پاییز برگ ریز؛ برترین فصل برای سفر را از دست ندهید

به گزارش کلوب آگهی، اگر قصد سفر دارید تا دیر نشده بجنبید. پاییز فرصتی استثنایی است که باید غنیمت شمرد.

پاییز برگ ریز؛ برترین فصل برای سفر را از دست ندهید

پاییز یکی از قشنگ ترین فصل های خداست. برگ های رنگارنگ از سر شاخ درختان می ریزند؛ نسیم ملایم و خنکی گونه های شما را قلقلک می دهد، باران تمامی افکار منفی را می شوید و یواشکی به شما هشدار می دهد که خزان فرصتی است تا خود را برای زمستان و فصل سرد آماده کنید و آن را در آغوش بکشید.

اما هنگام فرا رسیدن پاییز و این زیبایی ها، ما چه می کنیم؟ به سرعت از سفرهای تابستانی بازمی گردیم، به سر کار می رویم، مشغول درس، مدرسه و دانشگاه می شویم و خودمان را غرق در افسردگی می کنیم زیرا تابستان دیگر به سرانجام خود رسیده است. خیلی کم پیش می آید که مردم در این فصل زیبا از سال به سفر بروند. اما آیا واقعاً انتخاب پاییز به عنوان فصل سفر انتخاب خوبی خواهد بود؟

از طرف دیگر، مردم بی صبرانه در انتظار تعطیلات تابستان یا زمستان هستند که از راه برسد. البته، که خوب است برای سپری کردن تعطیلات در تابستان و پس از آن در زمستان و کریسمس برنامه ریزی کنیم اما آیا پاییز و زمستان برترین وقت سفر کردن به حساب می آیند؟

آیا نباید فرصت بهار و پاییز با این همه زیباییشان را به غنیمت شمرد و منتظر این فصل ها برای سفر و سپری کردن تعطیلات بود؟ آنهایی که پاییز را برترین فصل از سال برای سفر می دانند دلایل خیلی خوبی دارند که در فصل خزان رنگارنگ تن به جاده می سپارند:

برترین شرایط جوی

درست است که در پاییز به سر می بریم اما الزاماً به این معنی نیست که پاییز یعنی باران و باران و باران… بله، حق با شماست! گاهی ممکن است چند روز پیاپی باران ببارد اما نه همواره. سعی کنید جنبه های منفی باران را از فکر خود دور کنید. بیایید پاییز را این گونه تصور کنیم: پاییز فصلی است که بعد از تابستان می آید. هوای تابستان گرم است اما رو به پاییز که می رویم برترین زمان برای رفتن به ساحل است اما نه همواره. همه ما خورشید را دوست داریم اما آیا آفتاب سوختگی، سردرد و عرق سوز شدن را هم دوست داریم؟

در فصل پاییز می توانید از سرتاسر روز استفاده بهینه کنید، در دریای زیبا و آبی شنا کنید و حتی در ساحل آفتاب بگیرید؛ بدون اینکه اثری از گرما و آفتاب سوختگی باشد.

قیمت های مقرون به صرفه تر

این یک علت کاملاً منطقی و عقلانی است. وقتی بیشتر مردم تابستان و زمستان را به عنوان فصل سفر انتخاب می نمایند و تقاضا برای تعطیلات زیاد است خب به همین ترتیب هم قیمت ها افزایش پیدا می نماید. آژانس های مسافرتی نیز انگار خیلی وقت است این را می دانند و از این فرصت حسابی برای پول در آوردن استفاده می نمایند. اما بر عکس، شما می توانید از این فصل ها برای پس انداز کردن پول بهره ببرید و با سفر در پاییز که قیمت ها کمتر است در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

فرار از هیاهوی گردشگران

فقط کافیست به تعداد گردشگرانی که تابستان و زمستان را برای سفر انتخاب می نمایند فکر کنید تا بی خیال شوید و پاییز خلوت با قیمت های منصفانه تر را انتخاب کنید. وقتی می خواهید به یک جاذبه گردشگری سر بزنید، به علت وجود تعدد بالای مسافران از گرفتن حتی یک عکس هم عاجز خواهید ماند و نمی توانید به خوبی از محیط پیرامون تماشا کنید. پس بهتر است پاییز را برترین انتخاب خود کنید. در فصل تابستان، نه تنها افراد بومی از حضور گردشگران زیاد در عذاب اند بلکه خود شما هم مدام تصادفی به مسافران دیگر برخورد نمی کنید.

تصور این صحنه هم ممکن است به شما یاری کند تا برای سفر در خزان برگ ریز تصمیم جدی بگیرید: تابستان داغ است و شن ها داغ. همه جور آدم کنار ساحل بساط خوش گذرانی پهن نموده اند، مشغول خوراکی خوردن و صحبت هستند، بازی می نمایند، آفتاب می گیرند، بچه ها شن روی سر و کله همدیگر می ریزند و فریاد پدر و مادرهایشان را در می آورند! تمام سال منتظر تابستان می مانید تا شاهد این صحنه ها باشید؟

در فصل پاییز که بیشتر مردم سرشان گرم کار و درس است، برترین وقت برای آرامش و گشت زدن در شهرهای داخلی و کشورهای خارجی است.

رنگ، رنگ، همه جا رنگ

نمی توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم که پاییز روح هنری را در دل و فکر همه بیدار می نماید؛ برگ های رنگارنگ روی زمین، چمن های سبز، رنگین کمان خوش رنگ بعد از بارش باران پاییزی، همه اینها چشم اندازهایی زیبا و روح انگیز هستند تا شما خالق هستی و این همه زیبایی را از جان و دل بستایید. بعضی نقاط از جهان هستند که شما می توانید زیبایی واقعی فصل پاییز را تجربه کنید. فقط فکرش را بکنید که عکس های پاییزی تان چقدر زیبا خواهند بود؛ آن قدر که حتی بدون فیلتر یا هیچ گونه ویرایشی برترین تصاویر را خلق خواهید کرد.

تورهای گردشگری خلوت تر

همه در فصل تابستان به سمت آژانس های مسافربری هجوم می آورند تا با تورهای گردشگری سفر نمایند و برای اینکه برترین انتخاب را داشته باشند همواره در عجله هستند. به همین علت، برای فرار از این جمعیت، برترین راه این است که از لحظات بودن در کنار خانواده و عزیزانتان در فصل پاییز در هر وقت و با هر توری که می خواهید لذت ببرید و آژانس ها تصمیم رفت و برگشت و همه انتخاب ها را بر عهده خودتان بگذارند. در این فصل، دیگر مانند تابستان مجبور به پذیرش پیشنهادات دقیقه نودی آژانس های مسافرتی نخواهید بود.

سفر یک هدیه است. آن را غنیمت بشمارید؛ در هر فصلی که می خواهد باشد. اگر می خواهید تجربه بی نظیری داشته باشید، گاهی اوقات ضروری است عقلانی تصمیم بگیرید و روی این فصل از سال هم خوب حساب باز کنید. در مجموع، هم در زمان و هم در سرمایه خود صرفه جویی خواهید کرد و به سفری می روید که ناامیدتان نمی نماید.

به گفته استنلی هورویتز، زمستان طرح سیاه قلم است، بهار آبرنگ، تابستان رنگ روغن و پاییز ترکیبی از تمامی اینها.

منبع: فوت و فن / thebesttravelplaces.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2083

به "پاییز برگ ریز؛ برترین فصل برای سفر را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز برگ ریز؛ برترین فصل برای سفر را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید