انتشار منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان

به گزارش کلوب آگهی، آثار منتخب دومین مهرواره شعر آفرینش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در قالب کتاب صبح آفرینش منتشر شد.

انتشار منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، این کتاب مشتمل بر آثاری در قالب های شعری مختلف است که از سوی اعضای برگزیده انجمن های شعر کانون سروده شده است.

بر اساس این خبر، 90 انجمن شعر و داستان در مراکز کانون سراسر کشور فعالیت دارند و 2هزار نوجوان و جوان در جلسه های خوانش و نقد شعر و داستان این انجمن ها که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، شرکت می کنند.

بر همین اساس از سال 97 آثار این اعضا در مهرواره ای با عنوان شعر آفرینش ارائه می شود و در اختیار دوست داران شعر قرار می گیرد. هم اینک نیز از بین 1700 شعر از 1000 نوجوان، آثار 90 شاعر بدون رتبه بندی در این کتاب خواندنی شده است.

با فصل بندی این کتاب، علاقه مندان می توانند اشعاری در سبک های کلاسیک و آزاد را بخوانند، ضمن آنکه آثار شاعران طنزپرداز نوجوان بخش دیگری از این کتاب است.

انسیه موسویان مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری در مقدمه این کتاب عنوان کرده است: سروده های اعضا در این دوره، از قوت و کیفیت قابل تاملی برخوردار بود. آن ها در شعرهایشان از مهر و دوستی نوشتند، از دغدغه ها و دل مشغولی های نوجوانانه خود گفتند و از آرزوهایشان برای فردا سرودند. طنز، تغزل و انتقاد در سروده های آن ها به هم آمیخته است. این تکثر، تنوع و گونه گونی زیبا را باید به فال نیک گرفت.

در شعر سنجابک اثر سوگند رحیم از کانون استان ایلام می خوانیم: نوبت به او رسید/ اره برقی از کار افتاد/ خندید از لابه لای درختان بلند بلوط/ سنجابک دم قرمز

یادآوری می شود مرحله پایانی دومین مهرواره شعر آفرینش که قرار بود اسفند سال 98 برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد، اما هم اینک آثار این نوجوانان شاعر با توزیع در تمام فروشگاه های محصولات فرهنگی و فروشگاه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور قابل دسترس است.

این مجموعه که با دبیری انسیه موسویان و همکاری فرزانه رحمانی و حسین تولایی منتشر شده، با قیمت 25هزار تومان مناسب گروه سنی 15 سال به بالا (نوجوان) است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 884

به "انتشار منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتشار منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید