در ورزش ایران همه چیز به نتیجه گرایی ختم می شود

به گزارش کلوب آگهی، تهران (پانا) - پیشکسوت کشتی فرنگی ایران معتقد است سیستم انتخاب کشتی گیران در ایران ایراد دارد.

در ورزش ایران همه چیز به نتیجه گرایی ختم می شود

بهمن طیبی در مصاحبه با خبرنگار پانا، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی گفت: معمولاً برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مدال طلا در المپیک اهمیت دارد طوری که کسی توجه نمی کند این مدال بر اساس چه عملکردی و چه اتفاقی به دست آمده است. بلکه تنها کسب مدال طلا اهمیت دارد. در مورد کشتی فرنگی هم همین رخ داد. در واقع در ورزش ایران همه چیز به نتیجه گرایی ختم می شود و به این موضوع که چه پشتوانه سازی برای آینده اجرا شده شده به هیچ نام توجه نمی کنند.

وی افزود: زمانی که کشتی فرنگی در المپیک لندن جهش خوبی پیدا کرد، از همان زمان به بعد تاکید ما بر این بود که پشتوانه سازی باید صورت بگیرد و 10 سال آینده کشتی را باید دید. کشتی گیرانی که مدعی هستند باید در فضای رقابتی قرار بگیرند تا فرصت به همه نفرات داده شود و آنها بتوانند خودشان را نشان و دچار سرخوردگی نشوند.

مربی کشتی فرنگی تاکید کرد: اما متاسفانه هیچ یک از این اتفاقات رقم نخورد و حتی در انتخاب کشتی گیران برای مسابقات مختلف شاهد ناداوری بودیم. ورزش کشتی به صورتی است که وقتی دو نفر با یکدیگر مسابقه می دهند در نهایت دست یک نفر به نام برنده بالا می رود. در واقع کشتی شرایط فوتبال را ندارد که تاکتیک و توانایی فردی کشتی گیر نظر سرمربی را جلب کند در یک مسابقه بالاخره دست یک نفر به نام برنده بالا می رود بنابراین در این شرایط برگزاری انتخابی می تواند کمک بسیار شایانی به فرایند حضور کشتی گیران در تیم ملی کند.

طیبی در مورد صحبت های محمد بنا مبنی بر اینکه براساس نظر شخصی خود کشتی گیران را انتخاب می کند اظهار کرد: سال هاست که چرخه انتخابی به همین صورت وجود داشته است. کشتی گیران در مسابقات مختلف حضور پیدا می کردند و حضور آنها به نام چرخه انتخابی معرفی می شود. اما اصل این است که دو کشتی گیر در شرایط مسابقه رودرروی هم قرار بگیرند و در نهایت تشخیص داده شود که یک کشتی گیر توانایی بیشتری از حریف خود دارد و برای مسابقات پیش رو انتخاب شود. اگر این فرایند انجام شود آن وقت می توانیم بگوییم چرخه انتخابی به درستی اجرا شده است.

وی تاکید کرد: اگر این فرایند انجام نشود و کشتی گیران بر اساس انتخابی برای مسابقات پیش رو برگزیده نشود، ما یک نسل را از بین می بریم و دیگر نباید به آینده کشتی امیدوار شویم. سرمربی تیم نباید بر اساس نظرات شخصی خود کشتی گیران را انتخاب کند. در واقع او مسئولیت آماده سازی کشتی گیران برای مسابقات را دارد اما اینکه بتواند در انتخابی ها دخالت کند چنین اجازه ای را نباید داشته باشد . متاسفانه در فدراسیون کشتی نبود یک چهارچوب و همچنین دادن اختیار تام به سرمربی تیم باعث شده تا به راحتی نظرات شخصی در انتخاب کشتی گیران اعمال شود.

مربی کشتی ایران گفت: در واقع نفرات انتخاب شده در تیم ملی باید بر اساس چرخه انتخابی انجام شود و کار سرمربی هم مدیریت برنامه ریزی و در نهایت حضور آماده این کشتی گیران در مسابقات مختلف است اما ما در هیچ دوره ای در فدراسیون کشتی چنین چرخه ای نداشتیم.در واقع فدراسیون به نام متولی باید زیربنای ایجاد می کرد که سرمربی تیم هیچ دخالتی در انتخاب کشتی گیران نداشته باشد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در نهایت شاهد نظرات شخصی و همچنین سلیقه ای کادر فنی در انتخاب کشتی گیران هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1743

به "در ورزش ایران همه چیز به نتیجه گرایی ختم می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ورزش ایران همه چیز به نتیجه گرایی ختم می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید