فراوری یک خودروی سبک و قدرتمند با بدنه ای از جنس فیبر نانو سلولزی

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، نانوفیبر سلولزی که از گیاهان فراوری می گردد(CNF) یک پنجم وزن فولاد را دارد و قدرت آن 5 برابر این فلز است.

فراوری یک خودروی سبک و قدرتمند با بدنه ای از جنس فیبر نانو سلولزی

چنین فیبری به فراوری خودروهای سبک و قدرتمند یاری می نماید که حافظ محیط زیست نیز هستند. با استفاده از این نوع فیبر می توان از فراوری 2 هزار کیلوگرم کربن در چرخه ساخت خودرو کاست.

این نوع فیبر اصولا از چوبی تهیه می گردد که خرد و در محلول های شیمیایی جوشانده شده است. بنابراین فیبر مذکور به شدت متراکم، سبک و به شدت قدرتمند و البته قابل بازیافت است.

در کنار این موارد می توان فیبر مذکور را در مصارف صنعتی به کار برد و آن را به شکل های مختلف قالب گیری کرد.

درهمین راستا وزارت محیط زیست ژاپن معتقد است خودروسازان با استفاده از این ماده می توانند اتومبیل هایی سبکتر و حافظ محیط زیست تر بسازند.

به همین دلیل در پروژه ای با همکاری دانشگاه کیوتو بدنه و فضای داخلی یک خودرو از فیبرCNF ساخته شد. این اتومبیل خودروی نانوسلولزی یا NCV نام دارد و وزن آن 10 درصد کمتر از نمونه ای است که با مواد معمول ساخته می گردد. همچنین در فرایند ساخت آن گازهای گلخانه ای کمتری فراوری شد.

محققان به طور مداوم قطعاتی که با این ماده ساخته شده اند را آزمایش کردند تا از مقاومت آنها در بلند مدت اطمینان حاصل نمایند. به گفته آنان نتایج آزمایش ها بسیار موفقیت آمیز است و چند شرکت خودروسازی از جمله تویوتا مشغول آنالیز انواعCNF هستند تا تعیین گردد فراوری خودرو با این مواد از لحاظ مالی به صرفه است یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 268

به "فراوری یک خودروی سبک و قدرتمند با بدنه ای از جنس فیبر نانو سلولزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک خودروی سبک و قدرتمند با بدنه ای از جنس فیبر نانو سلولزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید