تور ارزان اروپا: تور اروپا بدون ضمانت برگشت، تبلیغی برای فریب مسافران

به گزارش کلوب آگهی، برای بیشتر مسافران، گرفتن ویزای شینگن بسیار سخت است و اگر به صورت مستقیم به سفارتخانه مراجعه نمایند، به احتمال بسیار بالا ریجکت خواهند شد.

تور ارزان اروپا: تور اروپا بدون ضمانت برگشت، تبلیغی برای فریب مسافران

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به همین علت، افرادی که قصد سفر سرگرمیی به اروپا را دارند، برای بالا بردن احتمال دریافت ویزا، به تورهای گروهی اروپا مراجعه می نمایند. در این میان، آژانس های مسافرتی انگشت شماری هستند که تورهای اروپا را به صورت مستقیم اجرا می نمایند و از مسافران ضمانت برگشت (به صورت بانکی یا سند ملکی) مطالبه می نمایند .

عده ای دیگر اما، وعده ثبت نام تور اروپا بدون ضمانت بازگشت را می دهند. سوال اینجا است که تفاوت در چیست؟ آیا حتما باید برای شرکت در تور اروپا ضمانتنامه ارائه دهیم؟ در این شرایط پس چرا برخی افراد یا دفاتر مسافرتی اقدام به اجرای تورهای اروپا بدون احتیاج به دریافت ضمانتنامه را تبلیغ می نمایند؟ با ما همراه باشید تا به مهم ترین سوالات شما در زمینه ضمانتنامه پاسخ دهیم.

چرا آژانس های گردشگری ضمانت بازگشت دریافت می نمایند؟

آژانس های مسافرتی که به صورت مستقیم تور اروپا اجرا می نمایند، با سفارتخانه ها در ارتباط هستند. سفارتخانه نیز به اعتبار اجرای تورهای گردشگری در سال های طولانی، به مسافران یک آژانس گردشگری ویزا اعطا می نمایند و مسئولیت بازگشت تمامی مسافران بر عهده آژانس گردشگری است. آژانس ها نیز برای اطمینان از بازگشت مسافران، از آن ها ضمانت نامه دریافت می نماید. در صورتی که هرکدام از مسافران به هر علتی از بازگشت به ایران امتناع کند، اعتبار آژانس گردشگری در نزد سفارتخانه خدشه دار شده و فرایند دریافت ویزای مسافران با مشکل های متعدد روبرو می گردد.

مبلغ ضمانت نامه چقدر است؟ چرا اندازه ضمانت نامه ها متغیر است؟

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که ضمانت نامه را آژانس گردشگری مطالبه می نماید و جزو مدارکی به سفارتخانه ارائه می گردد نیست؛ پس طبیعی است که اگر به صورت مستقیم به سفارتخانه بروید (هرچند شانس شما برای دریافت ویزا پایین باشد)، احتیاجی به ارائه ضمانت نامه ندارید.

آژانس های گردشگری نسبت به اعتباری که نزد سفارت خانه دارند و نسبت به مدارکی که مسافران تحویل می دهند، اندازه ضمانت نامه متغییری را از مسافران طلب می نمایند. اگر مدارک شما ضعیف باشد، احتمال دریافت ضمانت نامه بالا تر و حتی سند ملکی برای شما متصور است و اگر چندین سفر اروپایی را با یک آژانس تجربه نموده باشید و اعتمادی دو طرفه میان شما و آژانس برقرار باشد، احتمالا از شما ضمانت نامه نمی خواهند.

آیا ضمانت نامه برای آژانس عایدی زاست؟

در نظر داشته باشید که ضمانت نامه شما به حساب آژانس گردشگری واریز نمی گردد، بلکه در حساب خودتان بلوکه می گردد؛ بنابر این سود اقتصادی برای آژانس گردشگری نخواهد داشت. حتی اگر ضمانت نامه بانکی شما از حساب سپرده باشد، سود سپرده به شما تعلق خواهد گرفت و قطع نخواهد شد. علاوه بر آن، به محض بازگشت از سفر، شما می توانید به آژانس مراجعه نموده و ضمانت نامه خود را تحویل بگیرید، بنابر این هیچ گونه وقفه ای برای تحویل ضمانت نامه یا سند ملکی شما نیست.

آژانس های گردشگری با این ابزار، فقط افرادی را که در ظاهر مسافر برای گرفتن ویزای شینگن اقدام می نمایند و سودای پناهندگی یا اقامت در کشور ها را در سر می پرورانند از مسافران حقیقی که در پی سرگرمی و کسب تجربه هستند مجزا می نمایند.

آیا با تورهای گروهی به صورت تضمینی ویزا می گیریم؟

توجه داشته باشید که روال دریافت ویزا صد در صد بر عهده سفارتخانه است. هیچ شخص یا فردی نمی تواند مدعی دریافت تضمینی ویزای شینگن برای شما باشد. اما قاعدتا شانس شما برای دریافت ویزا تحت عنوان مسافر گروهی و با اعتبار آژانس گردشگری بیشتر خواهد بود. بعلاوه آژانس با تجربه بالایی که در دریافت ویزا دارد، برترین راهنما و مشاور شما در جهت ارائه مدارک به سفارتخانه خواهد بود. اگر مدارک قابل قبولی داشته باشید و به وسیله دفاتر مسافرتی معتبر برای دریافت ویزا و سفر اروپا اقدام کنید، می توانید بیش 90 درصد روی دریافت ویزای شینگن مطمئن باشید. بعلاوه شانس ویزای شما نسبت به هر سفارتخانه فرق دارد. برای مثال برای تور اسپانیا احتمال دریافت ویزای شما کمتر از تور فرانسه است.

و اما تور اروپا بدون ضمانت برگشت

چند وقتی است که تبلیغاتی برای اجرای تور اروپا بدون ضمانت بازگشت در اینترنت و شبکه های مجازی پخش می گردد. اولین حسی که در روبروه با این تبلیغات ایجاد می گردد، این است که آژانس یا فرد مذکور، اعتبار چندانی نزد سفارتخانه ندارد و در صورتی که مسافر آن ها از سفر بازنگردند، تفاوتی برای آن ها ندارد. بنابراین آن ها نه از مبادی رسمی، بلکه به صورت غیر قانونی مدارک را برای سفارتخانه ها ارسال می نمایند. نکته دوم آنکه این افراد ممکن است قول تضمینی ویزا را بدهند، در صورتی که هیچ کس بغیر از سفارت، اعاقتصادی روی فرایند ویزا ندارد.

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که برای گردش و سرگرمی، هوس یک تور اروپایی را دارید، به هیچ عنوان به سراغ این گونه افراد یا آژانس ها نروید. اگر نیز هوس اقامت در کشور دیگری را دارید، به سراغ آژانس های گردشگری معتبر نروید، برترین انتخاب برای شما، همین گونه آژانس ها و تبلیغات است.

حرف آخر

هرچند ممکن است دریافت ضمانت نامه باعث کدورت خاطر همسفران گردد، اما قطعا با توجه به حساسیت های سفارت برای تضمین بازگشت مسافران، باید حق داد که آژانس های مسافرتی در جهت اعتلای اعتبار خود، قوانین سخت گیرانه ای در خصوص ضمانت نامه وضع نمایند. حتی می توان از اندازه سخت گیری آژانس در ارتباط با ضمانت نامه، به این موضوع پی برد که آژانس مذکور، به واسطه سابقه درخشان در کمیت و کیفیت اجرای تور اروپا، اعتبار بیشتری نزد سفارت خانه دارد و بیش از سایرین، نگران افت کیفیت و بی اعتبار شدن سابقه خود است.

منبع: کجارو / ایوار
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1957

به "تور ارزان اروپا: تور اروپا بدون ضمانت برگشت، تبلیغی برای فریب مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: تور اروپا بدون ضمانت برگشت، تبلیغی برای فریب مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید