جنگل الیمستان معروف به طلای سبز ایران

به گزارش کلوب آگهی، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران درباره جنگل الیمستان که جزء جنگلهای بکر و سر سبز کشور عزیزمان ایران است سخن خواهیم گفت پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جنگل الیمستان معروف به طلای سبز ایران

الیمستان نام روستایی توریستی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران، می باشد که جنگل های این منطقه به این نام مشهور هستند .

یکی از زیباترین منظره ها را در فصول بهار و تابستان به گردش گران و طبیعت دوستان نوید می دهد.این منطقه به طلای سبز ایران مشهور است و دارای مه غلیظ و جنگل های سرسبز و انبوه می باشد.این جنگلها محل رویش گیاه الیما ست که دراردیبهشت ماه رشد می نماید. می گویند نام جنگل الیمستان نیز برگرفته ازآن می باشد.الیمستان یکی از منطقه ها توریستی ایران در آمل است که تورهای زیادی از جوانان برای تفریج و سفر به دل طبیعت الیمستان می زنند این منطقه نگاه عکاسان داخلی و خارجی راه هم به خود جذب نموده و طبیعت بکر و زیبایی جنگلها و مراتع و سر سبزی آن وصف نشدنیست، ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما و وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع و دشت ها و آب زلال و اسب های زیبا از شاخصه های این جنگل است.آب مردم آن از چشمه تأمین می گردد و محصول آن غلات، لبنیات و عسل است. اما از همه این ها گذشته، قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود جذب می نماید. قله ای که حدود 2510 متر ارتفاع دارد و یکی از برترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار می رود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبه های طبیعی اطرافش برترین گزینه سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت.

چرا جنگل الیمستان؟

- یکی از رویشگاه های طبیعی گیاه الیماستان که ارزش خوراکی دارد.

- این جنگل مه آلود می تواند تجربه ای متفاوت از جنگل نوردی را برایتان رقم بزند.

- جنگل الیمستان در جهت صعود به قله ای به همین نام واقع شده است و کوهنوردیِ لذت بخشی را برایتان به ارمغان می آورد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2099

به "جنگل الیمستان معروف به طلای سبز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل الیمستان معروف به طلای سبز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید