چین رسماً هالیوود را به زیر کشید

به گزارش کلوب آگهی، گیشه سینمای آمریکا با کاهش 80 درصدی فروش در سال 2020 به مجموع فروش سالانه 2.2 میلیون دلار رسید و پشت سر گیشه سینمای چین با فروش 2.7 میلیارد دلار نهاده شد.

چین رسماً هالیوود را به زیر کشید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، برای اولین بار سینمای چین با پیشی دریافت از هالیوود به عنوان بزرگترین بازار سینمایی دنیا شناخته شد، اما مجموع درآمد های گیشه دنیای سینما به سبب بحران شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی سینما ها و عدم اکران بسیاری از آثار همراه بود، با کاهش بیش از 70 درصدی رو به رو شده است.

تعداد بلیت های فروخته شده در سینمای آمریکا در فاصله زمانی اول ژانویه تا 31 دسامبر 2020 به 2.3 میلیارد قطعه بلیت رسید که در مقایسه با 11.4 میلیارد بلیت فروخته شده در سال 2019 کاهش چشمگیری داشته و کمترین میزان فروش بلیت سینمای آمریکا در 40 سال اخیر است.

در سطح دنیای نیز در سال 2020 در مجموع بین 11.5 میلیارد تا 12 میلیارد قطعه بلیت فروخته شده در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی، 42.5 میلیارد قطعه بلیت بود.

سینمای چین که سال جاری برای اولین بار مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا سبقت گرفت نیز در سال 2020 حدود 2.7 قطعه بلیت به سینمادوستان فروخته است.

درام تاریخی هشتصد به کارگردانی گوان هو با فروش 440 میلیون دلاری در رتبه نخست پرفروشترین فیلم های سال 2020 سینما نهاده شد و یک فیلم چینی دیگر با نام مردم من، سرزمین من ساخته مشترک هفت کارگردان، با فروش 458 میلیون دلاری در رتبه بعدی نهاده شد، این در حالی است که در سال های گذشته جدول سالانه پرفروشترین های سال سینمای دنیا غالبا در انحصار محصولات هالیوودی بود.

پسران بد تا ابد ساخته مشترک عادل ال اربی و بلال فلاح با فروش 413 میلیون دلاری، پرفروش ترین فیلم هالیوودی در سطح دنیا بود که در رتبه سوم پرفروشترین های سال نهاده شد و و تِنت به کارگردانی کریستوفر نولان هم با فروشی بالغ بر 362 میلیون، چهارمین فیلم پرفروش سال نام گرفت. ساخته نولان اولین فیلم هالیوودی بود که در دوران کرونا به صورت عمومی اکران شد.

بسیاری از آثار مهم هالیوودی تاریخ اکران خود را به سال 2021 به تعویق انداختند و بعضی محصولات نیز سامانه های نمایش آنلاین را برای اکران عمومی انتخاب کردند.

در سال 2020 سینمای هیچ کشوری از پیامد های منفی شیوع کرونا در امان نماند و حتی سینمای چین هم کاهش فروش 70 درصدی را در گیشه تجربه کرد و در حالی به فروش 2.7 میلیارد دلاری دست یافت که در سال 2019 فروش حدود 9 میلیارد را ثبت نموده بود.

پاول درگارابدیان مدیر کمپانی کام اسکور که در زمینه تجزیه تحلیل اطلاعات بازاریابی دنیای سرگرمی، رسانه و نشر فعال است، سال 2021 را مهم ترین سال در تاریخ سینما توصیف کرد که در واقع پل ارتباط بین سال مصیبت بار 2020 است که بسیاری از کسب و کار های غیر مجازی با چالش های بسیار بزرگی روبرو شدند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1310

به "چین رسماً هالیوود را به زیر کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین رسماً هالیوود را به زیر کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید