معرفی فرودگاه بین المللی لینیت

به گزارش کلوب آگهی، آشنایی با فرودگاه بین المللی لینیت | Linate Airport

فرودگاهی که امروز آن را معرفی خواهیم کرد، فرودگاه بین المللی لینیت (Linate Airport) در کشور ایتالیا و شهر میلان است. این فرودگاه در کنار دو فرودگاه دیگر این شهر فعالیت می نماید و در واقع به عنوان سومین فرودگاه شهر میلان می باشد. اگر قصد سفر به ایتالیا و شهر میلان را دارید و بلیط پرواز شما به مقصد این فرودگاه صادر شده است، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، تاریخچه، اطلاعات، راه های دسترسی و دیگر اطلاعات مرتبط با این فرودگاه را به اتفاق یکدیگر بررسی نماییم.

معرفی فرودگاه بین المللی لینیت

تاریخچه فرودگاه بین المللی لینیت

فرودگاه بین المللی میلان همانطور که گفتیم، یکی از 3 فرودگاه شهر میلان ایتالیا در کنار فرودگاه های میلان مالپسنا و فرودگاه بین المللی اوریو ال سیریو است. این فرودگاه فاصله بسیار کمی با مرکز شهر میلان دارد و در مسافت 7 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 1930 میلادی و در نزدیکی میلان ساخته شد.

در واقع فرودگاه قدیمی تالیدو که در فاصله 1 کیلومتری این فرودگاه قرار گرفته بود، با ساخت این فرودگاه در زمینه فعالیت های فرودگاهی به سایه رفت و نگاه ها را به سمت این فرودگاه بیشتر کرد. در مورد این فرودگاه نکته جالبی وجود داد و آن این است که فرودگه بین المللی لینیت جز اولین فرودگاه هایی در اروپا و جهان بود که دارای ترافیکی مناسب در زمینه ترافیک هوایی بود و البته بسیار خوب هم این مسئله را مدیریت می نمود.

این فرودگاه تا به حال دو بار مورد بازسازی قرار گرفته است. دفعه اول در دهه 1950 میلادی و دفعه دوم در سال 1980 میلادی. نام این فرودگاه از یک روستای کوچک در نزدیکی شهری در میلان و در نزدیکی شهر گرفته شده است. نام اول این فرودگاه به افتخار مخترع و سازنده ایتالیایی، انریکو فورلانینی بود که در میلان متولد شده بود.

ساختمان فرودگاه بین المللی لینیت در نزدیکی منطقه پشیرا برومئو (Peschiera Borromeo) قرار گرفته است. از سال 2001 به بعد این فرودگاه به خاطر نزدیکی به فرودگاه بین المللی میلان مالپسنا و همچنین فاصله کم 7 کیلومتری نسبت به مرکز شهر میلان که در برابر فاصله 41 کیلومتری فرودگاه مالپسنا، طبق ابلاغیه قانونی و همچنین با توجه به پذیرش ظرفیت پرواز و مسافر در یک حریم هوایی، به ناچار این فرودگاه مجبور به پذیرش تنها پذیرش پروازها داخلی و بین المللی در داخل اتحادیه اروپا شد.

فرودگاه بین المللی لینیت دارای یک ساختمان مرکزی به عنوان ترمینال مسافربری 3 طبقه است. هر کدام از این ساختمان ها دارا امکانات مختلف و متنوعی هستند که انتظارات مسافران را به صورت کامل پذیرا می باشد. همچنین ساختمان ترمینال فرودگاه بین المللی لینیت دارای پنج ایستگاه هواپیمایی است که همه آن ها با پل های مخصوص جت مجهز شده اند. چندین ایستگاه و پارکینگ هواپیما نیز در قسمت جلویی ساختمان وجود دارد که از چند گیت مختلف تشکیل شده است. طبق آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، فرودگاه بین المللی لینیت در سال 2015 میلادی، نزدیک به 10 میلیون نفر را جا به جا کرده است.

همچنین این فودگاه در آمار دیگری که از سال 2017 میلادی منتشر کرده است اعلام کرده است که، بیش از 9 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه برای جا به جایی استفاده کرده اند و آن را به یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های این منطقه در ایتالیا تبدیل کرده اند.

همچنین این فرودگاه به صورت یکی از پایگاه های دائم شرکت های هواپیمایی آلیتالیا و آلیتالیا سیتی لاینر فعالیت می نماید. فرودگاه بین المللی لینیت میلان یکی از سه فرودگاه شهر میلان ایتالیاست. این فرودگاه فاصله بسیار کمی با مرکز شهر میلان دارد و در مسافت 7 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. این فرودگاه یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های میلان است و حضور مسافران در این فرودگاه آن را به یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های منطقه تبدیل کرده اند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی لینیت

نام فرودگاه بین المللی لینیت: Linate Airport

کد یاتا: LIN

کد ایکائو: LIML

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 305 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی لینیت: www.milanolinate-airport.com

راه های دسترسی به فروودگاه بین المللی لینیت

اگر مسافر این فرودگاه هستید، اصلا لازم نیست تا نگران حمل و نقل خود باشید زیرا می توانید با هر وسیله ای که راحت هستید، از این فرودگاه به سمت مقصد مورد نظر خود عزیمت نمایید. اگر قصد دارید تا با تاکسی از این فرودگاه بروید باید بدانید که، تاکسی های فرودگاه در بیرون ساختمان فرودگاه قرار گرفته اند.

مسافران این فرودگاه به محض خارج شدن حتما این تاکسی ها را خواهند دید. یکی از موارد جالبی که درباره مسئله حمل و نقل این فرودگاه وجود دارد این است که از سال 2015 برای راستا فرودگاه لینیت تا مرکز شهر میلان قیمت ثابتی مشخص شده است و به همین خاط نیازی نیست تا نگران پرداخت مبلغ بیشتر به رانندگان تاکسی باشید.

تاکسی در واقع بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بین المللی لینیت است و بسیاری از مسافران درواقع ترجیح می دهند تا با تاکسی به مقصد خود بروند. تاکسی یکی از سریع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه لینیت نیز محسوب می شود و در مدت زمان 10 دقیقه مسافران را به مرکز شهر میلان می رساند.

ترانسفر خصوصی فرودگاه بین المللی لینیت هم یکی از بی دردسرترین گزینه های حمل و نقل در این فرودگاه است. فرودگاه بین المللی لینیت دسترسی مستقیمی به شبکه ریلی و راه آهن میلان ندارد ولی اگر قصد دارید از قطار برای رفتن به مقصد خود استفاده کنید می توانید با استفاده از اتوبوس خود را به ایستگاه قطار مرکزی میلان برسانید و از آن جا به سایر نقاط مورد نظر خود بروید.

اتوبوس های شاتل نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب حمل و نقل در فرودگاه بین المللی لینیت است و از آن جایی که دو شرکت مختلف به ارائه خدمات در این زمینه می پردازند، هر دوی این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه سوار می کنند و به سمت ایستگاه مرکزی میلان می برند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 483

به "معرفی فرودگاه بین المللی لینیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی لینیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید