مدعیان فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

به گزارش کلوب آگهی، رئیس پلیس فتا ناجا از دستگیری بیش از 20 نفر از کسانی که اقدام به فروش سوالات کنکور سراسری سال 1400 در فضای مجازی می کردند، خبر داد.

مدعیان فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اضافه کرد: در رصد پیش دستانه فضای سایبر، در بیش از 100 کارگروه استانی و شهرستانی طی ایام منتهی به برگزاری کنکور سراسری سال 1400، تعداد زیادی سایت و تارنما که اقدام به فعالیت مجرمانه در این خصوص می کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از شناسایی و دستگیری بیش از 20 نفر از مجرمان در کشور که با تبلیغات دروغین و کاذب مدعی فروش سوالات کنکور سراسری سال 1400 پیش از برگزاری آن بودند، خبر داد و گفت: اقدام قضائی علیه تعدادی از مجرمان دیگر هم در این حوزه در جریان است.

رئیس پلیس فتا ناجا اضافه کرد: در تحقیقات فنی و بررسی های به عمل آمده از مجرمان دستگیر شده مشخص گشت تعدادی از داوطلبان کنکور با این ترفند مبالغ زیادی تحت نام بیعانه به این کلاهبرداران پرداخت کردند که ضمن مسدود کردن حساب های مالی این مجرمان اقدامات نهایی برای استرداد وجوه به فریب خوردگان اجرا شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به هشدارهای متعدد این پلیس و سایر مسئولان سازمان سنجش، متاسفانه باز هم شاهد فریب تعدادی از متقاضیان بودیم ولیکن با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی سال 1400 در مقایسه با ادوار گذشته، شکوائیه های قضائی در این حوزه کاهش نسبتا خوبی پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه نهایی برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: هموطنان به هیچ نام هویت کاربری خودشان را در اختیار موسسات آموزشی غیر مجاز قرار ندهند تا در آینده سوء استفاده ای از آن ها صورت نگیرد.

رئیس پلیس فتا ناجا به عموم مردم توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را برای رسیدگی هر چه سریع تر به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1718

به "مدعیان فروش سوالات کنکور دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعیان فروش سوالات کنکور دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید