افزایش چشمگیر امیکرون در جنوب غرب خوزستان

به گزارش کلوب آگهی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیشتر موارد مثبت شده در جنوب غرب خوزستان مبتلا به امیکرون هستند.

افزایش چشمگیر امیکرون در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرنگاران آبادان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در تست های گرفته شده روز های اخیر، بیشتر افرادی که در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به کرونا مبتلا شدند، مبتلا به امیکرون هستند و که بیانگر این است که باید هر لحظه در انتظار یک طغیان احتمالی باشیم.

او با اشاره به اینکه هیچ یک از گروه های سنی از ابتلا سویه تازه کرونا در امان نیستند گونه کرونای غالب در جامعه را از نوع امیکرون خواند.

به گفته این مسئول افراد دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که واکسن را تزریق نکرده اند ممکن است به به نوع شدید امیکرون مبتلا شوند.

سلمان زاده با بیان اینکه 2 دز واکسن برای در امان ماندن از این بیماری کافی نیست و لازم است مرحله سوم آن نیز به افراد تزریق شود، استفاده از ماسک، رعایت فاصله مناسب از دیگران، شرکت نکردن در تجمعات و شستن مداوم دست ها را از دیگر راه های جلوگیری از ابتلا به امیکرون خاطرنشان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ابتلای 20 شهروند جنوب غرب خوزستان در شبانه روز گذشته را هشداری جدی برای شهروندان این منطقه دانست گفت: دیروز 10نفر مربوط به آبادان، 7 نفر در خرمشهر و 3 نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-19 گزارش شده است.

به گفته او 17 نفر از مبتلایان تازه کرونا سرپایی هستند که 8 نفر در آبادان، 7 نفر در خرمشهر و 2 نفر از شادگان با مراجعه به مراکز درمانی خدمات سرپایی دریافت کردند.

سلمان زاده با اعلام 5 نفر بستری و ترخیص 2 نفر بهبود یافته از بیمارستان در منطقه گفت: دیروز شهروندی بر اثر ابتلا به کرونا فوت نکرد و در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ها 13 نفر است.

او در ادامه سخنان خود گفت: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی کرونا 351 هزار و 261 مورد بوده که از این تعداد 18 هزار و 55 نفر بستری و 14 هزار و 945 نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان ها مرخص شده اند.

انتهای پیام / ا

خبرنگاران آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2019

به "افزایش چشمگیر امیکرون در جنوب غرب خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر امیکرون در جنوب غرب خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید