قطارهای تهران ، یزد را مثل یک متخصص بشناسید

به گزارش کلوب آگهی، اصلا چرا قطار؟

اگر نمی خواهید از ماشین شخصی بهره ببرید، برای سفر به یزد سه گزینه دارید:

قطارهای تهران ، یزد را مثل یک متخصص بشناسید

سوال این است که سفر با قطار چه مزیت هایی برای ما دارد؟ اول از همه این که هزینه بلیط قطار تهران - یزد در مقایسه با بلیط هواپیما ارزان تر است. از طرف دیگر، با این که بلیط قطار نسبت به بلیط اتوبوس کمی گران تر است، اما راحتی و آسایشی که در قطار دارید خیلی بیشتر از این میزان هزینه است.

در این راهنما می خواهیم امکانات تمام قطارها را (چه قطارهای کوپه ای و چه قطارهای سالنی) که در راستا تهران-یزد-تهران رفت و آمد دارند، آنالیز می کنیم.

قطار تهران - یزد - تهران در کل دو دسته است:

  • قطارهایی که اختصاصی راستا تهران-یزد-تهران هستند
  • قطارهایی که در راستا تهران-بندرعباس-تهران، تهران-کرمان-تهران و تهران-زاهدان-تهران حرکت می نمایند و چون از راستا تهران-یزد عبور می نمایند، مسافران می توانند از قطارهای این راستا برای رسیدن به یزد یا تهران استفاده نمایند.

قطارهای اختصاصی راستا تهران یزد تهران

ابتدا بیایید ببینیم که قطار تهران-یزد به صورت اختصاصی شامل چه مواردی می گردد.

قطار تهران - یزد با شرکت حمل و نقل ریلی رجا

اگر بلیط قطار تهران - یزد را از شرکت ریلی رجا بگیرید، باید از بین دو قطار انتخاب کنید که هر دو سالنی هستند و به نام های ترنست یا پردیس شناخته می شوند. این قطارها بالاترین سرعت حرکت در شبکه ریلی را دارند و در مدت 6 الی 6:30 ساعت، مسافران را به تهران یا یزد می رسانند.

قطارهای 4 ستاره پردیس هر روز و هم زمان حدود ساعت 6 الی7 از هر دو شهر به سمت هم حرکت می نمایند و بعد از رسیدن به مقصد (در حدود ساعت 13 الی 13:30)، دوباره بین ساعت 15:30 تا 15:45 دقیقه به سمت شهر مقصد حرکت می نمایند.

قطارهای سالنی پردیس معمولا با سازمان پنج سالنه حرکت می نمایند. سه واگنِ وسط در مقایسه با واگن های ابتدا و پایان، ظرفیت بیشتری دارند. دقیق تر بخواهیم بگوییم، واگن های وسط با ظرفیتی در حدود 70 جایگاه و واگن های ابتدایی و پایانیی قطار با ظرفیتی در حدود 40 جایگاه، در هر حرکت می توانند بالغ بر 300 مسافر را جا به جا نمایند.

از آنجایی که قطار تهران - یزد راه سریعی است و فقط شش ساعت طول می کشد، پذیرایی وعده غذایی ندارند. بعد از حرکت قطار، یک بسته پذیرایی و آب معدنی به مسافران داده می گردد و در طول سفر، شما با پرداخت هزینه بیشتر می توانید چای و نسکافه نیز تهیه کنید.

چمدان هایتان را می توانید در کابین های بالای سرتان یا در پایانی هر سالن قرار دهید. اگر شش ساعت زمان زیادی برای شما محسوب می گردد، توصیه می کنیم یک وعده غذایی سبک با خودتان به همراه داشته باشید.

قطار تهران یزد با شرکت مهتاب سیر جم

تنها قطار تهران یزد که از متعلق به شرکت مهتاب سیر جم است، قطار سه ستاره مهتاب هست. کوپه های قطار مهتاب شش تخته هستند. موقع خرید بلیط قطار تهران - یزد، می توانید از منوی پیشنهادی، وعده غذایی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با پرداخت هزینه اضافی آن را رزرو کنید.

اگر سفرتان خانوادگی یا با دوستان است و تعداد شما کمتر از شش نفر است، بهتر است به جای خرید انفرادی بلیط قطار تهران - یزد، از گزینه دربست کردن کوپه بهره ببرید و در طول راستا فضای اختصاصی خودتان را داشته باشید.

حرکت این قطار تهران-یزد این شرکت بصورت یک روز درمیان است و زمان سفر آن هم بین هشت تا هشت ساعت و نیم است. با توجه به کوپه ای بودن این قطار، حرکت معمولا به صورت شبانه است. بعلاوه، قیمت مناسب بلیط قطار تهران - یزد با قطار سه ستاره مهتاب، آن را به گزینه ای مناسب برای سفرهای ارزان تبدیل می نماید.

قطار تهران-یزد با شرکت ریل ترابر سبا

قطار تهران یزد شرکت ریل ترابر سبا در کل دو نوع است:

  • واگن های سالنی نگین
  • واگن های چهار تخته غدیر

واگن چهار ستاره نگین

هرچند این قطارها مانند قطارهای پردیس به صورت سالنی هستند، اما به علت تفاوت در نیروی کشش قطار، مدت زمان سفر آن ها مشابه قطارهای کوپه ای است. پذیرایی در این قطار فقط شامل بسته خوشامدگویی است و بهتر است یک وعده غذایی سبک را با خودتان به همراه داشته باشید.

چمدان هایتان را باید داخل سالن ببرید و آن ها را یا در کابین های بالای سرتان یا کابین های ورودی سالن که ویژه چمدان و بار است قرار دهید. اگر در هیچ کدام از این ها فضای لازم را پیدا نکردید می توانید با هماهنگی با مسافر کنار دستی تان ساک یا چمدان تان را در فضای خالی بین جایگاه تان قرار دهید. با پرداخت هزینه اضافی امکان خرید چای و نسکافه در طول سفر وجود دارد.

واگن چهار ستاره غدیر

قطارهای چهار تخته غدیر جزو جدیدترین قطارهای موجود در شبکه هستند و کیفیت بالایی دارند. داخل هر کوپه دو مانیتور وجود دارد که می توانید در طول سفر از آرشیو گسترده فیلم و موسیقی آن بهره ببرید. امکان رزرو غذا هم هنگام خرید بلیط وجود دارد.

اگر تعدادتان کمتر از چهار نفر است به جای خرید بلیط قطار تهران - یزد برای هر نفر، یک کوپه را دربست کنید. مدت زمان سفر با قطار چهار تخته غدیر در این راستا در حدود هشت ساعت است.

حرکت قطار تهران - یزد غدیر هم به صورت یک روز در میان است و زمان سفر آن حدود هشت تا هشت ساعت و نیم است. بعلاوه به خاطر کوپه ای بودن، حرکت آن به صورت شبانه است.

قطارهای غیر اختصاصی در راستا تهران یزد تهران

علاوه بر قطارهایی که ویژه راستا تهران-یزد-تهران هستند، مسافران راستا تهران-یزد-تهران می توانند از قطارهای ویژه راستاهای دیگر که از یزد می گذرند نیز استفاده نمایند. در ادامه به شرکت های ریلی و امکانات قطارهای این راستاها می پردازیم.

  • تهران-بندرعباس-تهران
  • تهران-کرمان-تهران
  • تهران-زاهدان- تهران

قطارهای راستا تهران بندرعباس تهران

همانطور که گفتیم، اگر نتوانستید بلیط قطار تهران - یزد به صورت مستقیم پیدا کنید، می توانید از قطارهای زیر بهره ببرید.

قطار سه ستاره جوپار

قطار سه ستاره جوپار که متعلق به شرکت ریلی جوپار است، یک قطار شش تخته است که هر روز از تهران به بندر عباس حرکت دارد. امکان رزرو وعده غذایی با پرداخت هزینه اضافه و دربست کردن کوپه هنگام خرید بلیط وجود دارد. هر سالن از قطار جوپار 10 کوپه و در مجموع ظرفیت 60 مسافر را دارد.

قطار چهار ستاره غزال

قطار چهار ستاره غزال به وسیله دو شرکت ریلی رجا و بن ریل تامین می شوند و یک روز در میان حرکت می نمایند. قطار غزال قطار با کیفیتی است که از امکانات آن می توان به مانیتور در کوپه، سیستم تهویه مطبوع، سرویس خواب، بسته پذیرایی رایگان، امکان رزرو غذا هنگام خرید بلیط و دربست کردن کوپه اشاره نمود.

هر سالن از این قطار 10 کوپه و در مجموع ظرفیت 40 مسافر را دارد.

قطار سه ستاره البرز

قطار سه ستاره البرز رجا مانند قطار غزال چهار تخته است، اما با توجه به اینکه از جمله قطارهای بازسازی شده است، در مقایسه با غزال کیفیت پایین تری دارد. کوپه های این قطار مجهز به مانیتور و تهویه مطبوع هستند و امکاناتی مانند سرویس خواب، کتابخانه و غرفه تنقلات دارند. امکان رزرو غذا هنگام خرید بلیط و دربست کردن کوپه وجود دارد. حرکت این قطار هم یک روز در میان است.

قطارهای راستا تهران کرمان تهران

بلیط قطار تهران به یزد پیدا نکردید؟ عیبی ندارد، به جای آن می توانید سفر قطار تهران - یزد را با راستا دیگری بروید. قطارهای سرویس دهنده در راستا تهران - کرمان، از دو شرکت بن ریل و جوپار هستند. قطار چهار ستاره غزال بن ریل و قطار سه ستاره جوپار یک روز در میان در این راستا مسافران را جا به جا می نمایند.

  • قطار چهار ستاره غزال
  • قطار سه ستاره جوپار

قطارهای راستا تهران زاهدان تهران

قطارهای این راستا از دو شرکت رجا و جوپار هستند. برنامه حرکت قطار سه ستاره البرز رجا و قطار سه ستاره جوپار هم به صورت یک روز در میان است.

  • قطار سه ستاره البرز
  • قطار سه ستاره جوپار

کدام قطار مناسب شماست؟

در این راهنمای قطار تهران - یزد، دو هدف اصلی داشتیم: اول این که می خواستیم شما تمام قطارهای تهران - یزد را بشناسید و دوم، اگر بلیط قطار تهران به یزد پیدا نکردید، از راه های دیگر بهره ببرید. حالا با توجه به شرایط و امکاناتی که گفته شد، مناسب ترین راه برای گرفتن بلیط قطار تهران یزد برای شما کدام است؟

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2077

به "قطارهای تهران ، یزد را مثل یک متخصص بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطارهای تهران ، یزد را مثل یک متخصص بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید