طرح جامع گردشگری شهری کرمانشاه تدوین می گردد

به گزارش کلوب آگهی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، طرح جامع گردشگری شهری کرمانشاه تدوین می گردد.

طرح جامع گردشگری شهری کرمانشاه تدوین می گردد

جبار گوهری در جلسه با مسئولان شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: گردشگری از جایگاه مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد استان برخوردار است و کلان شهر کرمانشاه این ظرفیت را دارد که به قطب گردشگری شهری غرب کشور تبدیل گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: این جلسه می تواند شروعی برای تبیین و معین کردن دورنمای گردشگری استان و شهر کرمانشاه باشد که با تسریع در برطرف مسائل مشاور گردشگری استان شکل عملی به خود بگیرد.

او اضافه کرد: در حوزه بافت تاریخی شهر کرمانشاه تک نقاطی به وسیله شهرداری تبدیل به گردشگری شده است که این اماکن اصولا قابلیت مفهوم گردشگری را ندارند و باعث بروز مسائلی شده است.

گوهری توضیح داد: اکنون که طرح بازنگری شهری کرمانشاه در دست اجراست آنالیز و حل این موضوع لازم به نظر می رسد.

او در ادامه به اهمیت موضوع معماری اسلامی ایرانی و لزوم رعایت آن دز حفظ هویت اصیل مردم ایران اشاره نمود و گفت: با آسیب های بوجود آمده در معماری های نو و بلند مرتبه سازی ها، مردم نیز خسته از معماری نو به سنت ها و روش های ساخت و ساز سنتی روی آورده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اضافه کرد: یکی از رسالت های ما پرداختن به این موضوع در بازنگری های نو در حوزه ساخت و ساز در بخش گردشگری است که این موضوع احتیاجمند حمایت مسئولان بالادستی در نهادهای مرتبط و همراهی و راهنمایی خواسته های مردم در این زمینه است.

او ادامه داد: تاسیسات گردشگری شهری کرمانشاه در بافت تاریخی اعم از هتل و مهمانپذیر با توجه نداشتن کارایی لازم در بحث اقامت احتیاجمند جایگزین کردن اماکن نو دارند که امیدواریم در مطالعات طرح جامع شهر کرمانشاه برای آن چاره اندیشی گردد.

در ادامه بهزاد مسعودی نیز اظهار کرد: سرانه گردشگری موجود در کلانشهر کرمانشاه بسیار پایین است و باید یک پهنه گردشگری در بحث الحاقات در سطح شهر تعریف کنیم که این موضوع احتیاج به همفکری همه دستگاه های مرتبط از جمله میراث فرهنگی دارد.

معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ضرورت پیگیری اخذ بودجه مناسب برای انجام کامل طرح جامع شهر کرمانشاه گفت: با انجام این موضوع و همراهی با مشاور از تبدیل بافت تاریخی به بافت فرسوده جلوگیری می گردد.

در خاتمه جلسه مقرر شد با حضور نمایندگان شهرداری، راه و شهرسازی، دفتر شهری استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه جلسه ای برای آنالیز و معین تکلیف طرح جامع شهری در حوزه گردشگری برگزار گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2062

به "طرح جامع گردشگری شهری کرمانشاه تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع گردشگری شهری کرمانشاه تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید