امیدواریم تبریز مرکز شبکه جهانی قالی گردد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی؛ غدا حجاوی عضو هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در ملاقات از دانشکده فرش تبریز و کارگاههای فعال مرتبط با فراوری و مرمت قالی ضمن تبریک کسب این عنوان برای شهر تبریز به ارزیابی های همه جانبه اجرا شده برای اعطای این عنوان جهانی اشاره نمود و گفت: تبریز به عنوان مرکز شبکه جهانی قالی فعالیت کند.

امیدواریم تبریز مرکز شبکه جهانی قالی گردد

حجاوی خواهان گسترش تعاملات و ارتباط هر چه بیشتر دانشگاههای مرتبط جهان با دانشکده فرش تبریز شد و اظهار کرد: آماده ایم تا زمینه ارتباط مستقیم سایر دانشگاه ها را در راستای جذب دانشجودر دانشکده فرش تبریز فراهم کنیم.

رییس دانشکده هنر های اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این نشست گزارشی از فرایند تاسیس تا جذب اساتید و دانشجویان در دانشکده فرش تبریز ارایه کرد.

محمد زاده از جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با قالی در دانشکده فرش تبریز اطلاع داد و اضافه نمود: دوام و حیات دانشکده مرتبط با قالی در شهر جهانی بافت قالی مرهون وجود اساتید سنتی مسلم در این شهراست.

محمد زاده از توجه ویژه به شناخت بازار و تجارت در فرایند آموزشی دانشجویان رشته های مرتبط با قالی اطلاع داد و از پیشنهاد خانم حجاوی برای جذب دانشجویان خارجی در دانشکده فرش استقبال کرد.

محمدزاده گفت: دانشگاه آماده است تا یکسری تسهیلات رفاهی نیز برای دانشجویان خارجی درنظر بگیرد.

در این ملاقات که پیرو بازدید قبلی اعضای هیت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی و همزمان با مراسم معرفی تبریز به عنوان شهر جهانی بافت قالی صورت گرفت بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، فرزین حق پرست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و محمد علی کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 554

به "امیدواریم تبریز مرکز شبکه جهانی قالی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواریم تبریز مرکز شبکه جهانی قالی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید