با 6 سلسله اصلی جانداران کره زمین آشنا شوید

به گزارش کلوب آگهی، در این گزارش با اصلی ترین سلسله جانداران کره زمین آشنا خواهید شد.

با 6 سلسله اصلی جانداران کره زمین آشنا شوید

هر موجود زنده بر روی کره زمین به یک سلسله خاص از موجودات تعلق دارد. دانشمندان درباره تعداد این سلسله ها با هم اختلاف نظر دارند، اما اغلب آن ها 6 سلسله معرفی نموده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این گروه بندی داشته و با ویژگی های اصلی هر کدام آشنا شویم.

آرکی باکتری (Archaea bacteria)

آرکی باکتری ها باکتری هایی با غشای داخلی هستند و در دریچه های حرارتی اعماق اقیانوس ها، چشمه های آب گرم یلواستون، و آب دریا های شور یافت می شوند.

یوباکتری (Eubacteria)

یوباکتری ها موجودات تک سلولی فاقد هسته هستند. کل قلمرو را باکتری ها تشکیل می دهند. در واقع، بیش از هر موجود دیگری بر روی زمین، اشکال مختلف باکتری وجود دارد. بعضی از این باکتری ها مانند باکتری های موجود در ماست برای ما مفید هستند و بعضی دیگر می توانند باعث بیماری مان شوند.

پروتیست ها یا آغازیان (Protists)

پروتیست ها که از آن ها با عنوان آغازیان هم یاد می گردد، اغلب موجوداتی تک سلولی و دارای هسته هستند. آن ها معمولاً در آب زندگی می نمایند. بعضی از پروتیست ها قادر به حرکت هستند، در حالی که بعضی دیگر همیشه در یک مکان می مانند. از انواع پروتیست ها می توان به جلبک، پارامسیوم و آمیب اشاره نمود.

قارچ (Fungi)

قارچ ها معمولاً ارگانیسم های بی حرکتی هستند که مواد مغذی را برای حفظ و بقای خود جذب می نمایند. این دسته شامل موجوداتی، چون قارچ ها، کپک ها و مخمر ها است.

گیاهان (Plants)

گیاهان موجودات حاوی کلروفیل هستند. کلروفیل رنگدانه سبز لازم برای فرایند فتوسنتز است که در طی آن انرژی نور خورشید به غذا تبدیل می گردد. دیواره سلولی گیاهان به وسیله ماده ای به نام سلولز محکم شده و باعث می گردد تا در یک مکان ثابت بمانند. گیاهان به دو گروه تقسیم می شوند: گیاهان گل دار و میوه دار و گیاهانی که گل یا میوه نمی دهند. همگی ما با دسته اول به خوبی آشنایی داریم، اما دسته دوم شامل مواردی همانند علف ها، درختچه ها، سرخس ها، خزه ها و درختان مخروطی می گردد.

حیوانات (Animals)

حیوانات پیچیده ترین موجودات روی زمین هستند. این موجودات چند سلولی بوده، برای بقای خود غذا می خورند و مجهز به سیستم عصبی هستند. حیوانات به دو دسته مهره داران و بی مهرگان تقسیم شده و شامل انواع مختلفی از موجوات اعم از پستانداران، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و ماهی ها می شوند.

منبع: دیجی رو

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2088

به "با 6 سلسله اصلی جانداران کره زمین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 سلسله اصلی جانداران کره زمین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید