آخرین جزئیات از رایگان شدن حمل و نقل عمومی در مهرماه ، 22 هزار تاکسی اینترنتی به یاری سرویس های مدارس خواهند آمد

به گزارش کلوب آگهی، جلسه اخیر شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با مصوبات همانند رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان، نقش آفرینی 22 هزار تاکسی های اینترنتی در ناوگان سرویس مدارس و ...همراه بود.

آخرین جزئیات از رایگان شدن حمل و نقل عمومی در مهرماه ، 22 هزار تاکسی اینترنتی به یاری سرویس های مدارس خواهند آمد

به گزارش خبرنگاران، سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: عصر روز -شنبه 11 شهریور 1402- هفتاد و هشتمین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا برگزار گردید.

او اضافه کرد: در این جلسه ابتدا پیشنهادات کمیته استقبال از مهر به منظور مدیریت ترافیک ایام بازگشایی مراکز آموزشی مورد آنالیز نهاده شد. تغییر ساعات مجاز تردد ناوگان توزیع بار و کالا و ممنوعیت تردد این خودروها در ساعات اوج صبح (تا ساعت 10صبح) در دو هفته ابتدایی مهرماه امسال، شناورسازی ساعت کاری شهرداری تهران مطابق مصوبه هیات محترم وزیران، اخذ مصوبات لازم از شورای محترم اسلامی شهر تهران برای اعمال تخفیف 30 درصد به منظور خرید مجازی بلیت الکترونیک ناوگان حمل و نقل عمومی از پلتفرم شهرزاد و بعلاوه رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان در مهرماه و اختصاص حداقل 22هزار تاکسی اینترنتی به سرویس دانش آموزی مورد بحث و آنالیز نهاده شد و مصوب شد.

به گفته شفیعی براساس دیگر مصوبات این جلسه لغو مجوز تردد رایگان تاکسی های غیرفعال و فاقد پروانه معتبر در محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا در گام اول و قطع سهمیه سوخت یارانه ای این ناوگان در گام بعد، پیشنهاد به مراجع قانونی برای الزام دریافت معاینه فنی خودروهای کار (تاکسی های اینترنتی، وانت بارها و ...) از مراکز معاینه فنی شهر تهران ، تاکید بر لزوم دریافت معاینه فنی برای موتورسیکلت های کار (پیک های موتوری و ...) جهت تردد در محدوده های ترافیکی شهر تهران در این جلسه تصویب شد.

او تشریح کرد: انجام مطالعات لازم در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برای بازنگری شیوه کنترل محدوده های ترافیکی شهر تهران و محاسبه عوارض تردد بر اساس معیارهایی چون طول پیمایش، مقدار آلودگی هوا و تراکم ترافیکی معابر و تاکید بر الزام انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی کاربری های بزرگ مقیاس قبل از صدور پروانه ساخت از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود که به تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2253

به "آخرین جزئیات از رایگان شدن حمل و نقل عمومی در مهرماه ، 22 هزار تاکسی اینترنتی به یاری سرویس های مدارس خواهند آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از رایگان شدن حمل و نقل عمومی در مهرماه ، 22 هزار تاکسی اینترنتی به یاری سرویس های مدارس خواهند آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید