آمازون و اپل پرچمدار باارزش ترین برندهای دنیا
به گزارش کلوب آگهی، طبق رتبه بندی دنیای کانتار برند زی، آمازون و اپل باارزش ترین برندهای دنیا هستند اما برندهای چینی هم در حال صعود به رتبه های بالاتر لیست بوده و از بزرگترین برندهای اروپایی باارزش تر شده اند.
با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.
شرکت کانتار گفت آمازون که در سال 1994 به وسیله جف بزوس تاسیس شد، با ارزش 684 میلیارد دلار، باارزش ترین برند دنیا مانده است و پس از آن اپل با 612 میلیارد دلار در رتبه دوم و گوگل با 458 میلیارد دلار در رتبه سوم و مایکروسافت با 410 میلیارد دلار در رتبه چهارم واقع شده است.
تنسنت که بزرگترین شرکت رسانه اجتماعی و بازی ویدیویی چین است، در رتبه پنجم و علی بابا در رتبه هفتم نهاده شد. فیس بوک با ارزش 226 میلیارد دلار میان این دو برند چینی در رتبه ششم جای گرفت.
گراهام استپل هرست، مدیر استراتژی دنیای کانتار برند زی اظهار کرد: برندهای چینی به طور پیوسته و به تدریج در حال پیشرفت هستند و پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
ارزش پنج برند بیش از دو برابر شده که در صدر آنها برندهای چینی Pinduoduo، میتوآن، موتای، تیک تاک و برند آمریکایی تسلا قرار دارند. تسلا در سال 2003 تاسیس شد و سریعترین رشد را داشته و به باارزش ترین برند خودرو تبدیل شده است. ارزش تسلا بر مبنای سالانه 275 درصد افزایش یافته و به 42.6 میلیارد دلار رسیده است.
برندهای چینی فزونی خود را نسبت به برندهای اروپایی تحکیم نموده اند. چین در 100 برند برتر دنیا سهم 14 درصدی دارد که بالاتر از 11 درصد در یک دهه پیش است در حالی که سهم برندهای اروپایی هشت درصد است که کمتر از 20 درصد در یک دهه پیش است. برند اروپایی برتر لوییس ویتون در رتبه بیست و یکم واقع شده است و پس از از آن گروه نرم افزاری SAP آلمان در رتبه بیست و ششم واقع شده است. تنها برند بریتانیایی این لیست ودافون است که در رتبه شصتم ایستاده است.
بر اساس گزارش رویترز، برندهای آمریکایی صدرنشین این لیست بوده اند و سریعترین رشد را در یک سال گذشته نشان داده اند و سهم آنها از 100 برند برتر دنیا 74 درصد بوده است.،ایسنا
منبع: ایران آنلاین