برترین جاهای دیدنی تهران در شب

به گزارش کلوب آگهی، شب های تهران با روزهای پر ترافیک و پررفت و آمدش زمین تا آسمان فرق می نماید. هرچقدر هم که از صبحش روز پرمشغله ای را گذرانده باشی، با فرا رسیدن شب همه هیاهوها از شهر رخت برمی بندد و آرامشی جنوب تا شمالش را در برمی گیرد. آنطور که تصور اینکه تا همین چند دقیقه قبل خیابان جای سوزن انداختن نداشت، دیگر تصوری دور محسوب می گردد. تهران، شهر اتوبان ها، خیابان ها و کوچه پس کوچه ها، پارک ها و کاخ های قدیمی، جاهای زیادی برای تماشا دارد. ولی خیلی از ما دلمان می خواهد بدانیم جاهای تماشای تهران در شب کجاست؟ جایی که بگردد شلوغی روز و مشغله هایش را از یاد برد و قدری آرام شد.

برترین جاهای دیدنی تهران در شب

بام تهران

اگر دلتان بخواهد تهران را از بالا ببینید و از دور شهر را رصد کنید. یا دنبال جایی می شد که دقایقی بگردد در گوشه ای خلوت کرد و تنها بود. یا دلتان بخواهد در آب و هوای کوهستانی پیاده روی کنید، بام تهران انتخاب خوبی است. بام تهران در انتهای خیابان ولنجک و اول توچال واقع شده، آب و هوای خیلی خوبی دارد. و برای سرگرمی و خوشگذرانی می گردد رویش حساب کرد. فرایند توجه به بام تهران و تبدیل شدن آن به یکی از نقاط گردشگری تهران به خصوص در شب، از سال 1394 و زمانی که رستوران ها و امکاناتی مثل سورتمه به آن اضافه شد، شدت گرفت. و حالا خیلی ها علاوه بر عوض کردن آب و هوا، برای خوردن آش نیز به بام تهران می فرایند.

حالا بام تهران تبدیل شده به جایی که اگر آدم دلش بخواهد تنها باشد، از غصه ها فرار کند یا از آن بالا بر سر شهر فریاد بزند، به آن پناه می برد. برای رفتن به بام تهران می توان در اتوبان چمران نهاده شد. و بعد خیابان ولنجک را به سمت بالا طی کرد. خود بام تهران پارکینگ دارد و برای رسیدن به آن بالا نیز مینی باس های برقی هست. فقط اینکه فکر رفتن به بام را در روزهای آخر هفته و تعطیل باید از سر بیرون کرد که فقط ماندن در ترافیک نصیب می گردد.

پل طبیعت

این روزها تهران دیگر تنها با برج هایی مثل آزادی و میلاد شناخته نمی گردد. و حالا پل طبیعت نیز یکی از نمادهای مرکز است. پلی که به یکی از جاذبه های تهران چه در روز و چه در شب تبدیل شده و شب ها قدم زدن روی آن می تواند حالت را زیر رو کند، به خصوص که نم بارانی هم زده باشد. پل طبیعت که از سال 1393 به عنوان یکی از جاذبه های تهران شناخته می گردد بر روی بزرگراه مدرس نهاده شده و دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می نماید. می توان روی پل با خیال راحت و بدون مزاحمت هیچ خودرویی، راه رفت و رفت و آمد ماشین ها را از آن بالا دیدن کرد و عکس های یادگاری زیادی هم گرفت.

در جهتتان رستوران و کافی شاپ های زیادی نیز هست. دو فود کورت راه چوبی و راه سبز، انواع و اقسام غذاها را، از غذاهای خانگی و ایرانی تا ایتالیایی و مکزیکی سرو می نمایند. فقط اینکه قیمت ها در اینجا کمی بالاست. برای رفتن به پل طبیعت یا می توان از مترو استفاده کرد. در ایستگاه شهید حقانی پیاده شد و راه پارک طالقانی را در پیش گرفت. و یا از بزرگراه شهید حقانی غرب وارد خروجی ایستگاه مترو شد و ماشین را در پارکینگ همانجا گذاشت.

پارک آب و آتش

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که به خصوص در شب دیدنی تر و دلفریب تر می گردد و سکوت آرامش بخشی بر آن حاکم می گردد، پارک آب و آتش است. پارک آب و آتش، پل طبیعت و پارک طالقانی همه در یک راسته نهاده شده اند. پارک آب و آتش، با پارک هایی که تا به امروز در تهران دیده ایم فرق می نماید. بزرگی پارک یکی از جاذبه های آن است که در گوشه و کنارش آلاچیق های زیادی نهاده شده.

بعلاوه نهاده شدن چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه کبوتر، جهت کالسکه رانی، فانوس دریایی و آبنما از آن پارک متفاوتی ساخته است. در برخی شب ها هم نقال در 7 پرده در دور تا دور پارک پرده خوانی می نماید و داستان حضرت ابراهیم را نقل می نماید. برای رفتن به بوستان آب و آتش باید راه میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، اولین کوچه بعد از چهار راه دنیا کودک، دست راست، جنب اتوبان را در پیش گرفت.

برترین مکان های پیاده روی در تهران

باغ ایرانی

محله ده ونک را که کمی بالا بروید به باغی پر از گل و دل انگیز بر می خورید که زیبایی رویاگونه ای دارد. در حقیقت اینجا گوشه ای به جا مانده از تهران قدیم است که بازسازی اش نموده اند و مکان دنجی برای دقایقی خلوت کردن از آن ساخته اند. باغ ایرانی، یکی از جاهای دیدنی تهران است که هم در روز بسیار قشنگ است و هم در شب. باغی پر از گل های رنگارنگ رز و نسترن که در هر فصلی از سال دیدنی است.

می توان روی نیمکت های باغ نشست و خستگی در کرد. یا در بین درختان سربه فلک کشیده چنار باغ و جوی های آبی که در سرتاسر آن جاری است راه رفت. باغ ایرانی یک کوشک مرکزی قشنگ که کاربری رستوران و چایخانه را پیدا نموده نیز دارد، به اضافه زمین بازی بچه ها و وسایل ورزشی برای بزرگسالان و امکان تردد راحت برای معلولان. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی ،20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری واقع شده.

دریاچه چیتگر

وجود دریاچه یا رودخانه ای مشابه زاینده رود اصفهان در تهران همواره یکی از آرزوهای ما تهرانی ها بوده. جایی که بگردد کنارش نشست و با نگاه کردن به آن غم ها را از یاد برد. درست است که دریاچه چیتگر به پای جایی مثل زاینده رود با پل های زیبایش نمی رسد، ولی در شهر شلوغی چون تهران بودنش غنیمت است. جایی که می توان قدری از تهران پر از دود فاصله گرفت و به دیدنی مرغان دریایی دریاچه نشست. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است در شب دیدنی تر نیز می گردد. انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف در آب دریاچه، آن را در شب قشنگ تر می نماید. دریاچه چیتگر هم خودش قشنگ است و هم اطرافش سرگرمیات زیادی دارد.

قایق سواری در دریاچه و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از آنهاست. به اضافه اینکه سرگرمیات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد. رستوران ها و کافه های زیادی هم اطرافش نهاده شده و می توان دلی از عزا درآورد. یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد. یا در مرکز خرید بام لند چرخید و حسابی خرید کرد. دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج، شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می رسد.

مکان های سرگرمیی تهران برای جوانان کجاست؟

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1915

به "برترین جاهای دیدنی تهران در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی تهران در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید