هانتا ویروس یک بیماری بومی در چین است

به گزارش کلوب آگهی، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای بیان کرد هانتاویروس یک بیماری بومی در چین است و احتمال انتقال آن از انسان به انسان بسیار کم است.

هانتا ویروس یک بیماری بومی در چین است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار ، در حالی که چین در چالش برای کنترل و مهار ویروس کروناست، شایعاتی مبنی بر ظهور ویروسی جدید در این کشور در بعضی رسانه ها به ویژه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در تاریخ 25 مارس بود که رسانه های دولتی چین از یک مورد مرگ بر اساس ابتلا به هانتا ویروس در استان شاندونگ خبر دادند، از آن موقع بعضی، پست هایی را با این مضمون که دنیا می تواند با وحشت بیماری دیگری روبه رو گردد، در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. این پست های در رسانه های اجتماعی هزاران بار مشاهده و به اشتراک گذاشته شد، اما ادعا ها نادرست است.

دانشمندان و متخصصان بهداشت اظهار نموده اند ویروس هانتا جدید نیست و بسیار به ندرت از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.

در همین رابطه سازمان بهداشت دنیای (WHO) در بیانیه ای در پاسخ به سوال یورونیوز بیان کرد که هانتاویروس یک بیماری بومی در چین است و به طور معمول از حیوان به انسان منتقل می گردد و درصد انتقال آن از انسان به انسان بسیار کم است.

به گفته WHO هر ساله حدود 10 هزار مورد ابتلا به هانتاویروس و 100 مورد مرگ ناشی از این ویروس گزارش می گردد. مقامات محلی چین موظفند در این زمینه موارد را به مقامات ملی بهداشت گزارش دهند.

: هانتاویروس که بعد از کرونا پیدا شده چیست و چه علائمی دارد؟

اما موارد هانتا ویروس معمولاً طبق مقررات بین المللی بهداشت به WHO ارجاع نمی شوند، زیرا آن ها نگرانی های شیوع بین المللی را در برنمی گیرند. این ویروس به وسیله تماس با جوندگان و نه انسان ها گسترش می یابد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های مستقر در ایالات متحده (CDC) همچنین اعلام نموده است که هانتاو ویروس عمدتاً توسط جوندگان پخش شده است. آنتی ویروس هایی که باعث بیماری انسان می شوند، نمی توانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند، بنابراین احتمال ابتلا به وسیله لمس یا بوسیدن فرد آلوده و یا به وسیله کادر درمانی که با مبتلایان در ارتباطند، وجود ندارد.

هانتا ویروس به وسیله تماس یا استنشاق ادرار جوندگان، مدفوع یا بزاق گسترش می یابد که باعث ایجاد بیماری تنفسی Hantavirus Syndrom Rmon (HPS) می گردد.

از سوی دیگر CDC همچنین به وضوح بیان می نماید که تا به امروز هیچ موردی از HPS در ایالات متحده گزارش نشده است که ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل شده باشد.

در مطالعه ای دیگر که بر روی کادر درمانی که در معرض بیماران و نمونه های آلوده به هانتا ویروس بودند، انجام شد، هیچ شواهدی مبنی بر بیماری یا عفونت گزارش نشده است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که بسیاری از افراد که به HPS مبتلا می شوند بر اثر تماس با جوندگانی مانند موش آلوده شده اند. در این زمینه طبق گزارش CDC فقط موارد نادر انتقال انسان در شیلی و آرژانتین رخ داده است و در حال حاضر هیچ درمان و واکسن خاصی برای HPS یا COVID-19 وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 684

به "هانتا ویروس یک بیماری بومی در چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانتا ویروس یک بیماری بومی در چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید