فرایند کاهش استعمال دخانیات در میان مردان

به گزارش کلوب آگهی، گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از فرایند کاهش استعمال دخانیات در میان مردان و تغییر در فرایند همه گیری جهانی دخانیات است.

فرایند کاهش استعمال دخانیات در میان مردان

به گزارش خبرنگاران، در گزارش جدید سازمان دنیای بهداشت نشان داده شده که چگونه اقدامات دولت ها می تواند جوامع را از دخانیات محافظت نموده، جان انسان ها را حفظ کند و آنان را در برابر آسیب های ناشی از مصرف این مواد مصون سازد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت گفت: کاهش استعمال دخانیات در میان مردان نشان دهنده نقطه عطفی در مبارزه با استعمال دخانیات است. از سال ها قبل شاهد افزایش مداوم تعداد مردان مصرف نماینده دخانیات بوده ایم، اما اکنون برای اولین بار مشاهده شد که مصرف این مواد دخانی در میان مردان فرایند کاهشی پیدا نموده؛ چرا که سخت گیری دولت ها به صنعت دخانیات بیشتر شده است.

در مدت نزدیک به دو دهه گذشته مجموع مصرف دخانیات در دنیا کاهش پیدا نموده و از 1.397 میلیارد نفر در سال 2000 به 1.337 میلیارد نفر در سال 2018 رسیده است. همچنین این کاهش تا حدود زیادی به دلیل کم شدن تعداد زنان مصرف نماینده دخانیات بوده است که در فاصله سال های 2000 تا 2018 حدود 100 میلیون نفر کمتر شده است. همچنین در این بازه زمانی مصرف دخانیات در مردان حدود 40 میلیون نفر افزایش یافته است.

گزارش جدید سازمان دنیای بهداشت نشان می دهد رشد مصرف دخانیات در میان مردان متوقف شده و پیش بینی می گردد تا سال 2020 کاهش بیش از یک میلیون نفری داشته باشد. همچنین در سال 2020 مجموع مصرف نمایندگان دخانیات در مقایسه با سال 2018 حدود 10 میلیون نفر کاهش پیدا می نماید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان دنیای بهداشت، به گفته کارشناسان کاهش دنیای مصرف نمایندگان دخانیات نشان می دهد زمانی که دولت ها اقدامات جامع و مبتنی بر شواهد را ارائه نموده و اجرایی نمایند، می توانند سلامت و رفاه شهفرایندان و جوامع را حفظ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 383

به "فرایند کاهش استعمال دخانیات در میان مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کاهش استعمال دخانیات در میان مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید