آخرین جزئیات از قیمت مسکن در تهران

به گزارش کلوب آگهی، نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران توضیحاتی داد.

آخرین جزئیات از قیمت مسکن در تهران

به گزارش ، بازار مسکن در حالی روز های سرد و سوت و کوری را پشت سر می گذارد که آنالیز ها نشان از کاهش شدید قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن دارد.

طبق آمار های ارائه شده متوسط قیمت مسکن از 13 میلیون تومان در تهران عبور نموده است و تحت تاثیر افزایش شدید قیمت از یک سو و فروکش کردن هیجانات بازار های موازی مسکن از سوی دیگر، سرمایه گذاران نیز دیگر این بازار را گزینه مناسبی برای فعالیت ارزیابی نمی نمایند. خبر های رسیده، اما از کم بودن تعداد مشتریان و بازار کساد خرید و فروش مسکن حکایت دارد.

در چنین شرایطی، اما نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش 78 درصدی حجم معاملات در عین شروع کاهش قیمت ها در بازار خبر می دهد و در این خصوص گفت: پیش بینی ها نشان می دهد قیمت مسکن در حال کاهش است و به زودی دیگر مناطق تهران نیز در این وضعیت قرار خواهد گرفت و آنالیز ها نشان می دهد تعدیل قیمت ها در بازار بی مشتری شروع شده است.

حسام عقبایی در شرح این مطلب اضافه نمود:در حال حاضر حجم معاملات واحد های متراژ بزرگ در شمال شهر تهران پایین است، اما قیمت واحد های بالای 150 متر تا حدود سی درصد نسبت به شش ماه گذشته کاهش نشان می دهد؛ این رقم در واحد هایی با متراز پایین تر کمتر است، به طوری که طبق آنالیز ها واحد هایی با متراژ کمتر از 150 متر بسته به متراژ بین 5 تا 30 درصد کاهش قیمت را شاهد هستند.

به گفته وی رکورد کاهش قیمت به 5میلیون تومان در هر متر مربع می رسد.

عقبایی در پاسخ به این سئوال که آیا روند کاهش قیمت تنها محدود به تهران است یا خیر؟ گفت: نه تنها در تهران بلکه در اکثر شهر های کشور نیز شاهد کاهش قیمت مسکن و کاهش معاملات هستیم به طوری که در دیگر شهر ها نیز قیمت ها حداقل کاهشی 5 درصدی را تجربه نموده اند.

عقبایی پیش بینی کرد: از امروز 2 شهریور ماه تا انتها سال سیر معاملات مسکن کاملا نزولی است و قیمت ها نیز روند کاهشی خواهند داشت.

از بازار اجاره چه خبر؟

عقبایی گفت: قیمت مسکن در سال گذشته رشدی نجومی را تجربه کرد و به تبع آن قیمت اجاره بها نیز به سرعت افزایش یافت، ولی از اوایل مرداد ماه می توان گفت این رشد قیمت ها متوقف شد و بازار مسکن ثباتی را تجربه کرد.

او اضافه نمود: قیمت اجاره مسکن از آن موقع تا کنون روند نزولی در پیش گرفته است و در بعضی از نقاط تهران و بعضی از شهرستان ها قیمت اجاره مسکن در مرداد ماه نسبت به خرداد ماه از 20 تا 30 درصد کاهش پیدا نموده است و پیش بینی می گردد که تا انتها سال به خاطر کاهش تقاضا و عبور از زمان پیک جابجایی اجاره نشینی روند نزولی قیمت ها ادامه پیدا کند و تا انتها سال نیز این روند نزولی ادامه داشته باشد.

او گفت: افزایش شدید قیمت ها در بازار اجاره سبب شده است بسیاری از مستاجران قرارداد های خود را تمدید نمایند و در نتیجه کاهش تعداد متقاضیان در تسریع روند نزولی اجاره بها موثر بوده است.

او در مورد حجم معاملات مسکن گفت:حجم معاملات مسکن به شدت کاهشی است و در رکود عمیق به سر می بریم و این کاهش حجم معاملات نیز ادامه دار خواهد بود و می توان گفت در 25 سال اخیر چنین رکود و کاهش حجم معاملات مسکن بی سابقه بوده است.

منبع: خبر آنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 96

به "آخرین جزئیات از قیمت مسکن در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از قیمت مسکن در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید