لاماری Echo آنالیز شد؛ رقیب آریزو 6 جی تی و کی ام سی J7 را بشناسید
به گزارش کلوب آگهی، لاماری Echo یک خودروی سدان چینی تازه است که رقیب محصولاتی مانند آریزو 6 جی تی و کی ام سی J7 محسوب می گردد. این خودرو در یک تست و آنالیز کوتاه در پیست آزادی مورد ارزیابی نهاده شد.
خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: بازار خودروهای سدان صفر کیلومتر حتی با وجود اندک خودروهای وارداتی، تنوع بسیار کمی دارد. چرا که بیشتر واردکنندگان و مونتاژکاران به سراغ کراس اوورها رفته اند.
لاماری Echo که قرار است به وسیله شرکت آرین موتور وارد بازار گردد، کار چندان سختی برای موفقیت ندارد. تنها آریزو 6 جی تی و کی ام سی J7 تنها رقبای جدی این سدان 195 اسب بخاری هستند. اکو با کیت بدنه اسپرت، باله عقب، کالیپرهای ترمز زرد رنگ، تودوزی زرد و مشکی و… عرضه خواهد شد.
این خودرو در واقع Aeolus Yixuan نام دارد که از زیرمجموعه های دانگ فنگ است و سال 2019 در نمایشگاه شانگهای معرفی گردید.
تعیینات فنی لاماری Echo
لاماری اکو از یک پیشرانه 1.5L توربوشارژر تزریق مستقیم استفاده می نماید که می تواند 195 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر نیز توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این خودروی 1253 کیلوگرمی می رساند.
سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع نیمه مستقل تورشن بیم است. طول و عرض و ارتفاع لاماری Echo به ترتیب 4670x1812x1490 میلیمتر و فاصله محوری آن 2680 میلیمتر است. ترمزها نیز در هر دو محور از نوع دیسکی، و در جلو خنک شونده هستند.
تست رانندگی
لاماری اکویی که آنالیز شد، به تایرهای 17 اینچی کویر تایر مجهز بود. تاخیر پدال گاز این خودرو در حالت اسپرت جزئی بود و تقریبا سریع راه می افتد.
دنده ها روی دور 5.000 RPM تعویض می شوند و عملکرد گیربکس نسبتا سریع است. اما عملکرد آن در ترافیک و گرما و… احتیاج به آنالیز بیشتری دارد.
خودرو هنگام ورود به پیچ ها با کم فرمانی روبرو می گردد، اما سیستم کنترل پایداری آن را به خوبی مدیریت می نماید. در واقع شما با این خودرو به سرعت های بیشتر از 90 کیلومتر بر ساعت نخواهید رسید و ESC به سرعت آن را محدود می نماید. پس هرگز نباید آن را با خودرویی که هندلینگ مکانیکی خوبی دارد، مقایسه کرد. در مجموع باید گفت که لاماری Echo هندلینگ قابل اطمینانی دارد. اما اگر سیستم تعلیق عقب مولتی لینک بود، پایداری خودرو افزایش پیدا می کرد.
با توجه به برگزاری تست در پیست، عملکرد سیستم تعلیق در ناهمواری ها قابل ارزیابی نبود. شتاب خودرو مناسب بود.
اما عملکرد ترمزهای خودرو به طرز غافلگیر کننده ای خوب بود. پدال ترمز دقیقا به مقدار فشار پای راننده واکنش نشان می داد و در نهایت نیز به خوبی خودرو را نگه می داشت.
طراحی لاماری Echo
لاماری Echo به علت طراحی در سال 2019 خیلی تازه به نظر نمی رسد. اما با استفاده از کیت اسپرت بدنه مانند سپرهای اسپرت جلو و عقب، باله عقب، چهار خروجی اگزوز و… سعی شده است تا ظاهر خودرو اسپرت به نظر برسد.
امکانات رفاهی و ایمنی
لاماری Echo به امکانات ایمنی مانند چهار عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار نقاط کور و… مجهز است. سانروف، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، صندلی های برقی جلو، صفحه کیلومتر دیجیتال، مانیتور لمسی عمودی و… از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند. اما امکاناتی مانند رادار بین خطوط، دسته دنده الکترونیکی، چراغ سقفی عقب، نور پردازی داخل کابین، کروز کنترل تطبیقی و… در این خودرو وجود ندارند.
قیمت و زمان عرضه لاماری Echo
هنوز قیمت و زمان عرضه لاماری Echo تعیین نیست. اما احتمالا در بازه قیمتی بین کی ام سی J7 و آریزو 6 جی تی عرضه خواهد شد.
در صورت امکان تست و آنالیز طولانی تر این خودرو، گزارش آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
منبع: بیت ران