خطر مرگ با خوردن این کیک برنجی!

به گزارش کلوب آگهی، موچی، کیک برنجی کشنده ژاپنی ها

ژاپن سرزمین غذاهای باورنکردنی و تعدادی از جالب ترین غذاهای جهانست. غذاهای عجیب و غریب ژاپن خیلی از شکم گردان را به اینجا می کشاند تا غذاهایی را بخورند که در هیچ جای جهان نمونه اش پیدا نمی گردد! یکی از غذاهای عجیب ژاپن، فوگو است که با ماهی سمی درست می گردد و همه، آن را یک غذای خطرناک می دانند پس شاید چندان عجیب نباشد که برخی ها با خوردن این غذا به کام مرگ بروند! اما خطرناک ترین غذای ژاپنی، یک خوراکی دیگر است. چیزی که فکرش را هم نمی کنید غذای مرگ آوری باشد: کیک برنجی موچی (Mochi). در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره کیک برنجی موچی بیشتر بدانید.

خطر مرگ با خوردن این کیک برنجی!

بر خلاف فوگو که فقط در رستوران های خاص پیدا می گردد، موچی، یعنی همان خطرناک ترین خوراکی ژاپنی در همه جا هست و حداقل 10 تا 20 نوع مختلف دارد. موچی آنقدر خطرناک است که مسئولان ژاپنی هر سال مجبورند آداب خوردن این خوراکی را به مردم یادآوری نمایند تا کسی به وسیله این خوراکی نمیرد!

شاید بگویید چطور موچی که ظاهر ترسناکی هم ندارد می تواند کشنده باشد؟ این شیرینی با این که در ظاهر بی خطر است اما سالانه جان چندین نفر را می گیرد. در واقع چسبناک بودن بیش از حد این خوراکی به آن خاصیت خفه نمایندگی داده است! البته خفگی وقتی اتفاق می افتد که موچی را سریع، به میزان زیاد و بدون جویدن صحیح بخورید پس خوردن آن برای کسانی که در جویدن یا بلع مشکل دارند اصلا توصیه نمی گردد.

با اینکه در سفر به ژاپن خوردن موچی یکی از بایدهاست اما گاه و بیگاه خبر می رسد که عده ای با خوردن این شیرینی روانه بیمارستان شده اند و یا حتی به کام مرگ کشیده شده اند. موچی در میزان ای است که برای اینکه در گلو گیر نکند باید کاملا کوچک گردد. همین که این شیرینی را به دهان می گذارید چسبناک بودن آن را کاملا حس می کنید برای همین باید آن را آنقدر بجوید تا کاملا نرم گردد و بعد قورت بدهید. با اینکه موچی قرن هاست که درست می گردد و برای ژاپن اهمیت تاریخی دارد اما برای خوردن آن باید مواظب باشید.

موچی چیست؟

موچی که به کیک برنجی هم معروفه یک اسنک سنتی ژاپنی است که با برنج چسبناک درست می گردد. این کیک برنجی در واقع ترکیبی چسبناک ازبرنج و خمیر است که به خودی خود بی مزه است اما وقتی با موادی مثل شکر و آنکو (خمیر لوبیا قرمز شیرین) ترکیب می گردد طعم و مزه بی نظیری پیدا می نماید. این کیک برنجی را با غذاهایی مثل اوزونی هم می خورند ، اوزونی یک جور سوپ سبزیجات است که در طول تعطیلات سال نو به همراه موچی خورده می گردد.

روش درست کردن موچی قرن هاست که از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد. برای آماده کردن موچی، یک جور برنج دانه ریز مخصوص آنقدر کوبیده می گردد تا به شکل توپ های چسبناک دربیاید. اینکه بگوییم موچی اولین بار در چه زمانی اختراع شده کمی سخت است اما باستان شناسان پیروز شده اند ابزارهایی مخصوص پخت موچی را کشف نمایند که قدمتشان برای دوره کوفون یعنی سال های 250 تا 538 میلادی بوده است.

موچی چه زمانی خورده می گردد؟

موچی در سوپرمارکت ها، فروشگاه ها و شیرینی فروشی ها پیدا می گردد اما هر فصلی موچی مخصوص به خودش را دارد! در تعطیلات سنتی نوع خاصی از موچی درست می گردد که خیلی هم خوشمزه و پرطرفدارند. در طول بهار وقتی مردم به پارک ها می فرایند و در زیر درختان شکوفه های گیلاس می نشینند این لحظه را با خوردن موچی جشن می گیرند. البته همانطور که گفتیم هر مناسبتی موچی مخصوصی دارد مثلا روز کودک در ماه می (اردیبشهت) با موچی ای جشن گرفته می گردد که با لوبیای شیرین و میسوی سفید پر شده و لای برگ درخت بلوط پیچیده شده باشد.

معروف ترین زمان برای خوردن موچی، تعطیلات سال نو است، زمانی که یکی از مهمترین تعطیلات در تقویم ژاپنی هاست و با غذاهای خاص و البته موچی های خوشمزه جشن گرفته می گردد. ژاپنی ها برای موچی های سال نو عقیده جالبی دارند: موچی چسبناک تر یعنی طول عمر و خوشبختی بیشتر!

موچی چقدر خطرناک است؟

خوردن موچی در طول تعطیلات سال نوی 2018 دو مورد مرگ داشته، البته تعداد دیگری هم بعد از چسبیدن تکه های موچی به گلویشان با رفتن به بیمارستان نجات پیدا نموده اند. در واقع این ماهیت چسبناک این کیک است که باعث ایجاد خفگی می گردد برای همین بچه ها و سالمندان باید در هنگام خوردن آن به شدت مراقب باشند. هر سال مسئولان ژاپنی به مردم توصیه می نمایند که موچی را به تکه های کوچک تقسیم نمایند و قبل از اینکه آن را قورت بدهند آهسته و به دقت بجوند. البته به بزرگ ترهای خانواده هم توصیه می گردد که مراقب بچه ها و سالمندان باشند تا موچی را طبق آداب خاصش بخورند.

اگر کسی با خوردن موچی دچار مشکل شد باید صورت او را به سمت پایین بگیرید و محکم به پشت او بزنید تا تکه های موچی از گولش بیرون بیاید. در سال 2001 گزارش شده که زنی برای نجات پدر 70 ساله اش و خارج کردن تکه های برنج از گلوی او مجبور شده که از جارو برقی استفاده کند!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2012

به "خطر مرگ با خوردن این کیک برنجی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مرگ با خوردن این کیک برنجی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید