830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند ، افزایش 10برابری وام بازنشستگان

به گزارش کلوب آگهی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: منابع دریافتی از پروژه های ساختمانی باید 20 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را تأمین کند تا امکان استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات سازمان فراهم گردد.

830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند ، افزایش 10برابری وام بازنشستگان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مصطفی سالاری در جلسه ای با حضور نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی این شهرستان و همچنین فرماندار و مسئولین ادارات پاکدشت که در محل شعبه تأمین اجتماعی پاکدشت برگزار گردید، گفت: در حال حاضر 830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و در صورت تأمین منابع پایدار امکان استفاده حدود 400 کارگر ساختمانی دیگر از خدمات تأمین اجتماعی فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش تعهداتی دارد، اضافه کرد: اولین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی است که در امسال برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق این عزیزان اقدامات اساسی صورت گرفته است و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد.

سالاری ادامه داد: تأمین اجتماعی تنها صندوقی است که با مکانیزم های بیمه ای و با اتکاء به منابع حاصل از حق بیمه در حال ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش است و وابسته به دولت نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش را دومین وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و گفت: وظیفه ما تأمین خدمات درمانی است که اولویت اصلی ما خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است.

سالاری با بیان اینکه ترجیح سازمان تأمین اجتماعی خرید خدمات درمانی است، اضافه کرد: فراوری درمان وظیفه وزارت بهداشت و خرید خدمات وظیفه سازمان تأمین اجتماعی است و احداث درمانگاه و بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی به نوعی یاری به وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به محدودیت های موجود در شهرستان پاکدشت و احتیاج این شهرستان به افزایش تخت های بیمارستانی، گفت: ما آماده همکاری با وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت بیمارستان ها هستیم و می توانیم در تأمین منابع اقتصادی نیز مشارکت کنیم به نحوی که هزینه ها از محل خرید خدمات درمانی تهاتر گردد.

سالاری تجهیز و ارتقا خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی پاکدشت را امکان پذیر دانست و گفت: در زمینه جذب نیرو و افزایش تجهیزات این مرکز درمانی هیچ محدودیتی نداریم و هرگونه تجهیزاتی مه مورد احتیاج است، خریداری می گردد.

وی همچنین از افزایش 10 برابری سهمیه وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت: پارسال 180 میلیارد تومان وام به بازنشستگان پرداخت شد و امسال این رقم به 2،000 میلیارد تومان رسیده است و تمام فرآیند درخواست تا پرداخت وام به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1323

به "830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند ، افزایش 10برابری وام بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند ، افزایش 10برابری وام بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید