خورشید آنقدر که می گفتند بزرگ نیست!

به گزارش کلوب آگهی، بزرگترین جسمی که ما زمینی ها می شناسیم خورشید است، اما یک مطالعه نشان داد که خورشید آنقدر که تصور می شد بزرگ نیست. با این حال دانشمندان بالاخره کشف کردند که چگونه خورشید را میزان گیری نمایند.

خورشید آنقدر که می گفتند بزرگ نیست!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، میزان گیری خورشید کار دشواری است، زیرا مشاهدات مستقیم به خورشید گرفتگی برای میزان گیری دقیق فوتوسفر نوری خورشید متکی هستند. نورسپهر، فوتوسفر همان بخش مرئی خورشید است که دمای آن حدود 6000 درجهٔ کلوین است.

وقتی صحبت از چیزهای بزرگ می گردد، هیچ چیز به میزان بزرگ خورشید نمی رسد حداقل، در منظومه شمسی ما اینطور است. اما با وجود اینکه زمین به مدت 4.6 میلیارد سال از درخشندگی خود لذت برده است، دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که خورشید چقدر بزرگ است. به نظر می رسد میزان گیری خورشید آنقدرها هم که به تصور می شد آسان نیست.

مطالعات قبلی خورشید را با فوتوسفر آن میزان گیری نموده اند که بخشی از ستاره است که نور از آن ساطع می گردد. این میزان گیری ستاره ای اغلب در طول خورشید گرفتگی انجام می گردد، که به ویژه برای توانایی محققان در مسدود کردن پرتوهای کور خورشید در حالی که تاج نامرئی ستاره را آشکار می نماید مفید است. در نتیجه این روش ها قطر تقریبی 1390000 کیلومتر به دست آمد.

با این حال محققان از امواج صوتی معروف به فرکانس های حالت f یا امواج f نیز استفاده نموده اند تا تصویر دقیق تری از میزان خورشید به دست آورند. . با این روش، به نظر می رسد که خورشید در واقع چند صدم درصد کوچکتر از زمانی است که با ابزارهای فوتوسفر میزان گیری می گردد.

اکنون دو اخترفیزیکدان از دانشگاه کمبریج و دانشگاه توکیو با میزان گیری شعاع خورشیدی با استفاده از امواج p که در اثر حرکت مواد در داخل خورشید ایجاد می شوند و به راحتی می توانند از هسته عبور نمایند، این رقم کوچک تر را تایید نموده اند. تحلیل فرکانس های حالت f میزان ای از شعاع خورشید را ارائه نموده است که چند صدم درصد کمتر از شعاع فوتوسفر معین شده با میزان گیری مستقیم نوری است.محققان متوجه شده اند که آن شعاع کمابیش با آنچه که به وسیله حالت های f پیشنهاد می گردد سازگار است.

این محاسبه تفاوت میزان ای را نشان داد که چند صدم درصد کوچکتر از میزان گیری فوتوسفر بود. اما در حالی که چند صدم درصد ممکن است زیاد به نظر نرسد، وقتی در خصوص چیزی به میزان خورشید صحبت می کنید، این تفاوت کوچک می تواند پیامدهای بزرگی داشته باشد.

داگلاس گوف از دانشگاه کمبریج، که در ابتدا واژه هلیوزیسم شناسی را ابداع کرد، در مصاحبه ای گفت که این اختلاف میزان می تواند نشان دهنده تفاوت در واکنش های هسته ای، ترکیب شیمیایی و ساختار اصلی خورشید باشد.

  • کشف 8 ابرزمین دیگر در فضا!

  • ماه پیرتر از آن چیزی است که فکر می شد!

شعاع اشتباه بعلاوه می تواند دانشمندان را به نتیجه گیری های متفاوتی درباره نحوه عملکرد لایه های خاصی از خورشید سوق دهد، بنابراین داشتن یک عدد میزان دقیق هنگام کاوش در پیچیدگی بی سرانجام ستاره میزبان حیاتی است. رصد ستارگان هزاران سال طول کشید، اما ستاره شناسان ممکن است، میزان نهایی خورشید را برای همواره بدست آورند.

منبع: popularmechanics

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2263

به "خورشید آنقدر که می گفتند بزرگ نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشید آنقدر که می گفتند بزرگ نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید