افزایش مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری تب لاسا در نیجریه

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز کنترل بیماری های واگیردار نیجریه گفت بیماری تب خونریزی لاسا، که هر سال در این موقع سال در نیجریه بروز می کند، ظرف چند روز به شدت گسترش یافته و از ابتدای ژانویه تا به امروز 41 قربانی گرفته است.

افزایش مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری تب لاسا در نیجریه

بر اساس تازه ترین آمارهایی که این مرکز روز سه شنبه انتشار داد از اول تا 26 ژانویه، ابتلای 258 نفر به تب لاسا در 19 ایالت نیجریه تایید شده است که 5 نفر آنها از پرسنل درمانی هستند.

گفته شده نزدیک به 90 درصد موارد تایید شده ابتلا مربوط به سه ایالت جنوبی نیجریه است، مواردی از مرگ ناشی از این بیماری هم در شمال کشور مشاهده شده است.

آمارهای جدید از گسترش قابل توجه این بیماری حکایت دارد، چون آمار قبلی از مرگ 29 نفر و ابتلای 195 نفر به این بیماری خبر داده بود. با این حال با آمار ژانویه سال گذشته تفاوت چندانی ندارد. آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در ژانویه سال گذشته 42 نفر بود.

نیجریه یک سال پیش شیوع تب لاسا را اعلام نمود و در کل سال 2019 حدود 170 نفر به علت این بیماری ویروسی جان باختند.

مرکز کنترل بیماری های واگیر نیجریه چند روز پیش اعلام نمود برای مقابله با خطر کرونا ویروس که از چین می آید و احتمال گسترش تب لاسا در این فصل خشک، مراکز فوریتی را در سراسر کشور ایجاد می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 502

به "افزایش مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری تب لاسا در نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری تب لاسا در نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید