لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی

به گزارش کلوب آگهی، این روزها سازندگان کامپیوترهای شخصی خصوصا کمپانی های فراوری کننده لپ تاپ شدیدا درگیر بروزرسانی دستگاه های خود با نسل جدید پردازنده ها هستند. سری جدید پردازنده های موبایل رایزن بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته اند و این محصولات در رده های مختلف لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. HP، سازنده خوشنام کامپیوترهای شخصی پیش از این لپ تاپ های سری Envy خود را با سری U پردازنده های رایزن 4000 رونمایی نموده و حالا به نظر می رسد باید انتظار معرفی لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی با پردازنده قدرتمندتر سری H شرکت AMD را در آینده نزدیک داشته باشیم.

لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی

پردازنده پر قدرت رایزن در نسل جدید لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی

یک کاربر کنجکاو Redditor پیروز شده در لیست HP UK مدل بروزرسانی شده Omen 15 را با شماره مدل 15-EN0008NA پیدا کند. اولین و البته محسوس ترین تغییر در مدل جدید دستگاه را می توان در ظاهر آن مشاهده کرد. به نظر می رسد اچ پی میخواهد مانند همواره یک لپ تاپ گیمینگ شایسته را وارد بازار کند و Omen 15 با یک طراحی به بلوغ رسیده همراه شده است. ابعاد دقیق این محصول هنوز تعیین نیست اما به نظر مدل 2020 دارای یک بدنه باریک و سبک است. حواشی نمایشگر این دستگاه کم است و با تم آلومینیومی همراه شده است. لیست منتشر شده در سایت اچ پی هنوز اطلاعاتی راجع به نمایشگر این دستگاه درج ننموده است. هر چند یک صفحه نمایش سریع با پشتیبانی از فناوری FreeSync برای این محصول تبلیغ شده است. نسل قبلی لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی مجهز به یک پنل Full HD با رفرش ریت 144 هرتز بود.

از آنجایی که Omen 15 یک لپ تاپ مخصوص بازی است، اچ پی این دستگاه را مجهز به یک کیبورد مناسب بازی با 4 نقطه RGB قابل کنترل نموده است. طبق تصاویر منتشر شده، این لپ تاپ بر خلاف مدل نسل قبل خود فاقد بخش Numpad است که می تواند خبر بدی برای عده ای از کاربران باشد. در بخش تاچ پد نیز احتمالا مدل جدید دارای یک ترک پد بزرگتر باشد. اسپیکرهای Omen 15 جدید با همکاری Bang & Olufsen ساخته شده و همچنین یک وبکم با زاویه دید 88 درجه در مرکز بالای نمایشگر قرار گرفته است.

تیم انویدیا و AMD در Omen 15 جدید علیه سنگین ترین بازی ها

در لیست HP، برای لپ تاپ Omen 15 جدید کمپانی پردازنده پر قدرت AMD Ryzen 7 4800H که مجهز به 8 هسته پردازشی، 16 رشته و 8 مگابایت کش L3 می باشد درج شده است. این تراشه 35 واتی با فرکانس پایه 2.9 گیگاهرتز فعالیت می نماید که می تواند در حالت بوست تا 4.2 گیگاهرتز افزایش پیدا کند. Ryzen 7 4800H دارای گرافیک مجتمع با هفت واحد پردازشی Vega با فرکانس 1600 مگاهرتز نیز می باشد. اما واحد اصلی پردازش گرافیکی دستگاه، تراشه گرافیکی GeForce RTX 2060 است که طبیعتا پردازشات سنگین گرافیکی را به دوش خواهد کشید.

RTX 2060 با برخورداری از سیلیکون Turing مجهز به 1920 هسته کودا، 240 هسته Tensor برای هوش مصنوعی و 30 هسته RT برای پردازشات مرتبط با Ray tracing است. در بخش حافظه، RTX 2060 انویدیا تشکیل شده است از 6 گیگابایت حافظه GDDR6 با پهنای باند 14 گیگابیت بر ثانیه. ترکیب این گرافیک با CPU دستگاه طبیعتا اجرای بازی های روز با نرخ فریم بالا خواهد بود. برای کنترل دمای این محصول قدرتمند HP فناوری خنک کننده Omen Tempest را استفاده خواهد نمود که احتمالا به خوبی از پس وظیفه خود بر خواهد آمد. Omen 15 دارای سیستم تهویه سه طرفه و مجرای جریان هوای 5 طرفه است.

از گرافیک و CPU که بگذریم، Omen 15 مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه SSD NVMe است. به منظور سادگی ارتقا این قطعات، اچ پی دسترسی به این حافظه ها را با پنلی مجزا آسان نموده است. HP Omen 15 از وای فای 6 و بلوتوث 5 نیز پشتیبانی خواهد نمود و از پورت HDMI و Mini DisplayPort نیز برای اتصال دستگاه نمایشگرهای اکسترنال برخوردار خواهد بود. اطلاعات رسمی در خصوص تعداد پورت های USB دستگاه وجود ندارد اما در تصویر یک پورت USB-C و سه پورت USB Type-A دیده می گردد. همچنین جک هدفون و کارت حافظه خوان نیز در لبه دستگاه تعبیه شده است. قیمت این لپ تاپ حدودا 1243 دلار برآورد شده و احتمالا در ماه می روانه بازار خواهد شد.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 762

به "لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ گیمینگ Omen 15 اچ پی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید