13 دلیل داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن ها

به گزارش کلوب آگهی، اگر مالک یک گوشی هوشمند هستید، احتمالا تا حالا بارها درباره دلیل داغ شدن گوشی جست وجو نموده اید. این یک پدیده شایع به شمار میرود که معمولا در فصل تابستان بیشتر هم می گردد. دلیل داغ شدن گوشی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد؛ از ندانستن نحوه صحیح شارژ گوشی تا گرمای تابستان؛ در ادامه به 13 روش برای جلوگیری از داغ شدن گوشی و خنک کردن آن می پردازیم.

13 دلیل داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن ها

1. باتری گوشی خود را فقط تا 80 درصد شارژ کنید

اول از همه، اگر ناچار به شارژ شبانه گوشی خود هستید، در این مدت گجت مذکور را بر یک سطح صاف و خنک قرار دهید. ضمناً باید بگوییم که طبق نظر کارشناسان، بهتر است که باتری گوشی را تا 100 درصد شارژ نکنید زیرا چنین کاری عمر باتری را کاهش را می دهد و می تواند به عنوان دلیل افزایش دمای گوشی شناخته گردد. در کل، وقتی که شارژ باتری به حوالی 30 درصد رسید آن را به شارژر وصل کنید و وقتی که شارژ به 80 درصد نزدیک شد، آن را از برق دربیاورید. در ادامه موارد به دلیل داغ شدن گوشی هنگام شارژ بیشتر می پردازیم.

2. گوشی را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید

این مورد نیازی به شرح چندانی ندارد. برای خنک نگه داشتن گوشی، آن را در یک روز گرم تابستانی، در معرض نور مستقیم خورشید به حال خود رها نکنید.

3. همیشه اپلیکیشن های بلااستفاده را ببندید

وقتی که به طور همزمان اپلیکیشن های زیادی باز باشند (همین موضوع برای تب های مرورگر هم صدق می نماید)، گوشی باید پردازش های بیشتری انجام دهد، همین موضوع می تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد. به همین دلیل اگر از اپلیکیشن های خاصی استفاده نمی کنید، آن ها را به طور کامل ببندید و ضمناً در حین شارژ شدن گوشی، بستن اپلیکیشن ها و بازی های سنگین را هم از قلم نیاندازید.

4. روشنایی صفحه نمایش را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه نمایش می گردد و همین موضوع می تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد. به همین دلیل در مواقعی که در محیط های بیرون هستید، برای جلوگیری از داغ شدن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه نمایش گوشی را کاهش دهید.

5. اپلیکیشن ها را به روز نگه دارید

برای خنک کردن گوشی، همیشه توصیه می گردد که سیستم عامل و اپلیکیشن ها را به روز نگه دارید. زیرا شاید در نسخه قدیمی آن ها مسئله ای وجود داشته باشد که همین مشکل مذکور منجر به مصرف انرژی بیشتر و افزایش گرمای گجت می گردد.

6. شاید اپلیکیشن های بلااستفاده دلیل داغ شدن گوشی باشد

تا آنجایی که می توانید اپلیکیشن های بلااستفاده را حذف کنید. بعلاوه توصیه می گردد تنظیمات نوتیفیکیشن های مربوط به اپلیکیشن های نه چندان ضروری را هم غیرفعال کنید. در نهایت هم باید به غیرفعال کردن سرویس های مربوط به مکان یابی اپلیکیشن های خاص هم اشاره کنیم. مجموعه این نکات هر کدام می تواند یک دلیل داغ شدن گوشی را از پیش پایتان بردارد.

7. از حالت هواپیما بهره بگیرید

در مواقعی که در بیرون از خانه هستید و قصد استفاده از گجت خود را ندارید، برای خنک کردن گوشی می توانید آن را خاموش یا حالت هواپیما را فعال کنید. با این کار شارژ کمتری مصرف می گردد و در عین حال گوشی گرمای کمتری فراوری می نماید؛ طبیعتا مصرف انرژی می تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد.

8. استفاده طولانی مدت از بلوتوث به عنوان دلیل داغ شدن گوشی

اتصال همیشگی به بلوتوث هم می تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد. سعی کنید که برای مدت طولانی از بلوتوث استفاده نکنید و بعد از استفاده از این مشخصه، تنظیمات مربوط به آن را غیرفعال کنید. اگر گوشی شما به صورت اتوماتیک به بلوتوث اتومبیل وصل می گردد، بهتر است این اتصال اتوماتیک را غیرفعال کنید.

9. اگر گوشی اندرویدی دارید یک اپلیکیشن آنتی ویروس نصب کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید و همیشه گوشی شما داغ می گردد، این مشکل می تواند مربوط به وجود ویروس باشد. به همین دلیل با نصب یک اپلیکیشن قدرتمند آنتی ویروس می توانید در راستای خنک کردن گوشی خود قدم بردارید.

10. از بازی کردن دست بکشید

ممکن است بازی کردن دلیل داغ کردن گوشی باشد. اگر احساس می کنید که گوشی شما در حال داغ شدن است، پس در چنین حالتی بهتر است از انجام بازی دست بکشید و ضمناً بعد از بستن آن مطمئن شوید که بازی مذکور در پس زمینه سیستم فعال نباشد.

11. کاور گوشی را بردارید

اگر گوشی شما تا حد زیادی داغ شده، برای خنک کردن آن بهتر است کاور آن را بردارید. در واقع لزوما دلیل داغ شدن گوشی نصب کاور نیست اما ممکن است دلیل داغ ماندن یا خنک نشدن گوشی باشد.

12. کابل شارژ به عنوان دلیل داغ شدن گوشی

ممکن است دلیل داغ کردن گوشی هنگام شارژ، مشکل در زمینه کابل شارژ است. به همین دلیل برای آنالیز این موضوع گوشی خود را با یک کابل تازه شارژ کنید.

13. شاید دلیل داغ شدن گوشی دوربین آن باشد

بسیاری از کاربران در خصوص این موضوع خبر ندارند اما باید بگوییم اگر مدت طولانی مشغول فیلم برداری با گوشی خود هستید، این فرایند می تواند منجر به داغ شدن گوشی گردد. به همین دلیل برای خنک کردن گوشی فیلم برداری را متوقف و برای مدتی اپلیکیشن دوربین را به طور کامل ببندید.

منبع: This Is Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2197

به "13 دلیل داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 دلیل داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید