت زومیت مشاهده کردم که پیرامون مزایای اینترنت VDSL و روش های دسترسی و ارائه آن بود.

با مراجعه به سایت شاتل هم درمی یابیم که صفحه مربوط به اینترنت VDSL کاملا تغییر نموده و بازطراحی شده است؛ با شکل و شمایل نو، محتواهای گرافیکی و متنی نو، توضیحات و اطلاعات بیشتر درباره سرویس اینترنت VDSL و تفاوت آن با ADSL، تعرفه های نو برای کاربران خانگی و سازمانی و مجتمع های مسکونی و البته فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات که باز کاملا نو شده است.

شاتل اشاره می نماید سه روش ارائه سرویس اینترنت VDSL وجود دارد:

ارائه سرویس به وسیله FTTC

در این روش با قرار دادن کابینت های حاوی تجهیزات در منطقه ها مختلف شهر، ارایه خدمات VDSL در محدوده ای نزدیک به این کابینت ها، امکان پذیر می گردد.

ارایه سرویس به وسیله مرکز مخابراتی مجهز به تجهیزات VDSL

دریافت سرویس به این روش در محدوده ای نزدیک به مراکز مخابراتی مجهز به تجهیزات VDSL، امکان پذیر است.

ارایه سرویس در برج ها و مجتمع های مسکونی

در برج ها و مجتمع های مسکونی و اداری با نصب کابینت و استقرار تجهیزات در قسمتی از فضای مجتمع، ارایه خدمات VDSL امکان پذیر می گردد.

تعرفه اینترنت VDSL خانگی یک ماه هم در جدول زیر آمده است:

البته، من در مقاله تعرفه و قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل به طور مفصل درباره هزینه های اینترنت VDSL صحبت کردم.

خیلی خیلی امیدوارم که این تبلیغات و فعالیت ها و تکاپوها، به واقعیت تبدیل شده و شاهد ارائه سرویس اینترنت VDSL نه تنها شرکت شاتل، بلکه سایر شرکت ها در استان ها و شهرهای مختلف باشیم؛ تا در سرانجام سال 1400 بگوییم چندین میلیون پورت VDSL واگذار شده و 20 میلیون مشترک اینترنت ثابت داریم.

منبع: شبکه چی
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1690

به "این تو بمیری فرق دارد: اینترنت VDSL شاتل نزدیک تر از هر زمان دیگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تو بمیری فرق دارد: اینترنت VDSL شاتل نزدیک تر از هر زمان دیگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید