هک شدن 2.5 میلیون سیم کارت در ایتالیا

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، اپراتور ایتالیایی هو موبایل اعلام نموده که افرادی که به علت حملات هکری دچار مشکل شده اند، می توانند سیم کارت های خود را تعویض نمایند.

هک شدن 2.5 میلیون سیم کارت در ایتالیا

هو موبایل که در مالکیت وودافون است، این موضوع را در روز دوشنبه تأیید نموده و افزوده که علاوه بر تعویض سیم کارت مشتریان آسیب دیده در حال آنالیز موضوع برای شناسایی عوامل این حمله هکری است.

اولین بار یک تحلیل گر امنیتی در 28 دسامبر در زمان حضور در یک مجمع آنلاین در بخش تاریک وب متوجه موضوع شد. وی یک پایگاه داده را شناسایی کرد که حاوی اطلاعات مشترکان خدمات این اپراتور تلفن همراه بود و توسط هکرها برای فروش عرضه شده بود.

هو موبایل ابتدا به گزارش های منتشر شده در این زمینه اهمیتی نداد، اما پایان مجبور شد موضوع را در روز دوشنبه تأیید کند و با ارسال پیامک برای افراد هک شده از آنها خواست برای تعویض سیم کارت های خود به رایگان اقدام نمایند.

از جمله اطلاعات هک شده بدین شیوه می توان به نام و نام خانوادگی، شماره های تلفن، شماره های تأمین اجتماعی، آدرس های ایمیل، تاریخ و محل تولد، ملیت و آدرس منزل اشاره نمود. اپراتور ایتالیایی مدعی است در جریان این حمله داده های اقتصادی سرقت نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1389

به "هک شدن 2.5 میلیون سیم کارت در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک شدن 2.5 میلیون سیم کارت در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید