درگیری ها در کشمیر بالا گرفت

به گزارش کلوب آگهی، نیروهای هندی روز گذشته در یک درگیری مسلحانه شدید در کشمیر، یک فرمانده گروه شبه نظامی حزب المجاهدین به همراه سه شبه نظامی دیگر را به قتل رساندند. کشته شدن این افراد به درگیری های گسترده در مناطق مختلف کشمیر و مجروح شدن بیش از 30 نفر منجر شد.

درگیری ها در کشمیر بالا گرفت

به گزارش رسانه های هند، گروه شبه نظامی حزب المجاهدین عظیم ترین سازمان جدایی طلب در کشمیر است که علیه هند فعالیت می نماید.

به گفته پلیس، پس از دریافت اطلاعات مبنی بر حضور ریاض نیکو فرمانده گروه حزب المجاهدین در یک روستا در منطقه پلواما واقع در جنوب کشمیر، صدها نیروی نظامی این روستا را محاصره کردند.

ویجی کومار رییس پلیس کشمیر گفت: ریاض نیکو که در یک خانه مخفی شده بود در درگیری با نیروهای امنیتی به همراه یکی دیگر از همکاران خود کشته شد.

کومار اضافه نمود: دو شبه نظامی دیگر نیز در نزدیکی این روستا در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

مقامات هندی به منظور جلوگیری از حضور گسترده مردم در خیابان ها در حمایت از ریاض نیکو، دسترسی به اینترنت در سرتاسر کشمیر را مسدود نموده اند.

رییس پلیس کشمیر گفت: با این وجود مردم محلی به خیابان ها آمدند و به سوی نیروهای محلی سنگ پرتاب کردند و پلیس مجبور به تیراندازی به سوی معترضان شد که تعدادی از آن ها مجروح و در بیمارستان ها بستری شدند.

وی شرح داد: در مناطق مختلف کشمیر، مردم محلی با نیروی پلیس درگیر شده اند که بر اثر آن، بیش از 30 نفر از معترضان مجروح شدند.

معترضان همچنین دو خودرو پلیس را در منطقه پلواما به آتش کشیده اند.

دولت هند پیش از این برای کشتن ریاض نیکو یک جایزه 15 هزار دلاری معین نموده بود. نیکو در سال 2016، یک سال پس از کشته شدن بیش از 100 نفر در اعتراض های کشمیر، به گروه حزب المجاهدین پیوست.

نیکو یک دوست و همکار نزدیک برهان مظفر وانی رهبر سابق گروه حزب المجاهدین بود. هند در سال 2016 برهان مظفر وانی یکی از فرماندهان عظیم این گروه را به قتل رساند. پس از قتل این رهبر گروه حزب المجاهدین ناآرامی ها در کشمیر افزایش یافت به گونه ای که بیش از 100 نفر در ناآرامی های کشمیر کشته شدند.

حزب المجاهدین، آنطور که منابع متعدد غربی و شرقی مدعی هستند، به عنوان شاخه کشمیری جماعت اسلامی توسط سازمان اطلاعات نظامی پاکستان با گرایش جدایی طلبی و الحاق به پاکستان در سال 1989 تشکیل شد. سازمان اطلاعات نظامی پاکستان یا آی اس ای از ابتدا حرکت حزب مذکور را در تقابل با هند تعریف کرد.

در میان کوشش هند برای مقابله با ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در این کشور، نیروهای هندی عملیات های خود در کشمیر را افزایش داده اند. کشمیر تنها منطقه هند با اکثریت جمعیت مسلمان است. دولت هند سال گذشته امتیازات خاص کشمیر را لغو و ایالت جامو و کشمیر را منحل کرد. هند همچنین کشمیر را به دو منطقه تقسیم نموده است که به صورت مستقیم تحت دولت مرکزی اداره می گردد.

از ماه گذشته تا به امروز در درگیری های کشمیر بیش از 36 شبه نظامی و 20 سرباز هندی کشته شده اند.

به ادعای مقامات هندی، بیش از 150 شبه نظامی آموزش دیده به خاک هند در کشمیر نفوذ نموده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 771

به "درگیری ها در کشمیر بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری ها در کشمیر بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید