ایده هایی برای طراحی باغچه

به گزارش کلوب آگهی، طراحی باغچه کار بسیار ساده ای است و می تواند در تقویت روحیه و شادابی شما بسیار تاثیرگذار باشد. پس خودتان با کمی تحقیق و آنالیز دست به کار طراحی و باغبانی باغچه نقلی تان شوید و از آن لذت ببرید.

ایده هایی برای طراحی باغچه

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - اگر در حیاط خانه تان باغچه ای دارید، هرچند کوچک، می توانید به راحتی و به زیبایی به طراحی آن بپردازید. یک باغچه می تواند کیفیت خانه و زندگی شما را از این رو به آن رو کند. در این مطلب ایده هایی برای طراحی دکوراسیون باغچه جمع آوری نموده ایم که حتما نظرتان را جلب خواهد نمود. پس بیایید برای داشتن باغچه ای با طراوت دست به کار شویم.

ایده هایی برای طراحی باغچه

1. جای نشستن

به فکر یک فضای نشستن در حیاط خانه باشید و اطراف آنرا به طراحی باغچه اختصاص دهید. این کار را می توانید با کم خرج ترین حالت انجام دهید. میز و نیمکت های چوبی یا حتی بتنی، انتخاب های بسیار خوبی برای حیاط خانه هستند. این متریال ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و همین آن ها را برای فضای بیرون بسیار مناسب می نماید.

2. آب نما

درست کردن یک آبنما کار چندان سختی نیست اگر کمی فنی باشید. به راحتی می توانید آموزش های مربوط به ساخت آبنما را در اینترنت پیدا کنید و با استفاده از چیز هایی که در انبار دارید یک آبنمای زیبا و کوچک درست کنید و از صدای آب در میان باغچه زیبایتان لذت ببرید.

3. میز درختی

اگر در باغچه تان درختی دارید که مدتهاست خشک شده، می توانید مانند تصویر زیر از آن استفاده های مفیدی بکنید.

4. راه چوبی

درست کردن یک راه چوبی در طراحی باغچه بسیار زیبا و خاطره انگیز است. علاوه بر آن اگر به فکر یک راستا از میان باغچه نباشید، ممکن است هنگام عبور گلی شوید یا به گیاهان باغچه آسیب برسانید؛ بنابراین حتما یک راستا در باغچه طراحی کنید، خواه چوبی خواه با متریالی دیگر مثل ریگ.

5. استفاده از آینه

آینه همواره بهترین راه برای بزرگتر نشان دادن فضاهاست. می توانید در باغچه نقلی و زیبایتان آینه کار کنید و سبزینگی و حس طراوت را چندین برابر کنید. اینکار همچنین تابش نور به گیاهانتان را نیز افزایش می دهد و حتما باعث شادابی شان می گردد.

6. انبار ابزارآلات

بعد از طراحی باغچه می توانید با استفاده از کابینت ها یا کمد های قدیمی، یک ایستگاه ابزارآلات در حیاط خانه درست کنید که همه لوازم باغبانی در آن جای بگیرد. با توجه به دکوراسیون باغچه و حیاط می توانید یک رنگ زیبا هم به این کمد کوچک بزنید و از نظم ایجاد شده لذت ببرید.

7. مخزن آب

آیا می دانستید که با هربار بارندگی می توانید گالن ها آب جمع آوری کنید؟ کافیست یک بشکه زیر ناودان قرار دهید و آب بارانی که از آن خارج می گردد را برای مصرف باغبانی جمع آوری کنید.

8. طراحی حاشیه باغچه

می توانید به جای استفاده از متریال سخت مثل سیمان و سنگ و غیره، با استفاده از گیاهان حاشیه و مرز باغچه را مشخص کنید. در این صورت هم فضای باغبانی بیشتری دارید و هم سبزی و طراوت بیشتر.

9.نقطه کانونی

سعی کنید اصول دکوراسیون را حتی در طراحی باغچه نیز رعایت کنید. داشتن یک نقطه کانونی در باغچه می تواند تاثیر زیادی روی گردش نگاه و زیبایی داشته باشد. این نقطه کانونی می تواند آبنمای دست سازتان باشد یا حتی یک مبل راحتی که برای نشستن انتخاب نموده اید. هرچه که هست برای آن برنامه ریزی کنید و طبق آن دکوراسیون کنید.

نمونه هایی باغچه های طراحی شده

در ادامه می توانید با دیدن نمونه های طراحی باغچه الهام بگیرید و خلاقیتتان را شکوفا کنید.

حتما هرکسی از داشتن یک باغچه حتی کوچک لذت می برد. امیدواریم با دیدن این تصاویر به شما انگیزه طراحی باغچه تان را داده باشیم. همچنین اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، با اشتراک گذاری آن ما و مخاطبان خبرنگاران را شاد کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1397

به "ایده هایی برای طراحی باغچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی برای طراحی باغچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید