نصب گردنبند شب رنگ به شترهای استان های کویری برای کاهش مقدار تصادفات

به گزارش کلوب آگهی، به دلیل افزایش آمار تلفات جاده ای ناشی از برخورد شتر با خودرو در استان های کویری نصب گردبندهای شب رنگ به گردن و پاهای این حیوان در دستور کار دستگاه های متولی قرار گرفت.

نصب گردنبند شب رنگ به شترهای استان های کویری برای کاهش مقدار تصادفات

استان های کویری کشور سالیانه با حوادث جاده ای برخورد شتر با خودرو روبرو هستند و از اینرو، به منظور کاهش میزان این تصادف ها، بر روی گردن و پاهای شترهای سرگردان استان هرمزگان گردنبندهای شب رنگ نصب خواهد شد.

در این رابطه، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان چنین گفت:

دستگاه های متولی در امر ترافیک جهت کنترل و نظارت بر کاهش تصادفات استان و رفع نقاط حادثه خیز معابر شهری و برون شهری در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی هرمزگان اقدامات لازم را انجام دهند.

البته پیش تر نیز سایر استان های کویری مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اجرای این طرح را با نصب گردنبندهای شب رنگ با رنگ های سبز، قرمز، نارنجی و سفید به گردن شترها و آموزش ساربانان آغاز کرده بودند.

وجود گله های بزرگ شتر در حاشیه جاده از جمله خطرهایی است که رانندگی در شب را در جاده های شرقی کشور بسیار استرس زا کرده است، به طوری که سالیانه تعداد زیادی از رانندگان و مسافران در این جاده ها به دلیل نبود نور کافی، بی توجهی شترها به چراغ و بوق خودرو، شترهای بدون پلاک و شب نما و نیز کاهش عرض جاده جان خود را از دست می دهند.

منبع: کجارو / تسنیم / khabarone.ir / yjc.ir
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1939

به "نصب گردنبند شب رنگ به شترهای استان های کویری برای کاهش مقدار تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب گردنبند شب رنگ به شترهای استان های کویری برای کاهش مقدار تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید