ژَرِه شنیدنی در قالب دو نوازی تمبک و تار شد

به گزارش کلوب آگهی، آلبوم ژَرِه مشتمل بر دو نوازی تار منوچهر امیر حشمتی و تمبک پدرام بلورچی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

ژَرِه شنیدنی در قالب دو نوازی تمبک و تار شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ژَرِه عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی منتشر شده در روز های اخیر است که با هنرمندی منوچهر امیر حشمتی نوازنده تار و پدرام بلورچی نوازنده تمبک در بازار موسیقی منتشر شد. ژَرِه به معنای طنین ماندگار در صدای ساز است.

میرعلیرضا میرعلی نقی نویسنده و پژوهشگر شناخته شده موسیقی ایرانی در یادداشتی به بهانه انتشار آلبوم ژَرِه نوشته است: اساس هم نوازی در موسیقی دستگاهی ایرانی، اگر به قصد بازنوازی عینی رپرتوار کلاسیک (ردیف ها و قطعات کلاسه شده مشهور) نباشد، بی تردید بر اساس یک هدف استوار می شود: گفتگو. در این رابطه متقابل صدا ها و سکوت ها، از هرچه مایملک این فرهنگ در اختیار نوازندگان قرار می دهد، می توان برحسب مهارت اجرا و هوش تخیل موسیقایی، بهره برد و همه آن ها را در خدمت بیانی آزاد و شاعرانه قرار داد. در نود سال گذشته، دو ساز ویولن و تار، به همراهی تمبک، حاصل این جریان و ابزار بیانگر شور و حال و این گفتگو های موسیقایی بوده اند و باقی سازها، در رده های بعدی قرار می گیرند. هنرمند ارجمند، استاد منوچهر امیر حشمتی، با دل سپردگی به دنیای هنر تارنوازی استاد جلیل شهناز و استاد فرهنگ شریف، و با امضای خاص پنجه و مضرابشان، در چند قطعه بداهه نوازی که در فضایی خصوصی اجرا و ضبط شده، گفتگویی گرم و گیرا با ساز خویش داشته اند. هم نوازی هنرمند چیره دست تمبک، آقای پدرام بلورچی که بعداً با آن ها همراه شده، در حدی از همدلی و هماهنگی است که فاصله های زمان و مکان را از هم بین می برد و فضای صمیمی برای گفتگوی دست ها و دل ها را در اثری به نام ژره فراهم می کند که در سایه آن می توان دمی از رنج زندگی آسود و دل به زیبایی های انتها ناپذیر هنر بداهه سازی و هم نوازی سپرد.

منوچهر امیر حشمتی نوازنده تار، پدرام بلورچی نوازنده تمبک، رضا بیگی صدابردار تمبک و میکس مستر، عرفان مبرقع و رضا بیگی (ادیت) عوامل اجرایی این آلبوم را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 830

به "ژَرِه شنیدنی در قالب دو نوازی تمبک و تار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژَرِه شنیدنی در قالب دو نوازی تمبک و تار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید